Kan inte återställa Windows - "ett fel inträffade inga ändringar har gjorts"

Permalänk

Kan inte återställa Windows - "ett fel inträffade inga ändringar har gjorts"

Hej jag har problem, jag kan inte återställa min dator. Det står ett fel inträffade inga ändringar har gjorts vad beror detta på och hur löser jag det.
(Vill inte ominstallera windows)
OBS dålig på datorer så ta det på dagisnivå!

Rubrik /Mod
Permalänk
Medlem

@Bubban13-13: Svårt att säga när vi inte vet hur du försökt återställa och varför.

Flera av sätten att återställa/reparera kräver lika mycket jobb efteråt som om man hade ominstallerat.

Med vissa fel i Windows går det inte att återställa/reparera. Då gör man helst en ren installation där man samtidigt tar bort alla partitioner på disken för att minska risken att fel är kvar eller kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

Återställa Windows brukar rätt ofta faller. Vad som däremot brukar fungera bättre är om du istället använder den "recovery partition" som brukar finnas ifall du köpt datorn från någon välkänd tillverkare, dom har då instruktioner kring hur det ska göras. Oavstt vilket så lär det sluta med en ominstallation av Windows.

Permalänk
Medlem

@Bubban13-13: Misstänker att du försöker återställa via de verktyg du kommer åt med Windows fullt igång, det är inte alltid det lyckas..eller snarare det är sällan det lyckas.

Gör så här istället, håll ner Shift tangenten och välj starta om datorn, från denna efter boot kan du välja återställa med eller utan att ta bort filer. eller under avancerade välja systemåterställning som bara backar datorn till en återställningspunkt då allt fungerade bra..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300