Kan inte komma åt min routers admin-hemsida.

Permalänk
Medlem

Provat 192.168.100.1?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av junkysailor:

Det där låter verkligen inte bra. Jag kommer verkligen inte ihåg att jag har gjort några av dessa inställningar. Jag har dock försökt portforwarda till en Minecraft-server en gång. Vad behöver jag göra för att lösa dessa problem?

Det enklaste är kanske att göra reset på routern och börja om med konfigureringen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bor tillfälligt hos mor min som har ADSL och vill enbart köra min Asus som accesspunkt. ( Saknar redan fiber efter några timmar... )
Man blir ju skapligt irriterad på BBB då de länkar till en guide på hemsidan för att slå av Wi-Fi i deras router. Men kommer inte in i skiten hur jag än gör. Och knappen för att stänga av och på Wi-Fi som sitter på routern fungerar inte heller.
Har provat både med min iPhone, iPad och Macbook Pro. Samt alla olika webbläsare.
Den vägrar släppa in mig på 192.168.1.254 som alla enheter säger är gateway.
Jobbar med nätverk så borde veta vad jag håller på med
Får nog testa förslaget med en reset någon dag när ingen är hemma. I detta fall är det en Zyxel P-2601HN-F1.

Permalänk
Medlem

Hittade detta nu:

http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/senaste-nytt/overs...

Kan ju tycka att de sedan 2014 borde kommit med ny firmware som de kunnat blåsa in på distans.