Permalänk

Lukt från grafikkort?

Hej! Installerade mitt nya GTX 1080ti för några dagar sen, men när jag spelar så luktar det om datorn, inte bränt men mer en kemisk lukt, någon info om detta?

Permalänk
Medlem

Kan det vara ozon du känner? (luktar "el", tänk typ en laserskrivare hur den luktar) Det är det enda jag kan tänka mig som skulle kunna orsaka en doft som en dator teoretiskt skulle kunna producera. Försök kolla vad det är som luktar. Är det ozon skulle jag gissa på att det är nåt i nätagget som producerar det. Skulle kunna hända vid hög last på agget om det är nåt dåligt med det.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Kan det vara ozon du känner? (luktar "el", tänk typ en laserskrivare hur den luktar) Det är det enda jag kan tänka mig som skulle kunna orsaka en doft som en dator teoretiskt skulle kunna producera. Försök kolla vad det är som luktar. Är det ozon skulle jag gissa på att det är nåt i nätagget som producerar det. Skulle kunna hända vid hög last på agget om det är nåt dåligt med det.

Jag bytte också mitt nätaggregat från ett corsair 550W till ett Seasonic 750W gold så kanske det som har en 'burn in' period? Läste det på ett annat forum då det var en snubbe som hade bytt nätaggregat

Permalänk
Medlem

Ny elektronik har en tendens att lukta lite i början.

Permalänk
Skrivet av Schiznit:

Ny elektronik har en tendens att lukta lite i början.

Ok, något förslag att få bort detta så fort som möjligt, typ låta den stå på under natten?

Permalänk
Medlem

Glömt att ta bort någon plastfilm ? kan sitta lite över allt numera på grafikkortet, logga på fläktarna samt backplaten tex

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce