Testpilot: Cooler Master Xornet II

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005

Testpilot: Cooler Master Xornet II

Kan en mus för bara några enstaka hundralappar vara ett alternativ även för spelfantaster? SweClockers testpilot Huttala klämmer och känner på nya Cooler Master Xornet II.

Läs hela artikeln här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Kör med denna mus, ser nu när du nämnde det att de har uppdaterat firmware:n igen för jag hade alltid problem när jag boota upp att musen var helt skum tills jag tryckte på "Apply" i mjukvaran. Då vet jag vad problemet var. Ska hem och uppdatera asap.

Reviewn var nog också jätte bra, jag skumma bara igenom den lite snabbt, haha. gj, keep it up etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min röda stol
Registrerad
Jul 2014

Personligen ser musen väldigt liten ut, min mus är som qpaden i bilderna. Skulle nog få kramp i hela handen av den. Och att lift-off distance är på låg är ett plus för mig, hatar när man lyfter musen och perkaren följer med.

| Rotmoset På Burk => | R4 Define | i5 Kvarg Extreme Edition (4670K) @ 4.3Ghz, 1.275V w/ PH-TC14PE | Asrock Z87 Extreme6/ac | GTX 1080 SuperJetStream @ Stock/StockMhz | HyperX Fury 16GB 4x4 @ CL10 1600Mhz | RM650 | Kingston V300 120GB | 2TB HDD | Logitech G710+ | QPad QH-85 | Naos 7000 @ 800DPI | LG G4 (Rooted) | Acer GN246HLBbid @ 1920x1080 144Hz | BenQ G2420HDBL @ 1920x1080 60Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Sep 2015

Verkar vara en mycket prisvärd mus. Bra recension. Har du varit och boxats?

cpu. 1x 4790k @ 4.8ghz
ram. 4x 8gb @ 2.8ghz
gfx. 2x gtx980 @ 1.5/2.1ghz
hdd. 4x evo850 @ raid0
mon. 3x xg270hu @ 146hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Liknar väldigt mycket min CM Storm Sapwn mus som har urusel sensor. Första exemplaret dog plötsligt och fick ny på garanti som inte är något bättre.. Håller mig undan CM möss i framtiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2016

Bra recension. Bilder, relativt kortfattad text och ord som ''broscience'' gjorde den bara bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnigne
Registrerad
Nov 2007

Sicken liten mus. Gjord för flickhänder eller tonåringar, lol. Men varför lyckas dom alltid göra designen så halvdan? Stöd på högra sidan men inget tumstöd, suck. Skulle dock inte säga att den ser ut som qpad i formen. Snarare en tanig liten G600 utan knappar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

hade första generationens Xornet och tycker att greppet och trackingen va mycket bra. Dock så önskar jag att dom gjorde den nästan dubbelt så stor Har inte speciellt stora händer men den är så pass liten att greppet alltid kändes på gränsen till krampaktigt tyvärr.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Daark:

Personligen ser musen väldigt liten ut, min mus är som qpaden i bilderna. Skulle nog få kramp i hela handen av den. Och att lift-off distance är på låg är ett plus för mig, hatar när man lyfter musen och perkaren följer med.

Musen är liten, den är riktad mot folk som kör claw/fingertipgrip.
Lift off distansen var såpass låg att sensorn inte klarade av att läsa mot min musmatta. Såpass låg lift off distance antar jag att du inte vill ha?

Skrivet av chris420:

Verkar vara en mycket prisvärd mus. Bra recension. Har du varit och boxats?

Tack!
Jag boxades med grästrimmern när jag skulle dra liv i den, haha.

Skrivet av Loleo:

Bra recension. Bilder, relativt kortfattad text och ord som ''broscience'' gjorde den bara bättre.

Tack!

Skrivet av murklor:

Sicken liten mus. Gjord för flickhänder eller tonåringar, lol. Men varför lyckas dom alltid göra designen så halvdan? Stöd på högra sidan men inget tumstöd, suck. Skulle dock inte säga att den ser ut som qpad i formen. Snarare en tanig liten G600 utan knappar.

Musen är inte gjort för att köra palmgrip med, vill man köra palmgrip så är detta bland de sista mössen du ska kolla efter.

Skrivet av Agustavsson:

hade första generationens Xornet och tycker att greppet och trackingen va mycket bra. Dock så önskar jag att dom gjorde den nästan dubbelt så stor Har inte speciellt stora händer men den är så pass liten att greppet alltid kändes på gränsen till krampaktigt tyvärr.

Ah, det är inte alla som gillar claw/fingertipgrip. Och gör man inte det är inte detta musen för dig, då den som du säger är väldigt liten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Precis den är gjord för superior fingertip-grip och där fungerar den perfekt! Jag kom från en Zowie Mico så jag tyckte den till och med var för stor i början, lol.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Funderade på att köpa den, klämde lite på min xornet 1 och kom fram till att jag inte är förälskad i formen. Fin recensioner Huttala!

Jag är värdelös på att stava.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Körde på CM Storm Spawn väldigt länge, den fungerade i 5 år utan att gå sönder.
Till slut så slutade Mouse 1 att fungera, efter 5 års hårt spelande..

Så, kanske blir det en Xornet II..
Hade inga problem alls med Storm Spawn och den tjänade mig väl xD

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Inga bilder på programvaran?
Ser ut som ännu en mus utvecklad av Laview precis som Mionix och Roccat.

Vad har usb-enheten för vendorid?

Ubuntu | 1440p | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar U7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

Köpte direkt och fick hem den idag. Skön mus. Tack för tips och recension.

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Benq XL2411Z, Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

Sjukt bra recension!

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av johan450:

Funderade på att köpa den, klämde lite på min xornet 1 och kom fram till att jag inte är förälskad i formen. Fin recensioner Huttala!

Tack så mycket!

Skrivet av sniglom:

Inga bilder på programvaran?
Ser ut som ännu en mus utvecklad av Laview precis som Mionix och Roccat.

Vad har usb-enheten för vendorid?

Tyckte inte mjukvaran gav speciellt mycket. Man kan göra samma saker som med alla andra mjukvaror, inte i mina ögon något speciellt.
Men kanske skulle tagit med det ändå.

Skrivet av Valonen:

Köpte direkt och fick hem den idag. Skön mus. Tack för tips och recension.

Tack!

Skrivet av DozeN:

Sjukt bra recension!

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av huttala:

Tyckte inte mjukvaran gav speciellt mycket. Man kan göra samma saker som med alla andra mjukvaror, inte i mina ögon något speciellt.
Men kanske skulle tagit med det ändå.

Är egentligen mest nyfiken på om det är ännu en laview-mus med annorlunda design.
Om så är programvaran samma som hos andra tillverkare.

Skulle du kunna kolla vilket vendorid som musen använder?

Ubuntu | 1440p | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar U7