Tips på lösning Fast telefon/Bredband?

Permalänk

Tips på lösning Fast telefon/Bredband?

Ska hjälpa mamma byta leverantörer för både fast telefoni och bredband. Om jag minns rätt har hon fortf Glocalnet på båda =S
Skitskumt... Det kostar iaf en förmögenhet.
Tänkte kolla lite om ni har tips på hur man kan fixa en billig lösning för både bredband o fast telefoni?
Behöver inga tips om att hon ska strunta i sin fasta telefon, tack.
All hjälp uppskattas!

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Basicnewb:

Varför är det skitskumt att hon har glocalnet på båda?
Vad gäller det för uppkoppling? Adsl? Fiber?
Vad kostar det idag?

Har ni ringt den befintliga operatören och hört om möjligheten att sänka priset? Glocalnet brukar ju inte vara jättedyra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet: Jag ska ta och dubbelkolla det, och priset också men det blir flera hundra i månaden, 400-500 om jag inte minns helt fel, och detta för låg hastighet. Uppkopplingen är ADSL, huset har ingen framtidens bredband ännu tyvärr..
Är Glocalnet fortf nåt att ha undrar jag? Vet att de var poppis under tidigt 2000-tal

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem

De flesta leverantörer har väl ip-telefoni idag?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Basicnewb:

@NordhNet: Jag ska ta och dubbelkolla det, och priset också men det blir flera hundra i månaden, 400-500 om jag inte minns helt fel, och detta för låg hastighet. Uppkopplingen är ADSL, huset har ingen framtidens bredband ännu tyvärr..
Är Glocalnet fortf nåt att ha undrar jag? Vet att de var poppis under tidigt 2000-tal

Med adsl blir det ju något mer begränsat utbud tyvärr men kolla runt med olika leverantörer vem som kan leverera högst hastighet till bäst pris.

Du kan ju även ringa glocalnet och försöka omförhandla priset mot att binda upp sig, kan ju kanske funka

Glocalnet är fortfarande en ok aktör på marknaden men har ingen egen erfarenhet tyvärr

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord