Permalänk
Medlem

ah nu ser jag men ska inte beställa var mer förvirrad på att priserna skiljde sig men nu har jag aktiverat medlemskapet sådära.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Ziggy_:

ah nu ser jag men ska inte beställa var mer förvirrad på att priserna skiljde sig men nu har jag aktiverat medlemskapet sådära.

Najs att du fick igång rabatten. Det fanns lite schyssta priser på annat med.

Permalänk

Monitor stand

Skärmhållare eller rättare sagt monitor stand till denna och skärm och en 24"...
Jag har inte hittat den optimala lösning då jag vill ha X34P centrerad i mitten och 24" (i portrait) till höger, de flesta dual monitor stand har armarna till höger eller vänster.
Ett alternativ är givetvis 2st enarmsstöd men jag är osäker på hur snyggt det blir sonens skrivbord, hela poängen är en minimalistisk installation.

Alternativet är att använde ett monitor stand för 3 skärmar men inte montera någon skärm på den vänstra hållaren...

Monitor stand jag funderar på;
MM102 men modda den så VESA fästet sitter på den första armen.

MS300 här är jag lite orolig över stabiliteten om inte skärm monteras till vänster, sen behöver vänstra armen kapas då den sticker ut utanför X34P:n.

Monteringsalternativet är att montera dessa med C-klämman. Skrivbordet är ett Arozzi Arena vilket är tungt och stabilt.

Jag tar gärna emot feedback och konstruktiva förslag!

EK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill Lumbergh:

Skärmhållare eller rättare sagt monitor stand till denna och skärm och en 24"...
Jag har inte hittat den optimala lösning då jag vill ha X34P centrerad i mitten och 24" (i portrait) till höger, de flesta dual monitor stand har armarna till höger eller vänster.
Ett alternativ är givetvis 2st enarmsstöd men jag är osäker på hur snyggt det blir sonens skrivbord, hela poängen är en minimalistisk installation.

Alternativet är att använde ett monitor stand för 3 skärmar men inte montera någon skärm på den vänstra hållaren...

Monitor stand jag funderar på;
MM102 men modda den så VESA fästet sitter på den första armen.

MS300 här är jag lite orolig över stabiliteten om inte skärm monteras till vänster, sen behöver vänstra armen kapas då den sticker ut utanför X34P:n.

Monteringsalternativet är att montera dessa med C-klämman. Skrivbordet är ett Arozzi Arena vilket är tungt och stabilt.

Jag tar gärna emot feedback och konstruktiva förslag!

EK

Du kan eventuellt kontakta http://www.wsgf.org/catalog/stands, jag körde en 34" ultrawide och en 24" ovan med deras stativ. Riktigt stabila jag kan även medge.

Permalänk
Skrivet av Dawelio:

Du kan eventuellt kontakta http://www.wsgf.org/catalog/stands, jag körde en 34" ultrawide och en 24" ovan med deras stativ. Riktigt stabila jag kan även medge.

Tack.
Var det "WSGF Ultimate Desk Stand v2" du köpte?

EK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill Lumbergh:

Tack.
Var det "WSGF Ultimate Desk Stand v2" du köpte?

EK

Nej, jag köpte ett skräddarsydd stativ. Dvs en bas, en stolpe och 2 monteringsanordningar för skärmarna.

Permalänk
Medlem

Någon ägare där ute som vet om denna skärmen stödjer freesync?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Någon ägare där ute som vet om denna skärmen stödjer freesync?

Det gör den inte.

Permalänk

Hej allihopa.. om ni idag skulle kunna köpa skärmen för ca 6000kr, hade det varit värt det eller finns det något annat alternativ som ni kan se?

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalmatinac:

Hej allihopa.. om ni idag skulle kunna köpa skärmen för ca 6000kr, hade det varit värt det eller finns det något annat alternativ som ni kan se?

Jag säger: KÖP!

Jag bytte till mig en X34 mot min Predator 271HU + 2000:- för några veckor sen och den här skärmen är det bästa jag skaffat på länge! Hade fått 3000:- för min 27" så man kan säga att jag gav 5000:- för skärmen.
Hade jag kunnat köpa en X34P för 6000:- hade jag lätt gjort det. För det finns bara en sak som stör mig liiiite med den här skärmen och det är att det är 100 Hz. Hade det varit 120 Hz hade det varit fullt tillräckligt för att spela även FPS (kör annars WoW och Witcher 3 nu och för den duger den jättebra) men 100 Hz i CoD och PUBG blir lite ryckigt.
När jag testade på min 165 Hz tidigare så märkte jag inte så stor skillnad mellan 120 Hz och 144 Hz (ok, kanske lite i CS GO men inte annars) så hade jag haft en x34P nu hade jag varit helt nöjd.

Det enda man skulle kunna önska egentligen är att det fanns lite större UW-skärmar att tillgå för lämpligt pris.. Jag trodde att jag skulle vara helt nöjd med storleken på den här men den känns redan för liten fastän jag kört på 27" i flera år. Så min plan är att köra på med min nuvarande setup tills att det kommer lämpliga 40" + UW om några år, så uppgraderar jag både skärm och grafikkort då.