Permalänk
Medlem

Kommer detta att fungera?

Hej!

Jag har tänkt i veckan och kommit fram till att jag skulle vilja ha en triple monitor setup. Jag har redan två skärmar och tänkte köpa en till nästa vecka. Jag undrar bara om min uttänkta lösning kommer fungera. Mitt grafikkort har en hdmi port, en dp port, en dvi-d port och en dvi-i port, och problemet är att min nya skärm bara har vga, dvi-D och hdmi port men dvi-D och hdmi är redan upptagna på graffen. Kolla i bilden nedanför för min uttänkta lösning. Tack för ev hjälp!

**I bilden ska mittersta skärmen egentligen vara ansluten med en DVI-D kabel, inte en DVI-I kabel**

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Utan att vara expert på just detta, så tror jag 1gb minne på gfx-kortet kommer bli tajt för att få upp 3 FHD skärmar.

Hittar bara en recension på 260x med 2gb minne - o de säger bara "multi monitor support".

Vilket gfx kort är det exakt?

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Utan att vara expert på just detta, så tror jag 1gb minne på gfx-kortet kommer bli tajt för att få upp 3 FHD skärmar.

Hittar bara en recension på 260x med 2gb minne - o de säger bara "multi monitor support".

Vilket gfx kort är det exakt?

// LZ

https://www.msi.com/Graphics-card/R7-260-1GD5-OC.html#hero-ov...

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta någon som skriver något om ditt kort

Generellt så säger pappa google att 1gb är snålt för 3 skärmar.

Hittar inga speciella specifikationer ... jag gissar på 2 skärmar max med 1920x1080

Med vänlig hälsning Lazze

Permalänk
Bildexpert 📺

Så länge du håller dig till 1920x1080 i 60 Hz kan du köra med enkla omvandlare/adaptrar från Displayport till DVI-D eller HDMI. Sedan är det som skrivet kanske mer än vad grafikkortet mäktar med. Men det beror också på syftet och vad du tänkt göra. Hålla webbläsare igång på de extra skärmarna torde inte vara några bekymmer. Annan femma om det ska spelas spel över alla tre.