Hyper-V: Virtuell plexmaskin startar plötsligt inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Hyper-V: Virtuell plexmaskin startar plötsligt inte.

Hej!

Har flyttat och till min fasa startar inte min virtuella Windows-10-maskin längre utan ger ett för mig mycket besynnerligt felmeddelande.

Inga av mina tre andra virtuella maskiner har några problem alls. PLEX-maskinens OS ligger på C:\ och den har även tillgång till en sekundär disk där ett mediabibliotek finns.

Någon som har några tips? Skillnaden mellan den VM som strular och de som funkar är att PLEX'en ju använder den sekundära disken, men jag kan se att den fungerar utmärkt från hosten där den även är uppmappad. Det som verkar strular är själva OS-VHD och den ligger ju på hostens C:\ som alla de andra maskinerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Om du inte redan har starta om datorn som kör VM'arna - inaktivera Windows Search. Det är inte så att du har "dubbla" genvägar till en och samma VM och du tror att det är två olika?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av hasenfrasen:

Om du inte redan har starta om datorn som kör VM'arna - inaktivera Windows Search. Det är inte så att du har "dubbla" genvägar till en och samma VM och du tror att det är två olika?

Ok jag löste det. Jag hade för fram till två veckor sen en extern USB-disk inkopplad till hosten som PLEX-VM använde. När den gick sönder kopplade jag ur den, medan hosten och PLEX var på. Nu när jag flyttade stängde jag naturligtvis ner allt och när jag startade upp så letade den fortfarande efter denna disk. Gick in på settings och tog bort disken och den startade!