Cyberpunk 2077 får speltrailer – ratas av Neuromancer-författaren William Gibson

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 får speltrailer – ratas av Neuromancer-författaren William Gibson

Efter lång tids väntan och skyhöga förväntningar visas en ny speltrailer för Cyberpunk 2077, som dock inte imponerar på författaren och "cyberpunkens fader" William Gibson.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad som sägs från vem som helst är det preorder på denna.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Tycker det var precis rätt mängd. Inbillar mig att det blir roligare att leka runt i en värld som inte är extremt "avancerad".

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

William Gibson är väl irriterad på avsaknad av licenspengar för en genre han skapade. Ungefär som Sapkowski var efter Witcher 3. Han hade gått med på en rätt liten klumpsumma pengar tidigt för en "evighetslicens" istället för procentbaserad intäkt.

Permalänk
Medlem

Det är väl inte helt fel... å andra sidan så är ju alla spel som baseras huvudsakligen i en stad och är open world lika GTA så det säger ju inte så mycket alls.

Permalänk
Medlem

Hoppas att han har rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med om att trailern inte var någon höjdare. Har dock tillit nog till CDPR att tro att spelet inte kommer matcha trailern särskilt nära.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med honom, lite besviken rent estetiskt faktiskt. Mer 80tal än cyberpunk.

Sen var det väl Blade Runner 2049 som var senast ut i denna genre, satt ju ribban rent estetiskt rätt högt. Gillar smogg/regn-looken bättre än nå framtids-Miami-look

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Oavsett vad som sägs från vem som helst är det preorder på denna.

Håller med.

Detta är fortfarande det enda spelet jag verkligen ser fram emot, trots alla andra teasers på E3 så står Cyberpunk absolut först på listan, utan konkurrens.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Grymt taggad för spelet. Blir det förbokningar på gog av spelet likt Witcher 3 så hugger jag direkt.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Sen var det väl Blade Runner 2049 som var senast ut i denna genre, satt ju ribban rent estetiskt rätt högt. Gillar smogg/regn-looken bättre än nå framtids-Miami-look

Ja, den filmen är snygg. Men Blade Runner 2049 är också en rätt dälig film, så innehållsribban är satt lågt. Det bästa som gjorts inom Cyberpunk-genren de sista åren är Shadowrun-spelen från Harebrained, speciellt Dragonfall.

Permalänk
Medlem

Tycker inte direkt att den korta trailern fick mig att tappa intresset. Jag kommer nog kolla närmare på detta spelet när det väl kommer. Filmer likt denna säger ju inte så mycket om hur spelet faktiskt är som spel.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Trailern känns inte som Blade Runner. Känns mer som GTA i framtiden. Cyberpunk 2077 första trailer är perfekt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Är väldigt förväntansfull inför det här spelet.
Tycker inte att trailern avslöjar så värst mycket om spelet mer än möjligen vart det utspelas och i vilka miljöer, om spelet kommer ha ett Battle Royale läge lär framtiden få utvisa

Kan rekommendera Netflix-serien Altered Carbon om man vill få igång Cyberpunk känslan lite extra.
https://www.imdb.com/title/tt2261227/

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd

Bästa trailern på hela E3 resten var väldigt mehh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

En liten bonus

Permalänk
Medlem

hmmm, antar att jag förväntande mig något lite mera blade runner, nu när man tänker efter lite. Första teasern var ju inspirerad av A.D Police , som har en sån vibe. https://youtu.be/xgyNOwfQs2w?t=518
Men jag gillar vad det blev till sist. Känns ju helt klar som att staden är "Levande". Något som sticker ut från den vanliga gamla, förhållandevis, tråkiga "film noir" looken som framtids dystopi annars brukar ha. En "levande" värld är ju viktigt för att ett open world spel ska hålla i långa loppet, och detta är ju CD project väldigt duktiga på.
Hypad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, den filmen är snygg. Men Blade Runner 2049 är också en rätt dälig film, så innehållsribban är satt lågt. Det bästa som gjorts inom Cyberpunk-genren de sista åren är Shadowrun-spelen från Harebrained, speciellt Dragonfall.

Inte för att det har något med saken att göra då vi pratade om utseende (och där rankar jag bägge bladerunner väldigt högt).. Men har sett rätt mycket dålig film i mina dagar, tycker det känns oärligt att lägga Blade Runner 2049 på samma hylla. Men blir väl alltid så när filmer som inte direkt är mästerverk hyllas, så ska folk alltid överdriva lika mycket åt andra hållet. Blade Runner 2049 har sina problem (som de flesta filmer), men finns så mycket bra hantverk bakom att den helt klart hamnar över mellanskiktet, och imo framför originalet som lider av fler problem. Tycker filmen är helt ok, och har en del faktiskt fantastiska element som gör den sevärd (speciellt ljuddesign, men även då produktionsdesign som sagt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Inte för att det har något med saken att göra då vi pratade om utseende (och där rankar jag bägge bladerunner väldigt högt).. Men har sett rätt mycket dålig film i mina dagar, tycker det känns oärligt att lägga Blade Runner 2049 på samma hylla. Men blir väl alltid så när filmer som inte direkt är mästerverk hyllas, så ska folk alltid överdriva lika mycket åt andra hållet. Blade Runner 2049 har sina problem (som de flesta filmer), men finns så mycket bra hantverk bakom att den helt klart hamnar över mellanskiktet, och imo framför originalet som lider av fler problem. Tycker filmen är helt ok, och har en del faktiskt fantastiska element som gör den sevärd (speciellt ljuddesign, men även då produktionsdesign som sagt).

Japp, jag bara kom att tänka på det - då jag värderar innehållet högre än utseendet. Hoppas vi får se riktig gameplay från Cyperpunk snart, det är väl redan sagt att de ska visa mer på E3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

William Gibson är väl irriterad på avsaknad av licenspengar för en genre han skapade. Ungefär som Sapkowski var efter Witcher 3. Han hade gått med på en rätt liten klumpsumma pengar tidigt för en "evighetslicens" istället för procentbaserad intäkt.

"The term "cyberpunk" is almost universally associated with William Gibson and, to a lesser extent, to some other authors; but Gibson didn't create this literary genre, end he even didn't create its name, which was first used by Bruce Bethke as a title for one of his short stories.Jan 12, 2011"

Gibson är mest känd i genren som han skriver i - myntad av en annan författare....

En sak som många glömmer att nämna är att Cyberpunk skriver om dagens sociala problem men med en teknik som är near sci-fi.
En öppen stad med 80-tals skin känns helt rätt dock med tanke på en passning till alla gamla tärningsrullare

Zapkowski skriver grymma böcker men är en grinig gammal gubbe som hatar datorspel och har inte så mycket att göra med spelen. Han kan gott sitta och skrika "get off my lawn damn kids" bäst han vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, den filmen är snygg. Men Blade Runner 2049 är också en rätt dälig film, så innehållsribban är satt lågt. Det bästa som gjorts inom Cyberpunk-genren de sista åren är Shadowrun-spelen från Harebrained, speciellt Dragonfall.

Oh - jag tror jag hittat en ny vän!

Håller med dig fullt ut!

Permalänk
Medlem

Detta är det överlägset mest intressanta på spelfronten då man undrar om, och hoppas på att CDPR ska kunna upprepa storheten hos TW3 med något nytt. Dock säger ju en trailer aldrig speciellt mycket om den saken.

Håller det innehållsmässigt samma klass som Blade Runner 2049 så vore jag extremt nöjd. Då skulle det stå över det mesta i spelvärldens berättande, men jag tror det kommer ha en helt annan känsla, och såklart krävs en hel del annorlunda saker för att berätta en story som utspelar sig under så lång tid som spelet lär ta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag att det inte ser ut som Bladerunner, är less på dyster jävla dimma i neon med ett deprimerande blått filter över hela skiten.
Här har vi punkare i en färgglad cyber-värld, ser underbart ut.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Cyberpunk där det hör hemma, hade det vari Cyber noir(tech noir) så bör det ha sett mycket annorlunda ut. Lite som Blade Runner. Trodde det var exakt det som spelet skulle gå till, men jag är mer än nöjd att de går i andra spår.

Men eftersom det ser ut som ett L.A så lär det bli oerhört stämningsfullt i vilket fall. Då det blir natt och regnar, med ånga från gatubrunnar och neonlampor som pulserar. Lite som detta:

Jag längtar!

Permalänk
Medlem

Nu var det väl så att det ord som Gibson tillskrevs upphov till egentligen är cyberspace som han använder i Neuromancer redan 1984.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Tänk om han har rätt, att det påminner mer om GTA V än om Witcher 3? Vad skulle det göra?
Det är väl den finaste form av smicker man kan få, att likna GTA? Rockstar är ju också vrålduktiga på personporträtt och spännande historier. GTA V och Witcher 3 är väl praktiskt taget de två spel med flest tiopoängare någonsin.

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt glad att de lyckats hitta en stil som känns fräsch och cyberpunkig utan att vara stereotypisk, run of the mill Blade Runner. Den gamla teasern hade mycket tråkigare stil, och jag är mycket mer sugen på att utforska den här världen.

Tänk på även på Witcher 3. Extremt dystra miljöer blandades med mer vardagliga och till och med festliga, sagolika miljöer, karaktärer och historier. Jag litar på att samma kommer gälla för Cyberpunk 2077.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Hellre en halvdan trailer och ett bra spel än Dead Island...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Det var inte stilen jag hade förväntat mig men jag tror det kan funka riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Har Gibson någonsin tyckt att något Cyberpunk som inte är skrivet av honom Bra?
Inte för att jag tycker att det han har skrivit är dåligt dock men det känns bara som att när jag hör något från honom så är det när han inte tycker om något cyberpunk relaterat.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN