Trådlöst ljud för Switch med Homespot

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Trådlöst ljud för Switch med Homespot

För ett tag sedan läste jag en artikel som påstod att den lilla adaptern Homespot gör det möjligt att ansluta hörlurar trådlöst via Bluetooth till Nintendo Switch. Artikeln påstod dessutom att anslutningen skulle fungera smidigt och att anslutningarna är stabila. Jag stör mig tillräckligt mycket på att behöva släpa med mig trådade och trådlösa hörlurar på resande fot, så jag gjorde en vild chansning och beställde en Homespot från Amazon UK.

Fick hem den idag, och jag kan bara konstatera att den som skrev den där artikeln hade helt rätt. Det är bara att koppla in Homespoten i USB-C-porten på Switch, sätta ljudsändaren i 3,5-millimetersingången och sätta hörlurarna i synk-läge. Bam, trådlöst ljud till mina finfina Sony-hörlurar! Väldigt nöjd. Visst, det går inte att använda den när Switchen är dockad av förklarliga skäl, men då kan jag koppla hörlurarna till tv:n istället om jag vill det. Priset med frakt blev strax över 500 kronor, inte gratis direkt men väl värt det för min del i alla fall.

Homespot för Switch hos Amazon UK

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag kör på en GENKI, som har USB-C passthrough också. Funkar jäkligt bra.
https://www.indiegogo.com/projects/genki-bluetooth-audio-for-...

Skaffa en USB-C till USB-A, så kan du köra den du har i dockan också. Om behovet finns?

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Krux: Hmm, undrar om det kan ha varit den crowdfunding-kampanjen jag kikade på medan den pågick, men jag avfärdade den för att jag inte hade så stor tilltro till crowdfundad hårdvara just då. Kul att det visade sig bli en bra produkt! Den ser onekligen smutt ut, kan Switchen laddas om man försöker ladda den genom Genkin? Det jag gillar med Homespot är att den inte sticker ut så mycket nedtill. Risken för att den ska fastna på eller stöta emot något blir ju mindre då, det ger lite peace of mind för en som är nojig för att skada USB-C-porten

Det ingår faktiskt en USB-A-sändare i Homespot-paketet som låter en sända från Switch-dockan till hörlurarna, fångade bara inte den på bild. Men den lär jag inte behöva använda särskilt mycket, jag kan som sagt ansluta mina hörlurar direkt till tv:n och använda dem med alla enheterna som är anslutna till tv:n (konsoler, htpc:n, etc).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ja det går att ladda via Genkin. Precis som du säger, synd att den sticker ut så mycket. Men att kunna ladda samtidigt är helt underbart.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Permalänk
Medlem

@kissekotten4: Verkar så. Jag la en beställning och hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

@noobs: Kul! Berätta hur det går, jag tänkte buta hörlurar snart så funderar på att köra bluetooth istället

Permalänk
Medlem

@kissekotten4: Nu har jag använt blåtandshörlurar tillsammans med adaptern några veckor och det fungerar utmärkt. Den behöver inte den där skumma 3.5mm adaptern utan det räcker att bara koppla in den på usb-c.

Blir mer testande när den ska användas dagligen på pendeln