Billig & brandsäker USB-sladd till HTC One A9?

Permalänk
Avstängd

Billig & brandsäker USB-sladd till HTC One A9?

Tjena! Har haft en USB-laddare som följde med min gamla HTC-mobil för drygt 5 år sedan som nu börjar fungera dåligt. Glappar i intaget till mobilen så tänkte införskaffa en ny USB-laddare.

Har varit mycket om farliga billiga USB-laddare så tänkte fråga vilka märken som säljs som är, först och främst kompatibla med min HTC One A9, billiga OCH brandsäkra? Låter 1-2 hunkor billigt och bra för en ny USB-laddare till den mobil som jag har? Tack för svar! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

@AplAy:

Dom som ofta är en brandfara är dom som saknar CE-märkning.

https://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/sakra-elprodu...

Köp en Samsung laddare har inte hört något om att dom skulle ha starta någon brand förutom Note 7.

Edit: Hitta denna som ge svar på många frågor.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Vad är kardemumman? Rekommenderas eller ej?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Om du bor i Stockholm så kan du få en original HTC av mig... nästa vecka, om du hämtar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad är kardemumman? Rekommenderas eller ej?

Rekomenderars, kloka elektriska val, bra plast, bra pris. Tumme upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusHuddinge:

Om du bor i Stockholm så kan du få en original HTC av mig... nästa vecka, om du hämtar den.

Sry, bor 40 mil från Sthlm, tack ändå!

Skrivet av Sweex:

Rekomenderars, kloka elektriska val, bra plast, bra pris. Tumme upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset! Jag kom på att jag skrev fel trådtitel. Jag menade inte USB-laddare i vägguttag utan själva USB-sladden.

Jag laddar min via PC. Behöver altså en ny mikroUSB-sladd.

Vad för prisklass bör man ligga på för att få en som lär fungera relativt säkert? Har haft min gamla nu i snart 5 år som sagt.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Sry, bor 40 mil från Sthlm, tack ändå!

Tack för tipset! Jag kom på att jag skrev fel trådtitel. Jag menade inte USB-laddare i vägguttag utan själva USB-sladden.

Jag laddar min via PC. Behöver altså en ny mikroUSB-sladd.

Vad för prisklass bör man ligga på för att få en som lär fungera relativt säkert? Har haft min gamla nu i snart 5 år som sagt.

Micro USB-kablar är ofta lite enklare eftersom de inte innehåller några aktiva komponenter. Egentligen borde allt du hittar via respektabla återförsäljare fungera, se ex.: https://www.dustinhome.se/product/5010967277/micro-usb-kabel

För lite mer djupgående lösning om USB-väggladdare kan jag rekommendera: http://www.righto.com/2012/10/a-dozen-usb-chargers-in-lab-app...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Glappar kontakten så beror det oftast på skit i usb-porten på din telefon.

Men vilken microUSB kabel somhelst funkar ju, men för enkelheten köp en Samsung orginal, då dessa är vanliga och i bra kvalite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Sry, bor 40 mil från Sthlm, tack ändå!

Tack för tipset! Jag kom på att jag skrev fel trådtitel. Jag menade inte USB-laddare i vägguttag utan själva USB-sladden.

Jag laddar min via PC. Behöver altså en ny mikroUSB-sladd.

Vad för prisklass bör man ligga på för att få en som lär fungera relativt säkert? Har haft min gamla nu i snart 5 år som sagt.

Sladd kan du ju bara köpa första bästa du hittar. Skulle inte säga att det spelar någon roll. Har laddat med dussintals olika sladdar utan problem så länge det är rätt kontakt

Permalänk
Medlem

Så länge du har en bra och säker laddare så är sladden mindre viktig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AplAy:

Sry, bor 40 mil från Sthlm, tack ändå!

Tack för tipset! Jag kom på att jag skrev fel trådtitel. Jag menade inte USB-laddare i vägguttag utan själva USB-sladden.

Jag laddar min via PC. Behöver altså en ny mikroUSB-sladd.

Vad för prisklass bör man ligga på för att få en som lär fungera relativt säkert? Har haft min gamla nu i snart 5 år som sagt.

Jag har justerat rubriken åt dig

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sladd kan du ta vilken sladd du hittar, Glappkontakt i sladden kommer inte generera någon brandfara, Anledningen till att laddare börjar brinna är pga. dåliga komponenter i laddarna som inte tål att vara strömsatta konstant. Sladden består bara av lite plast och koppar ingenting som kan börja brinna.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren! Faktum är att jag för länge sedan fixade någon USB-sladd som jag skulle ha hos polare som aldrig tog med sin från sitt jobb. Var en Deltaco-sladd och när jag stoppade in den i hans dator och kopplade in min mobil så dog hans dator (gick ej sönder, troligen nätagget som sa ifrån).

Sedan dess har jag varit petig mot USB-sladdar sedan den incidensen, kanske måndagsexemplar, frågan är hur stor QC/QA man kan förvänta sig från Deltaco? Billigt äré ju så frågan var gränsen går någonstans. Och ja, jag är relativt säker på att USB-portarna på datorn fungerar annars som de ska (t.ex. går sätta i ASUS trådlös USB-nätverkskort).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |