MacBook Pro 13" 2012 (köpt 2013) - Uppgraderad ram

Permalänk
Medlem

MacBook Pro 13" 2012 (köpt 2013) - Uppgraderad ram

Hej!

Säljer nu min MacBook Pro 13" mitten 2012 modell (köpt 2013) med uppgraderad ram pga köp av ny laptop. Fint skick och väl omhändertagen. Alltid använt försäkringsklassad datorväska. Bud mottages.

Går att frakta om du står för fraktkostnaderna.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bara för att klargöra för potentiella köpare, det är inte en årsmodell 2013 som säljs i annonsen, de modellerna har inte Ethernet och de använder även Magsafe 2, på annonsbilden syns det att det är Magsafe 1 som används, samt att ethernet-jack finns. Troligen finns även en skivläsare på andra kortsidan, vilka försvann i samband med modellerna som lanserades 2013. Firewire 800 finns inte heller på 2013-modellerna och framåt.

Det är alltså mest troligt en A1278 Mid 2012 eller Late 2011 som säljs i annonsen.

Permalänk
Medlem

Kan du ladda upp en bild "om datorn" så får vi se vad för modell och Specs den har?

Visa signatur

.....

Permalänk
Moderator
Forumledare

@slips: Vi kör en liten *ping* och ber säljaren förtydliga lite

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Bamsebjörn Stämmer, mitt fel. Så *uppdatering* den är köpt 2013-09 men modellen är "mitten 2012". Ska se om jag kan uppdatera med bild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

@Bamsebjörn Stämmer, mitt fel. Så *uppdatering* den är köpt 2013-09 men modellen är "mitten 2012". Ska se om jag kan uppdatera med bild!

Fint! Fortfarande en riktigt kompetent maskin om man slänger i en SSD i den. Använder själv en precis likadan för mina universitetsstudier, batteriet håller fortfarande 6 timmar på full laddning trots åldern.

Lycka till med säljet!

Permalänk
Medlem

Inleder med ett bud på en tusenlapp plus frakt.

Permalänk
Medlem

1050kr + frakt

Permalänk
Medlem

1300 + frakt

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

1400:- + frakt

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Fint! Fortfarande en riktigt kompetent maskin om man slänger i en SSD i den. Använder själv en precis likadan för mina universitetsstudier, batteriet håller fortfarande 6 timmar på full laddning trots åldern.

Lycka till med säljet!

Instämmer helt, jag köpte själv en MacBook Pro mid 2012 13" bara för att jag ville inte köpa en helt ny utan jag valde att köpa en begagnad med garanti på en nätbutik för att tesa och se om jag skulle gilla det och jag blev såld så bytte av SSD och I med 8GB ram.
Kommer garanterat köpa mig en helt ny när denna inte duger längre , såld på Mac datorer hehe

Till TS lycka till med med att få sålt den och jag hoppas köparen blir nöjd med en sådan fantastisk laptop

Permalänk
Medlem

Hej!

Vart i Skåne finns den?

Hur många gig ram? Läser att du uppgraderat men Mac är inte riktigt mitt område

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slips:

Hej!

Säljer nu min MacBook Pro 13" mitten 2012 modell (köpt 2013) med uppgraderad ram pga köp av ny laptop. Fint skick och väl omhändertagen. Alltid använt försäkringsklassad datorväska. Bud mottages.

Även jag är intresserad av minnesmängden, 8 GB eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är 2x4 (8gb) ram i den. Finns i Husie (Malmö) men går att frakta om du står för frakten. Bud noterade.

Permalänk

Sugen på att buda! Skulle du kunna kolla upp vad det är för processor i den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan dessvärre inte lägga upp screenshot så skriver av vad det står om datorn:

Processor: 2,5 Ghz Intel Core i5
Minne: 8 GB 1600 Mhz DDR3 (2x4)
Grafik: Intel HD Graphics 4000 1536 MB

Permalänk

MBP

1500 + frakt

Permalänk
Medlem

1600:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

1650 hämtar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1700:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

1750, hämtar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1800:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

1865 hämtar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1900:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Hej, är intresserad.
Finns datorn kvar?

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

@xerez99: Yes den finns kvar, bud noterade.

Permalänk
Medlem

@slips - okej, matchar gulenays bud på 1900:- men kan hämta.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Höjer till 1950:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Bjuder 2000:- och kan hämta.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

2100:- är det SSD eller HDD i den. Isåfall hur mycket? Ingår laddare och kartong?

Visa signatur

.....