Ett bra Rally (ej DiRT Rally)?

Permalänk

Ett bra Rally (ej DiRT Rally)?

Ja tjena folks
Har ju spelat Dirt Rally på X1 nu så bara jag blundar så ser jag alla banor framför mig
Så jag har då Köpt Dirt 3 complete och nån Colin spel på Steam tror det är Colin Mcrae från 2005 kanske vet inte säkert.
Men nu är jag sugen på mer Rally, ren Rally så är WRC 5 ett atlernativ då jag ej har Richard Burns eller Sebbe Loeb´s Evo sen har jag läst att Loeb rally Evo inte är så där jätte bra, jag älskar Dirt Rally och igår för första gången nånsin vann ajg FInlands rally i Minin då har jag suttit med spelet i nästan en vecka på raken och spelat, Clubman VM är snäppet jobbigare än open men ger mer cash.

Så kom med tips och Idéer på vad jag ska lira som omväxling från Dirt

Med vänlig hälsning

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Dirt 4 kommer till sommaren!

Edit: var snabb i fingrarna attans

Permalänk
Medlem

Du kan kolla upp första Colin Mcrae Dirt.

*
Kollade nu och verkar bara finnas för 360, men xbone är väl bakåtkompatibel?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Japp Xbone är bakåtkompatibel men inte med alla spel ännu har bland annat fått Xb360 Forza Horizon genom gold men hoppas på att n åt sport spel ska komma eller bilspel
ska kolla första Dirt

samt så väntar man med spänning på Dirt 4 folk spekulerar på att det ksanske kommer ett Dirt Rally 2 med mer innehåll som banor länder bilar mm.
Då tydligen Dirt Rally var ett test objekt med liten budget så verkar DLC till det inte komma vilket är surt enligt många på Dirt Forumen

men som sagt ska kolla sen så kanske jag ska spela Forza Horizon 2 Thunder Island det är ju lite rally känsla men med 4x4 stora suv liknande bilar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Ja tjena folks
Har ju spelat Dirt Rally på X1 nu så bara jag blundar så ser jag alla banor framför mig
Så jag har då Köpt Dirt 3 complete och nån Colin spel på Steam tror det är Colin Mcrae från 2005 kanske vet inte säkert.
Men nu är jag sugen på mer Rally, ren Rally så är WRC 5 ett atlernativ då jag ej har Richard Burns eller Sebbe Loeb´s Evo sen har jag läst att Loeb rally Evo inte är så där jätte bra, jag älskar Dirt Rally och igår för första gången nånsin vann ajg FInlands rally i Minin då har jag suttit med spelet i nästan en vecka på raken och spelat, Clubman VM är snäppet jobbigare än open men ger mer cash.

Så kom med tips och Idéer på vad jag ska lira som omväxling från Dirt

Med vänlig hälsning

De nya WRC-spelen är dåliga.
Men WRC Rally Evolved (troligen gamla 3 och 4 också) och Colin McRae Rally 3, 04 och 2005 är bra, enligt mig.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Live for speed har väl nån form av rallycross läge tror jag

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

samt så väntar man med spänning på Dirt 4 folk spekulerar på att det ksanske kommer ett Dirt Rally 2 med mer innehåll som banor länder bilar mm.

Många verkar ha tolkat saken som att Dirt 4 i princip kommer vara "Dirt Rally 2". Själv är jag osäker men de har sagt i princip att det "kommer vara ännu bättre än Dirt Rally", och inkludera alternativ för både arkad- eller simulatorfysik tror jag, så det kan nog stämma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

Jag började spela racingspel igen efter ett långt uppehåll när jag upptäckte Dirt Rally under early access, men det rallyspel jag spelar mest nu för tiden är Richard Burns Rally. Även om spelet är gammalt så är det fortfarande mycket relevant med den uppdaterade NGP-fysiken och det stora antalet bilar och banor som skapats av moddare. Just på grund av detta så är det också ett svårt spel att komma in i då man måste lägga ner en del tid på att konfigurera spelet för att fungera med alla modifikationer. Det är kanske inte något som passar för alla men jag uppskattar spelet väldigt mycket.

Ett annat problem är att spelet är mer eller mindre abandonware nu för tiden och mig veterligen går det inte att köpa nytt någonstans.

Permalänk

nope det är ju ett problem helt klart så vet ej hur man ska få tag i det

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att RBR är abandonware så tanka på http://rbrplus.blogspot.se/2016/12/rbr-2016.html (detta är en moddad version)
http://www.racedepartment.com/threads/richard-burns-rally-liv...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Hej igen var hittar man moddar till RBR?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Det finns ett antal olika plugin som samlar de mest populära moddarna i ett 'paket'. De som jag brukar använda är

RSRBR
http://forum.rallyesim.fr/index.php

RBRTM
http://rbr.onlineracing.cz/?setlng=eng

Mitt tips för att komma igång är följande:
1) Installera spelet, helst i en sökväg utan mellanslag
2) Installera de officiella patcharna 1.01 och 1.02
3) Gör ett ziparkiv av installationsmappen, vill du ha en ytterligare installation av spelet eller bara börja om från början kan du bara göra en kopia av mappen.
4) Spela och modda så mycket du vill

Om du vill låsa upp allt innehåll direkt kan du använda profilnamnet 'MULLIGATAWNY'. /r/simrally på reddit (särskilt wikin) är också en väldigt bra resurs.