Permalänk
Medlem

@NordhNet: Det är kanske Tele2 och Telenor då? Hur som så var det iaf två operatörer som samarbetade med utbyggnad av master.

Edit: Hittade ett gammalt inlägg på Swedroid. Men det kan nog fortfarande vara aktuellt.
http://www.swedroid.se/forum/threads/operatoerer-och-naet.812...

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av Tele2 är att det är rena skämtet när det gäller täckning framför allt så fort man lämnar storstan.
Dock har jag varit befriad från Tele2 träsket de senaste åren nu så har inte direkt uppdaterad information.
Min erfarenhet har varit att vill man att det ska funka oavsett var man råkar befinna sig då kör man Telia (även om jag inte direkt uppskattar att stödja Telia). Telesn0r funkar faktiskt rätt OK också det lilla jag har testat det. Tele2 skaffar man bara om man tycker lågt pris är bättre än funktion

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Kolla en karta hur operatörens nät funkar så du inte står där utan topptäckning sedan

Permalänk
Medlem

Med Tele2 har jag full mottagning mitt ute i ingenstans.

Karta

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Avstängd

ska du tillbrinnga sommaren på vita sandars camping utanför Mellerud med tele2 kommer du inte ha kul tjejen fick byta till Telia pga av detta... men eftersom du till 99,99% chans inte ska det så kanske de funkar... dock gillar jag inte deras support.. lätt att bli kund nästan omöjligt att sluta va kund

tex om du ångra ditt abonnemang... har du köpt det i butik måste du dit o säga upp det.. det funkar liksom inte att ringa deras kundtjänst utan måste till den fysiska butiken... sen väl där visste ingen av de som jobbade där hur man gjorde utan jag var tvungen att återvända dagar senare tills en person fanns där som visste hur man gjorde... detta gäller alltså deras "testa abonemang" funktion då man har rätt att ångra sig inom ett visst antal dagar.. sen höll de på mitt tel nr så länge att jag helt enkelt fick skaffa annat nr på telia

Permalänk
Avstängd

@doerman:

ja men lämnar du tångböle med typ 500m så ?

Permalänk
Medlem

Har kört Comviq på min privata mobil sedan begynnelsen o Telia på jobbluren. Har oftast bättre mottagning o hastigheter med Comviq än Telia där jag brukar befinna mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har tele2 och känner just nu att jag inte kommer byta bort det, Fungerar toppen och har rimliga priser. Dessutom ingen bindningstid alls, så skulle du mot all förmodan vara missnöjd är det bara att byta.

Har bara varit på ett ställe uppe i Norrland där jag inte hade mottagning, Men där var så kasst att bara telia hade en plupp på mobilt.

Telenor har jag väldigt dålig erfarenhet av, Jag fick avsluta mitt abbonemang där hela tre gånger innan det blev uppsagt... Usel mottagning var det med, men detta var sådär 10 år sedan med.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Haft Tele2 senaste 6 åren eller nåt sånt.
I stort sett aldrig några problem, bra täckning. Kan dock inte uttala mig om Norrland i det påståendet.

Att folk klagar över deras kundsupport har jag svårt att förstå. Möjligtvis mycket köande, men det gäller ju alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Tele2 är billigast och fungerar bra därför blir det mitt självklara alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@doerman:

ja men lämnar du tångböle med typ 500m så ?

Även i Anjan har jag haft mottagning (vildmarken)

Karta

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

@ZyAnidE: körde Tele2 Innnan och älskade det. Bytte bara för jag fick rabatt på en ny telefon med Telennor. Men Älskar Tele2 Med täckning och support. Rekommenderar

Permalänk

Bästa operatören!

Visa signatur

Live and let live.

Permalänk

@Snuffelbutt: Har exakt samma problem, så har valt fördra 3g precis som du! Annars lever det sitt egna liv. Kör stock cm som kom med opo.

Permalänk
Skrivet av Netforce:

ta vad som helst undvik comviq.

Skulle du kunna utveckla? Vad skiljer till exempel dem från ägaren Tele2?

@biorrith: Kan som sagt ha hänt en del på fyra år, men annars informativ länk om näten. Uppskattas! Hittade en liknande, men uppdaterad post: http://www.swedroid.se/forum/threads/mobilnaet-frekvenser-och... Vill man åt Telias täckning från en annan operatör än Telia själv och Halebop så kan man bara köra 3G.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag får ut 130 mb/s med vimla just nu får man 22GB för 40 kr i månaden . Vilket inte ens e pengar

Du får 20GB en gång, i framtiden får du bara 2GB per månad och kommer betala 90 kr/mån för det.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Skulle du kunna utveckla? Vad skiljer till exempel dem från ägaren Tele2?

@biorrith: Kan som sagt ha hänt en del på fyra år, men annars informativ länk om näten. Uppskattas! Hittade en liknande, men uppdaterad post: http://www.swedroid.se/forum/threads/mobilnaet-frekvenser-och... Vill man åt Telias täckning från en annan operatör än Telia själv och Halebop så kan man bara köra 3G.

Det där stämmer, dock så ska jag tillägga att Telia bygger 3G på 900 bandet själv, vilket Tele2 kunder inte får tillgång till. Tele2 o Telia delar 3G på 2100 bandet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig