Förvirrande/förvillande Bäst i test ikon

Permalänk
Medlem

Förvirrande/förvillande Bäst i test ikon

Såg en bärbar dator som jag trodde hade fått bäst i test av PC för Alla. Då jag inte kunde hitta deras test kollade jag lite noggrannare på hemsida och förstod att det gällde det rekommenderade antivirusprogrammet. Måste dock säga att layouten får en att tro att det gäller datorn. Tycker ni ska ändra så kunder inte felaktigt tror att datorn i fråga fått bäst i test.

Är på mobilen nu så kan inte lägga upp skärmdump. Men här är länken https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Inaktiv

Helt klart vilseledande marknadsföring, bara för den som har ork och tid att klaga så lär de ändra.
Felet är till största anledningen en SBS webbutvecklare, men det är fel ändå.

Jag ser felet mer som ett skrivfel som de kan rätta till.

Permalänk
Medlem

Roliga är ju att eftersom antivirus rekommenderas likadant till alla datorer ser det ut som att alla datorer elgiganten säljer har fått bäst i test av PC för Alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Såg en bärbar dator som jag trodde hade fått bäst i test av PC för Alla. Då jag inte kunde hitta deras test kollade jag lite noggrannare på hemsida och förstod att det gällde det rekommenderade antivirusprogrammet. Måste dock säga att layouten får en att tro att det gäller datorn. Tycker ni ska ändra så kunder inte felaktigt tror att datorn i fråga fått bäst i test.

Är på mobilen nu så kan inte lägga upp skärmdump. Men här är länken https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Ser nästan ut som att de skrivit "glöm inte antivirus.." med avsikt för att det inte ska synas att det är den produkt som är testvinnare. man måste klicka ut "trädet" för att läsa det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ja, det har ju lagt Bäst i Test-loggan precis bredvid (och samma rad) som priset för datorn. Det måste vara gjort avsiktligt, det är svårt att "råka" göra något sånt.

Sidnot, det kan hända, liksom någon som kommer på ett forum och säger att de är bannade för fusk faktiskt var oskyldig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Ja, det har ju lagt Bäst i Test-loggan precis bredvid (och samma rad) som priset för datorn. Det måste vara gjort avsiktligt, det är svårt att "råka" göra något sånt.

Sidnot, det kan hända, liksom någon som kommer på ett forum och säger att de är bannade för fusk faktiskt var oskyldig.

Vi får väl se. Fixar dom det inte så känns det ju mer som med avsikt. Fixar dom det kan det ju varit av misstag. Men visst måste dom se hur det ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Gillar Elgiganten men detta är inte okej i min bok. Det blir samma med "REA"-skylten bakom priset..klickar du så förstår man att det gäller Office, inte den produkt/dator man tittar på.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide