Permalänk
Medlem

Skrivare för två studenter

Hej!

Jag och min sambo tänker köpa en skrivare till oss. Vi har kommit fram till att laserskrivare är att föredra (Gymnasielärare och föreskollärare = mycket texter som skrivs ut).

Färg är inte ett behov, utan svart vitt duger. Trådlöst är dock ett behov pga platsbrist.

Jag har kollat omkring och
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2740966

verkar helt okej.

Men tänkte kolla, vad föreslår ni? Finns det någon annan laserskrivare som är mer "bang for the buck?"

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte uttala mig om den du valt. Däremot kan jag tipsa om HP LaserJet Pro P1102w som jag själv använt och var mycket nöjd med.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=572091

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Kan inte uttala mig om den du valt. Däremot kan jag tipsa om HP LaserJet Pro P1102w som jag själv använt och var mycket nöjd med.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=572091

Verkar som den jag länkade är en lite bättre version av din? Så bör väl slå till antar jag. Den är rankad 2a på prisjakt också.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Verkar som den jag länkade är en lite bättre version av din? Så bör väl slå till antar jag. Den är rankad 2a på prisjakt också.

Kan också varmt rekommendera en HP Laserjet P1102w. Har haft min sedan 2013 och den har funkat suveränt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

Verkar som den jag länkade är en lite bättre version av din? Så bör väl slå till antar jag. Den är rankad 2a på prisjakt också.

Jag har ingen erfarenhet av Brothers laserskrivare, eller i alla fall inte någon från de senaste ca 10 åren, så jag kan inte uttala mig om den. Jag har dock väldigt bra erfarenhet av HP, och har personligen använt just den jag länkar. Anledningen till att jag inte har den längre är för att jag köpte den när jag bodde i USA och det kändes inte rimligt att släpa med den hem till Sverige.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@FBGKimpan: Duger utmärkt. Vi brukar placera ut Brother på ställen där man inte vill ha dyrbar utrustning och de tuffar på efter snart sju år.
Dock ska man välja skrivare efter användning. Hur mycket och hur ofta skriver man ut? Det kan vara avgörande för livslängden och blodtrycket (vem orkar vänta på 100 sidor när varje utskrift tar 15 sekunder?).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@FBGKimpan:

Jag har alltid gillat HP då HP LaserJet 4 serien lever än.
De är rätt så billiga i drift, men lite mariga i inköp. HP LaserJet Pro MFP M426dw ser väldigt bra ut. Jag har inte kollat vad toner kostar dock.

Jag filtrerade wifi, WiDP och svartvit.
*edit*
Den sparade inte laser tyvärr så kryssa i den
/endedit*

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna brother skrivare HL-L2340DW

Den är både trådlös och skriver ut dubbelsidigt den har även så man kan skriva ut från IOS enheter och Google Cloud Print.

Jag är nöjd med denna med den mängd papper jag skriver ut

Permalänk
Medlem

Har nämnda brother skrivaren. Mycket nöjd. Använder dock inte den trådlösa funktionen då det tar betydligt längre tid.

Ska man skriva ut många dokument skulle jag aldrig satsat på trådlöst.

Permalänk
Inaktiv

Köp inte skrivare utan duplex idag, d.v.s automatisk skriver ut på fram och baksida. Nu hade den du länkade till denna funktion.

Jag själv har storebrorsan till den TS länkade till och jag har liknande på fler ställen och de har aldrig krånglat det minsta. Nu brukar dagens skrivare inte heller krångla så det betyder ej så mycket.
Jag själv skulle aldrig köpa en skrivare utan scanner, men den jag har kostar dubbelt så mycket och det finns kanske billigare?
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare-...