Permalänk
Medlem

gör dom om designen på X34P så är det en fördel, designen på nuvarande X34A ger ett billigt intryck imo. Det som är intressant är att om den nya konstruktionen eliminerar BLB helt. Kanske är det då värt väntan?

Sen om man vill ha den mer välvd är väl en poäng. Men annars finns det väl ingen anledning att vänta på X34P.. Köp nuvarande X34 alt PG348.

Permalänk
Medlem

Chrazey, har du någon mer information om X34P, vad som ska skilja mot X34A utöver curven. 100hz default borde betyda att bilden är "lugnare"? Har läst om flera med X34 som blir trötta av panelen i 100hz efter en stund. Tydligen mer behaglig och smooth runt 75hz. Detta utgår jag ifrån har att göra med överklockningen.

off topic /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

En sak som jag stör mig på är acers röda logga, "predator" i mitten på nederkaten. asus är mycket mer diskret och gör skärmen enhetlig. Därför, och att priset var mer fördelaktigt på asus avgjorde mitt val av skärm.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterling:

Chrazey, har du någon mer information om X34P, vad som ska skilja mot X34A utöver curven. 100hz default borde betyda att bilden är "lugnare"? Har läst om flera med X34 som blir trötta av panelen i 100hz efter en stund. Tydligen mer behaglig och smooth runt 75hz. Detta utgår jag ifrån har att göra med överklockningen.

Den enda nya och uppdaterade informationen jag har fått kommer ifrån Inet och deras leverantör.
Där säger dem att det inte finns någon information kring X34P, bara att den ska släppas 2017. Men inget mer specifikt än så.

Så jag ska personligen gå på X34A. Det är en uppdaterad version av X34. Där dem har åtgärdat lite av de fel som de som har X34 har rapporterat. Som coil whine när man överklockar till 100Hz exempelvis. Detta var ett problem med mitt exemplar förut, därav returnerade jag den och väntade på X34P. Dock verkar väntan vara längre än förväntat...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning/tjafs)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lite intressant med 100Hz från start även fast det räcker för min del. Så frågan är om man ska beställa en X34A och hoppas den kan köras i 100Hz eller om man ska vänta på denna? Alltid ska man vänta. Har väntat på ett X299 matx moderkort som först skulle komma 25sep, sedan 27, sedan 29 och nu skulle de preliminärt få den idag men ack så fel jag hade. Datorn jag ska bygga är som en 286 när det väl är dags att montera ihop den.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Ser att Inet verkar ha verklighetsuppdaterat sin sida nu om X34P - "Skickas 2018‑01‑15"

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ser att Inet verkar ha verklighetsuppdaterat sin sida nu om X34P - "Skickas 2018‑01‑15"

Enligt av vad jag har hört så gav Acer upp om X34P, och att Z35P är ”ersättaren”.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Chrazey:

Enligt av vad jag har hört så gav Acer upp om X34P, och att Z35P är ”ersättaren”.

Den finns att förhandsboka på komplett med. Pratade i chatten med nån där och den verkar komma in. Sen vet jag inte om den är värd det då jag har X34:an kommer nyare skärmar nästa år.

Bara ta t e x 49 tum Samsung skärmen tyvärr med freesync:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Den finns att förhandsboka på komplett med. Pratade i chatten med nån där och den verkar komma in. Sen vet jag inte om den är värd det då jag har X34:an kommer nyare skärmar nästa år.

Bara ta t e x 49 tum Samsung skärmen tyvärr med freesync:

https://www.komplett.se/img/p/1200/98781038-b513-446e-be8c-ccaf00dcd6ff.jpg

Dock endast med Freesync samt 1080 upplösning, föredrar 1440p.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Chrazey:

Dock endast med Freesync samt 1080 upplösning, föredrar 1440p.

Självklart suger den men det kommer skärmar i QHD som är bättre än X34P. Är annars sugen på den nya 4K med HDR ligger på 20k nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Självklart suger den men det kommer skärmar i QHD som är bättre än X34P. Är annars sugen på den nya 4K med HDR ligger på 20k nästa år.

Själv körde jag på Acer Predator Z35P och är helnöjd ... De med IPS jag har testat har alla haft enorma problem med backlight bleeding.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Chrazey:

Själv körde jag på Acer Predator Z35P och är helnöjd ... De med IPS jag har testat har alla haft enorma problem med backlight bleeding.

Endast idag kan man beställa X34P för 11.495,00 med rabattkod på komplett. Fast du har ju en Z35P så det spelar ju ingen roll.

Permalänk

"Acer 34" X34P G-Sync IPS Curved Swivel 120Hz"

Är den inte 100 hz?

Jag måste ha en 144 hz skärm

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är den inte 100 hz?

X34A är överklockningsbar till 100, X34P är 120 native överklockningsbar till 144 iirc.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av crumpets:

X34A är överklockningsbar till 100, X34P är 120 native överklockningsbar till 144 iirc.

Hm vad har du hittat den infon?
Här bara läst på inet:s sida köpte en på komplett 2000:- billigare med rabatten.

Skrivet av Acer:

QHD UltraWide (3440x1440)-upplösning kombinerad med en IPS-panel i 100hz (överklockningsbar till 120Hz) och snabb responstid på 4ms gör att det är bäddat för ultramjuk action.

Så stod det på inet:s produktsida. Vore ju sjukt najs med 144 hz spelar Xbox one spel och Nintendo Switch spel i widescreen format utan black bars på X34:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Endast idag kan man beställa X34P för 11.495,00 med rabattkod på komplett. Fast du har ju en Z35P så det spelar ju ingen roll.

Jag köpte min Z35P när den knappt hade kommit ut och fick den för 9.990:-

Skrivet av blue eyed devil:

Är den inte 100 hz?

Acer Predator X34P är från kartongen 100Hz och kan överklockas till 120Hz. Den är därmed inte 144Hz kompatibel samt varför "måste" du ha en 144Hz? Märker du skillnaden mellan 120Hz or 144Hz? Det tror jag inte, då den marginalen är väldigt liten.

Skrivet av crumpets:

Nope, X34A är överklockningsbar till 100Hz och X34P är från 100Hz till 120Hz.

Permalänk
Medlem

Köp inte Acer, deras support är under all kritik. Får ni problem så kan ni inte räkna med att få någon vettig hjälp

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Köp inte Acer, deras support är under all kritik. Får ni problem så kan ni inte räkna med att få någon vettig hjälp

Iaf bör man väl ta för vana att testa den inom 14-dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Iaf bör man väl ta för vana att testa den inom 14-dagar

Om skärmen går sönder efter 14 dagar då? Ett skitföretag är vad det är

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Om skärmen går sönder efter 14 dagar då? Ett skitföretag är vad det är

Hoppas det löser sig på något bra sätt med din skärm, trist höra om alla problem du drabbats av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hoppas det löser sig på något bra sätt med din skärm, trist höra om alla problem du drabbats av.

Tack, ja jag hoppas det med. Nu vet jag inte om dom bara jävlas för skärmen har varit klar sen i onsdags förra veckan och har varit i kontakt med UPS och dom har inte fått skärmen trots att jag fått sändningsnummer. Dom svarar inte heller på mail.

Aja nu ska jag inte smutsa ner tråden mer, ville bara höja ett varningens finger för Acers Support. Skärmen var kanon i övrigt men........

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Jaxione:

Tråkigt att du fick problem med din skärm har en X34 hade Asus 34:a med. I fortsättningen köp Asus eftersom de har 0 pixelfel på premium skärmar. Sen har andra sagt att du kan testa den i 14 dagar.

Har haft 3 Acer skärmar med Ips några har jag lämnat tillbaka. Sen har både Acer och Asus samma panel men med olika pixel garantier.
Jag lämnade tillbaks Asus 34:an för den var riktigt kass 5 döda pixlar massor med bleeding och ljudet i den var kasst jämfört med Acer:s.

Skrivet av Jaxione:

Tack, ja jag hoppas det med. Nu vet jag inte om dom bara jävlas för skärmen har varit klar sen i onsdags förra veckan och har varit i kontakt med UPS och dom har inte fått skärmen trots att jag fått sändningsnummer. Dom svarar inte heller på mail.

Aja nu ska jag inte smutsa ner tråden mer, ville bara höja ett varningens finger för Acers Support. Skärmen var kanon i övrigt men........

Hade du köpt på Webhallen?
Jag köpte Asus skärmen där. Jag ringde dem de har chatt med nu men om det går så ring till dem. I sista fall hade jag gjort en reklamation om du har betalt med kredit kort. Med paypal är det ännu smidigare att få tillbaks pengarna. Viss du blir inte populär hos företaget. Men det är vad jag hade gjort om du har betalt med kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tråkigt att du fick problem med din skärm har en X34 hade Asus 34:a med. I fortsättningen köp Asus eftersom de har 0 pixelfel på premium skärmar. Sen har andra sagt att du kan testa den i 14 dagar.

Har haft 3 Acer skärmar med Ips några har jag lämnat tillbaka. Sen har både Acer och Asus samma panel men med olika pixel garantier.
Jag lämnade tillbaks Asus 34:an för den var riktigt kass 5 döda pixlar massor med bleeding och ljudet i den var kasst jämfört med Acer:s.

Du verkar tala emot dig själv lite här. Sedan kan jag intyga att ASUS definitivt inte har "0 pixelfel på premium skärmar". På ett annat forum så finns det en medlem som gick igenom 7 olika "premium" ASUS skärmar och alla var defekta.

Det finns ingen skärm som har "0 pixelfel på premium skärmar", såvida du inte har väldans tur dvs. Det är en bieffekt som man tyvärr måste vara beredd på att det kan uppstå på alla skärmar. Då ingen skärm är helt felfri, pga allt är teknik och teknik är inte felfritt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Chrazey:

Du verkar tala emot dig själv lite här. Sedan kan jag intyga att ASUS definitivt inte har "0 pixelfel på premium skärmar". På ett annat forum så finns det en medlem som gick igenom 7 olika "premium" ASUS skärmar och alla var defekta.

Det finns ingen skärm som har "0 pixelfel på premium skärmar", såvida du inte har väldans tur dvs. Det är en bieffekt som man tyvärr måste vara beredd på att det kan uppstå på alla skärmar. Då ingen skärm är helt felfri, pga allt är teknik och teknik är inte felfritt.

Jag hade åtminstone 5 men jag åberopade ASUS ZBD (Zero Bright Dot) garantin och det var inga problem på min Asus ROG Swift PG348Q 34. Detta har tagits upp innan att vissa har ZBD eller annan garanti för just 1 pixel. Nu är denna för en ljus pixel sen måste det vara en av de godkända skärmarna som Asus har godkänt PG348Q 34 ingick där.

Om det är in dikotomi vetifan men jag fick den utbytt eller jag hävde köpet pallade inte med att få en skärm som kan vara eventuell värre.

Ps hittar inte tråden där jag skrev om ZBD till en annan medlem (pallar inte att scrolla i mina inlägg) sen är det luddigt vilka som gäller så jag ringde och kollade före köp.

Skrivet av Chrazey:

Det finns ingen skärm som har "0 pixelfel på premium skärmar", såvida du inte har väldans tur dvs.

Tydligen hade han otur i turen då eller?

Skrivet av Klappis:

Eizo tillåter bara noll pixelfel inom ett halvår från köpet men då skärmen är några månader över det så hamnar jag utanför.

Tillägg från Webbis:

Skrivet av Asus:

a) Minst 3 ljusa eller 5 mörka pixlar
b) 2 ljusa eller 2 mörka pixlar som ligger intill varandra
c) 3 ljusa och/eller mörka pixlar inom 15mm
+ High end-modellerna kommer ofta med en ZBD-policy

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Chrazey:

Hallå Sweclockers!

Tänkte höra om någon här inne möjligtvis vet något eller har någon information kring denna skärm?... När den möjligen kommer till marknaden osv?.

Mvh,
Chrazey

Efter att sett tester så var det väl inte så jättestor skillnad. Har beställt en som kommer nästa vecka ska jämföra med min gamla X34.
Nu köpte jag min X34P för 11500:- jämfört med den gamla X34 som kostar 8500:- på Inet i julas så är den gamla prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Efter att sett tester så var det väl inte så jättestor skillnad. Har beställt en som kommer nästa vecka ska jämföra med min gamla X34.
Nu köpte jag min X34P för 11500:- jämfört med den gamla X34 som kostar 8500:- på Inet i julas så är den gamla prisvärd.

https://www.youtube.com/watch?v=PlSdWR_xI2k

Sant, dock testade jag 2 exemplar av den ursprungliga X34:an och bägge hade massiv backlight bleeding. Vilket var för mycket för min smak. Hoppas att detta har åtgärdats en aning med denna nya versionen.

Du köpte din X34P för 11 500:-? Vart då ifrån undrar jag, då alla säljer den för 12 990:-.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Chrazey:

Sant, dock testade jag 2 exemplar av den ursprungliga X34:an och bägge hade massiv backlight bleeding. Vilket var för mycket för min smak. Hoppas att detta har åtgärdats en aning med denna nya versionen.

Du köpte din X34P för 11 500:-? Vart då ifrån undrar jag, då alla säljer den för 12 990:-.

Singles day rea på komplett 2000:- rabatt från förra året.
Får hoppas att den inte har mycket bleed eller pixelfel.