Permalänk
Medlem

Vattenkylda Phanteks Evolv Shift och Shift X

Hej!

Fick iden att bygga en dator till vardagsrummet. Så jag passade på att uppgradera min gibb dator lite.
Sakerna som satt i gibb dator fick åka in i vardagsrums dator och gibb datorn fick en 8700k och ett 1080 ti Poseidon.
Det behövdes kompletteras med lite saker för att få ihop båda datorerna, lite mer vatten saker, nätagg och saker för att sleeva alla kablar mm.
Vatten loopen i Shift Xen behövde göras om lite för att få in Poseidon kortet. Fick höra att det inte gick in 2,5" kort i Xen, men det gick utan några problem:p
Shiften var inte lika rolig att bygga vatten i, men det gick bra det med tillslut.

Tempsen är dock inte bra i någon av datorerna när man spelar. Ligga på ca 75-80 grader på både cpu och gpu. Men utan fronten ligger jag på ca 55-65 grader. Så kör utan front på dom när jag spelar. xD Men ska kolla på om man kan skära ut luft hål i fronten där fläktarna sitter. Då borde det bli lite bättre temps.

Specs Shift:

Intel Core i7 6700K

ASUS ROG STRIX Z270I GAMING

ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition

Corsair Vengeance 32GB 2x16GB

Corsair SF600 600W

Samsung 850-Series EVO 1TB

Specs Shift X

Intel Core i7 8700K

ASUS ROG STRIX Z370I GAMING

ASUS GeForce GTX 1080 ti Poseidon

Corsair Vengeance 32GB 2x16GB

Corsair SF600 600W

Samsung 850-Series EVO 1TB

Samsung 960 EVO 500GB M.2

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fränt bygge!

Permalänk
Medlem

Grymt bygge! Hittar du ngn smart idé till framsidan säg gärna till, jag lider av samma problem med min shift. Har funderat starkt på att skära mer ventilationshål, eller helt enkelt vänta på deras perforerade sidopanelen som byter ut glasen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zukitwo:

Grymt bygge! Hittar du ngn smart idé till framsidan säg gärna till, jag lider av samma problem med min shift. Har funderat starkt på att skära mer ventilationshål, eller helt enkelt vänta på deras perforerade sidopanelen som byter ut glasen.

hej.
har de announcat något släpp an en annan panel?
jag själv funderar på att bygga en vardagsrum gamingdator och börja precis titta på denna shift för några timmar sen.
Vad exakt är problemet med den ang. ljudvolym/temps?
tänkte köra på ett 1080ti icke bestämd modell än.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: https://www.youtube.com/watch?v=tcF_TwUmPZ0 vid 12:47 så visar dem nya perforerade sidopaneler som verkar rätt schyssta, men inga nyheter om dem har kommit ut alls än. Ljudnivån på chassit är riktigt bra, sitter med 4 fläktar på chassit och den är rätt tyst, men frampanelen blir strypt av luft eftersom det är så liten intag för luften.

Permalänk

Phanteks is Awesome!

@Frilllan: Riktigt bra bygge! Jag går och planerar att göra en likadan, får man fråga hur mycket Phanteks Shift-bygget kostade? Riktigt najs med belysning och vattenkylningen!