Finns det andra sidor förutom Sweclockers som har ett prestandaindex över grafikkort?

Permalänk

Finns det andra sidor förutom Sweclockers som har ett prestandaindex över grafikkort?

Sitter här och jämför grafikkort och prestandaindexet gör det riktigt lätt att slänga in pris och prestanda i ett excel-dokument och få en bra översikt på utbudet. Tittar just nu på 2070 och det finns ju massvis med kort som Sweclockers inte har testat, så om nån här känner till andra sidor som presenterar nåt liknande vore jag tacksam. Det räcker egentligen att de testar många kort av samma typ (2070 t.ex) i många spel med samma hårdvara, prestandaidexet kan jag sätta ihop själv så länge datan presenteras på ett bra sätt. Har letat men hittar inte många ställen som testar många versioner av samma kort.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk

Det är minimala skillnader i prestanda mellan tillverkarnas olika kort, om dom är av samma typ.
Kyllösningen är ju oftast det viktiga.
Men visst om man vill spendera en massa tid för att få 0.5% bättre prestanda "out of the box" then go for it

Och reviews hittar du absolut lättast genom google.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Brukar googla på GPU hiearchy eller Tier.
Men det kanske inte vad nå sånt du menar, det är väll mer om man vill jämföra nvidia vs and eller gammalt kort vs nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Sitter här och jämför grafikkort och prestandaindexet gör det riktigt lätt att slänga in pris och prestanda i ett excel-dokument och få en bra översikt på utbudet. Tittar just nu på 2070 och det finns ju massvis med kort som Sweclockers inte har testat, så om nån här känner till andra sidor som presenterar nåt liknande vore jag tacksam. Det räcker egentligen att de testar många kort av samma typ (2070 t.ex) i många spel med samma hårdvara, prestandaidexet kan jag sätta ihop själv så länge datan presenteras på ett bra sätt. Har letat men hittar inte många ställen som testar många versioner av samma kort.

Tänk också på att varje ex prestera olika, så bara för att du köper ett specifikt märke betyder det inte att du får samma prestanda som de fick i testet.

Hittade denna:
https://www.youtube.com/watch?v=Pgf5KAwbZcA

Här har du några tester med MSI, ASUS och Gigabyte.
https://nl.hardware.info/reviews/8813/7/nvidia-geforce-rtx-20...

Tråkigt tycker jag då jag gillar EVGA, mycket för deras garantier men har aldrig varit missnöjd med ett EVGA kort.

Samling på recensioner av olika 2070 kort:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9ooa4q/geforce_rtx_2...

Det finns om man söker, men just att jämföra flera olika kort av samma modell brukar vara svårare att hitta. Då får du ofta kika på olika sidor, kika då även antingen på testsystemet och/eller andra produkter i deras tester som är samma som i det andra testet du kikar på har dom liknande siffror?
Igen, alla kort är ju individuella, så är ju inte alltid enbart de andra komponenterna som gör skillnad, kan ju vara rätt stor skillnad på gpu lotteriet med.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@hipstergamer:
TechPowerUp testar många saker bl.a grafik-kort.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.