Legion TD 2 - Standalone uppföljaren till den populära wc3 moden

Permalänk
Medlem

Legion TD 2 - Standalone uppföljaren till den populära wc3 moden

Kände att det behövs en tråd om det här underbara spelet.

Efter ett lyckat kickstarter projekt och 7 månaders alpha testning släpps LTD2 den 20:e November (Early access).

Länkar för mer info:
Launch trailer
Officiella hemsidan

Beskrivning:
Legion TD 2 är stand-alone versionen av den mest spelade modden till wc3. Alla som testat Warcraft 3 känner till att det fanns olika custom maps där några blev riktigt populära (t.ex dota, footman wars etc).
Första versionen av Legion TD släpptes för cirka 8 år sedan.

Legion TD har funnits i flera olika varianter efter att skaparen av originalet Lisk lät communityt skapa egna versioner (t.ex MEGA, x10 osv). Versioner gjordes sedan även för dota 2 och Starcraft 2 (inte lika populära eller välgjorda).

Spelet beskrivs som "First ever competitive tower defence". Det är inte en normal TD där du bygger en såkallad "maze" utan dina fighters slåss som en rörlig armé mot varje våg av monster.
Det är i grunden 4vs4 och en stor del i det hela är att skicka extra monster till motståndarna.
Det går även att spela 1vs1, 2vs2 och 3svs3.

Man kan spela 100% seriöst eller chilla, äta och bara använda musen beroende på ambitionsnivå.

Konceptet är jättelätt att lära sig men det är inte alls lätt att bemästra, det finns inte "en lösning" som fungerar varje gång. Man behöver hela tiden anpassa sig till vad motståndarna gör.

Jag spelade LTD sjukt mycket på wc3 och är riktigt hyped. Har spelat alphan hela vägen och är imponerad. Innehåller Elo, rankings, matchmaking, rewards, trophies, parties osv.

Det kommer aldrig vara pay-2-win och kommer kosta ca 20$.

En hel deal har streamat det via twitch.tv och det finns även fler videos på youtube.

Jag är inte involverad i utvecklingen av spelet men jag har varit ett stort fan av konceptet och vill såklart att det ska bli populärt. Alphan har haft mer än 12 000 unika spelare.

Man kan fråga mig ungefär vad som helst om spelet om man vill veta mer=)

Visa signatur

Nillithion and his Alminduors gonna have this world as there own

Permalänk
Medlem

Den var bra men min favorit var nog cube td...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning att de skulle släppas nu, har för mig att jag såg något om detta för några år sedan. Men hade inte hört något nytt.

Tack för påminnelsen, ska prova det direkt!

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Verkar intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Den var bra men min favorit var nog cube td...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, cube defence var fan bra grejer 😁