Råd för låda till första vatten bygget med hard tube .

Permalänk
Medlem

Råd för låda till första vatten bygget med hard tube .

Hej som rubriken lyder ska jag bugga mitt första chassi med hardtubes. Fattas bara en pusselbit. Vilket chassi rekomenderar ni? Kör 3 ssd en i7 6700 med maximus formula 9 moderkort för att nämna några komponenter. Finns massa forum att läsa om här försökt att läsa så många jag orkar. Men får inget riktigt grepp om jag ska köra mid eller full samt monster tower. Vad skulle ni rekomendera? Och varför? Jag är väldigt tacksam om ni vill hjälpa mig med detta en bonus är om det finns hdmi i fronten på chassit då jag kör VR.

Permalänk
Medlem

Fördelen med monster-rigg är att det är relativt lätt att bygga. Mer space för saker och ting. En mindre rigg är mer pill och meck

Jag byggde min i en större låda, för att det var enklare + jag gillade designen

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

@RogCore: Hur ser det ut, där chassit skall stå? Skall den stå på golvet? På skrivbordet?
Själv köppte jag ett BeQuiet Darkbase 700 Pro, för att man kunde vända layout inne i den och få den som jag ville. Sedan har den härdat glas på ena sidan. Men saknar HDMI i fronten.
Annars är det ett halv rymligt chassi, som kan stå på skrivbordet, öven om det är i största laget för det. Två vånings upplägget med en undre kammare för PSU och diskar är ett plus, gör att man kan dölja allt man inte vill visa genom fönstret.
Jag har kylt både CPU och GPU, med hardtubes. Finns plats för ett par radiatorer med, även om jag valde att montera dem på utsidan.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Mindre låda på bordet och större på golvet blir alternativen har sneglat ordentligt på darkbase 700 pro den är fet