Permalänk
Medlem

Midvinter

Tänkte att jag skulle vara duktig på att ta bilder under byggets gång men senil som man är så blev det inte så jättemånga på mina "modifikationer" :/

Tanken med hela bygget var i alla fall att det skulle påminna om en svensk vinternatt uppe i norr med norrsken så hela temat går i svart och vitt med så klart RGB för att imitera norrskenet då aka "Midvinter"

Så vad har vi här då? Jo alla bilder är "tyvärr" tagna med en mobiltelefon med en mindre bra kamera (Iphone) men man får i alla fall en hum om vad som försiggår

Vad har jag då petat i datorn då?

• Phanteks Enthoo Luxe vit

• Mnpctech clear acrylic window

• Fractal design Newton R3 1000w PSU sleevat i svart och vitt

• Intel i7 7700k Kaby Lake

• ASUS Z270F moderkort

• Corsair Vengeance LED 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz Stunning White

• Corsair ML140 PRO LED - Vit x4

• Fractal Design Venturi 140mm x2

• MagiCool Copper Radiator - 420 mm (Slim för att få plats i toppen)

• Alphacool NexXxoS XT45 Copper Radiator 280mm

• ASUS GTX 1080Ti FE med svart EK vattenblock och backplate

• EK-Supremacy EVO -Nickel block

• EK 140 reservoar/pump kombo med xres multiport top

• EK HD 16mm compressionfittings

• {EK 3-port splitter }

• {EK clear PETG 12/16 hard tube } För avrinning

• {EK ball valve }

• EK plugg med EK logo

• EK-Ekoolant Mayhem Pastel Vit 250ml

• Stylingwebben.se Paracord svart och vit

• Deepcool RGB 350 Color LED Kit

• Windows 10 Home Edt

• Sleevat ett Fractal Design R2 Newton 1000W med svart och vitt

• Samsung 850 Evo pro 256Gb SSD

• Corsair 120Gb SSD

• 2Tb WD HDD (för lagring)

Ja det är väl allt jag petat i tror jag?

Jag ville ha lite utav en utmaning när jag byggde så därför så valde jag 140mm fläktar så att jag kunde köra 280 och 420 radiatorer. Dessa ska ju få plats i chassit då det är ett fulltower/supermidi men upptäckte ganska snart att Phanteks var lite snåla när det kommer till måtten och måttangivelser. Som tur är så är ju deras chassin skruvade så det är ju "lätt" att modda dessa iaf

Fick för det dra fram dremeln och kapa lite i båda plast och plåt för att få plats med 420 radden.
Chassit är i övrigt helt strippat i fronten för att få plats med 280 radden. Inget kapande behövdes där dock.

Framtidplaner är att köra PnP på 280 radden men måste dra om rören då och även avrinningen så får klura lite på den lösningen Ska ta å delidda CPU:n då den visar lite höga temps på idle (35-40°C). GPU:n ligger på svala 24°C idle och ca 34°C under load och efter det blir det nog lite överklockning iaf

Bilderna får avgöra om ni tycker det har lyckats.

Besök galleriet här

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

hur är tempsen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Tip Top: På gpu:n är dom riktigt bra. 24°C idle och ca 34°C load.
cpu:n å andra sidan suger, pendlar mellan 35-40°C på idle. Under load runt 70-75°C. Misstänker att cpu:n är i stort behov utav en delidd så det är mitt nästa projekt. Ska hämta ut en delid die mate 2 imorn så får se när jag orkar utföra det

Edit: Ska säga att jag använt mig utav coollaboratory liquid ultra på både cpu och gpu. Detta är 3:e omsättningen jag gör på cpu blocket med samma resultat så har uteslutit kylpastan nu iaf :/

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods