Permalänk

Ryzen fps i cs go

Hejsan intresserad att köpa ett ryzen bygge till en kompis och han lirar väldigt mycket cs go och funderar även på att kanske streama med det senare i framtiden. Vill vara veta hur ryzen presterar i cs? Vet att intel har övertaget

Modellen som är intressant är ryzen 5 2600x. Är det någon som sitter på det här prollen och kan ge vad ni ungefär får på 1080p inställningar låg och hög och 4:3.

Han spelar 1080p för det mesta och vill helt inte droppa under 200 fps om det är möjligt. Antar också att ramminnet är viktig? Dvs hög mhz. Gör det skillnad?

Bonusfråga, kommer han kunna uppgradera till ryzen 3000 i sommar med am4 bräda om han köper nu?

Många frågor men tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Beror ju på grafikkort och inställningar med, men under samma premisser så har du gemförelse här med vanlig vs streamad fps och 2600 stock i5 8400 https://www.youtube.com/watch?v=l-UPNVX95Ks cs go är i slutet av klippet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör csgo med min setup, så jag kör förra generationen Ryzen och det är mer än tillräckligt. Det spelar faktiskt inte så stor roll vilken CPU man använder i det här fallet, det är väl mer grafikkortet.

Ja du kommer kunna uppgradera till Ryzen 3000 i sommar, eftersom den kommer vara på samma AM4 socket

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

Beror ju på grafikkort och inställningar med, men under samma premisser så har du gemförelse här med vanlig vs streamad fps och 2600 stock i5 8400 https://www.youtube.com/watch?v=l-UPNVX95Ks cs go är i slutet av klippet

Okej visste inte att grafikkort spelade så stor roll med tanke på att cs är ett cpu krävande spel men i ryzens fall kanske det är? Tack för videon:)

Permalänk
Skrivet av Waup:

Jag kör csgo med min setup, så jag kör förra generationen Ryzen och det är mer än tillräckligt. Det spelar faktiskt inte så stor roll vilken CPU man använder i det här fallet, det är väl mer grafikkortet.

Ja du kommer kunna uppgradera till Ryzen 3000 i sommar, eftersom den kommer vara på samma AM4 socket

Okej vad snittar du i fps och vad för grafikkort har du?

Toppen! Verkar prisvärt då att man kan uppgradera

Permalänk
Medlem

Jag kör på ett gtx 1060 och ligger garanterat över 144 frames hela tiden, exakt hur många frames över 144 jag ligger vet jag inte haha
Tror det är mellan 300-400 frames

Permalänk
Medlem

Csgo gillar Intel mer då den cpun är starkare i singel core prestanda.

Jag har average FPS 491 på den FPS test banan med en i3 8350K som har 4 kärnor.
Ett GTX 1080 till det.

Kör med en 240Hz skärm för det sköna flytet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ister:

Csgo gillar Intel mer då den cpun är starkare i singel core prestanda.

Jag har average FPS 491 på den FPS test banan med en i3 8350K som har 4 kärnor.
Ett GTX 1080 till det.

Kör med en 240Hz skärm för det sköna flytet

Nästan ingen modern CPU flaskhalsar CSGO, det skulle isf vara GPU, fast nästan samma sak gäller på GPU sidan..

Permalänk
Medlem

Ryzen redan innan 5000-serien presterar oväntat bra i just CS:GO

https://www.sweclockers.com/test/27760-amd-ryzen-9-3900x-och-...

Permalänk
Medlem

En 2000 kommer nog kunna hålla över 200fps. Men 3000 serien är nog ett snäpp upp. Men jag hade en Threadripper 1950X tidigare och även den hade bra flyt i CS. 1440p och 2-400 fps typ med ett 1080ti.

Men jag hade rekommenderat att vänta på 5000-serien och se vad priserna på 3000-serien hamnar på efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

Nästan ingen modern CPU flaskhalsar CSGO, det skulle isf vara GPU, fast nästan samma sak gäller på GPU sidan..

Alla cpuer flaskar csgo om vi ska vara seriösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomkungen:

Alla cpuer flaskar csgo om vi ska vara seriösa.

CSGO som är så fult borde inte kräva ett skit egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

CSGO som är så fult borde inte kräva ett skit egentligen.

Det kräver ingenting att driva det, kan troligtvis driva det på en mobiltelefon. Att spela det med bra flyt, inga drops och inga konstiga movement buggar pga för låg fps kräver klart mer.