Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det är en grej som jag inte riktigt förstår när de gäller stats i Diablo 4. När man får nytt vapen och sen kollar hur mycket damage det ger. Så ger det mindre än vad man redan gör, när statsen är stort sett högre än det gamla?

Damage per second är mycket högre, men enligt min attack så är de sämre. DPS borde väl göra något tycker jag, speciellt när det är nästan +500?

http://d.x64.re/upload/DutSdiTppn.png

Före:
http://d.x64.re/upload/f9i8CTSQaf.png

Efter:
http://d.x64.re/upload/bNNsbOsO9n.png

Det finns en logisk förklaring. Men jag har inte svaret 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det är en grej som jag inte riktigt förstår när de gäller stats i Diablo 4. När man får nytt vapen och sen kollar hur mycket damage det ger. Så ger det mindre än vad man redan gör, när statsen är stort sett högre än det gamla?

Damage per second är mycket högre, men enligt min attack så är de sämre. DPS borde väl göra något tycker jag, speciellt när det är nästan +500?

Flurry är väl en melee attack som inte använder din crossbow när du attackerar? Isåfall är det en ren "stat-stick" och DPS/Damage på den spelar ingen roll, endast bonus statsen har betydelse som Dmg%, +Dex osv.

4% högre damage ger mer än +22 dex i det fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

DU får lägga upp bilderna på något annat ställer för det är ingen som ser dina bilder.

De funkade bra igår, men verkar som Sweclockers inte gillar dessa länkar. Funkar utmärkt när man tog "öppna i ny flik". ¯\_(ツ)_/¯

Skrivet av Numrion:

Flurry är väl en melee attack som inte använder din crossbow när du attackerar? Isåfall är det en ren "stat-stick" och DPS/Damage på den spelar ingen roll, endast bonus statsen har betydelse som Dmg%, +Dex osv.

4% högre damage ger mer än +22 dex i det fallet.

Du, det tänkte jag inte ens på faktiskt. Tack för du upplyste om det. Får titta lite mer noga på detta i framtiden! 👌

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

DU får lägga upp bilderna på något annat ställer för det är ingen som ser dina bilder.

Bilderna syns alldeles utmärkt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Bilderna syns alldeles utmärkt.

Ja eftersom han har ändrat länkadresserna så funkar det nu.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Ja eftersom han har ändrat länkadresserna så funkar det nu.

Det funkade i natt också när han länkade bilderna. Och i morse.

Edit: Kanske låg kvar i cache iofs.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som konstant har slut på guld? Både crafta gems och enchanta utrustning är snordyrt... Har hittat flera uppgraderingar som klarat sig igenom Tempering för att sedan fastna på att få rätt rolls hos occultisten, ugh 😅

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det bara jag som konstant har slut på guld? Både crafta gems och enchanta utrustning är snordyrt... Har hittat flera uppgraderingar som klarat sig igenom Tempering för att sedan fastna på att få rätt rolls hos occultisten, ugh 😅

Samma här!
Säljer allt jag hittar om det inte uppgraderar aspects.
Dom där delarna man har till bossar får man ganska fett betalt för, man kanske ska farma sånt 😄

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

är det någon som spelar med RT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

är det någon som spelar med RT?

Provade en stund men det är i mitt tycke så extremt liten skillnad i visuell kvalite att det är absolut inte värt prestandatapp/energiåtgång, kör utan RT i 4k ultrawide och DLSS på kvalite, då ligger gpu användning så lågt vid framecappad 120fps så burken drar totalt 160w allt som allt, perfekt för spelande på de extremt varma sommardagarna. DLSS funkar så pass bra i D4 att jag har inga problem att använda det även om jag egentligen inte behöver det annat än för att sänka tempen i rummet, har man inga problem med sommarvärme så ger DLAA lite bättre kvalite men lite samma där, det skiljer inte enormt mycket direkt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det bara jag som konstant har slut på guld? Både crafta gems och enchanta utrustning är snordyrt... Har hittat flera uppgraderingar som klarat sig igenom Tempering för att sedan fastna på att få rätt rolls hos occultisten, ugh 😅

Guld är helt klart något man inte har mycket av numer, vilkte jag gillar! Det enda som inte är riktigt lika bra är ju att det är Whispers som är det det enda sättet som är värt tiden. Det är ju ok eftersom det är så pass snabbt men det är lite tradigt att bara ha en viable option för det.

Skrivet av xarl:

är det någon som spelar med RT?

Nope, inte värt det. Skillnaden är minimal men prestandapåslaget är absurt sett till det man får. Utöver det så är det buggigt, jag har fått flera ctd's med det och de disablade dessutom frame generation som var buggad. Den ska dock återkomma med morgondagens patch.

[PC Only] Fixed issues with NVIDIA DLSS Frame Generation, a setting available to players with NVIDIA 4000 series graphics cards, which was temporarily disabled due to stability issues. These issues have been fixed, and the setting has been re-enabled.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

är det någon som spelar med RT?

Jajemen, enda sen det släpptes skarpt samt i stängda betan.
Riktig stämningshöjare, speciellt när man är i katakomber och facklorna lyser upp helt fantastiskt.
Och effekter, monster m.m. som reflekteras i vatten.
Riktigt coolt är det, spelet är som gjort för Raytracing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det bara jag som konstant har slut på guld? Både crafta gems och enchanta utrustning är snordyrt... Har hittat flera uppgraderingar som klarat sig igenom Tempering för att sedan fastna på att få rätt rolls hos occultisten, ugh 😅

Ja, det är svindyrt och kommer säkert att patchas fram,över. samtidigt är det väl bra att man inte har pengar i överflöd eller iaf har användning för guldet för så var inte fallet innan

Skrivet av xarl:

är det någon som spelar med RT?

som redan nämnt , CPU last i förhållande till grafikförbättringen är absurd och imo är det inte värt det

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det bara jag som konstant har slut på guld? Både crafta gems och enchanta utrustning är snordyrt... Har hittat flera uppgraderingar som klarat sig igenom Tempering för att sedan fastna på att få rätt rolls hos occultisten, ugh 😅

Men du kan ju inte göra sånt hela tiden, det är omöjligt lagerhålla guld på det sättet tänker jag så sluta med sånt.

Permalänk
Medlem

Patch imorgon. Masterworking kostnaden på lvl 12 ner från 10 mille till 2,5 mille mm.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Patch imorgon. Masterworking kostnaden på lvl 12 ner från 10 mille till 2,5 mille mm.

Hoppas dom gör något åt all rubberbanding, lag spikes o.s.v som har kommit efter S4.

Update:

  • Various UI, visual, audio, stability, and performance improvements.

Så hoppas det är åtgärdat nu, det vore skönt att kunna spela mer än 5 minuter där spelet flyter på bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Hoppas dom gör något åt all rubberbanding, lag spikes o.s.v som har kommit efter S4.

Jag har inte haft en lagspike eller rubber banding eller dc eller nätverksrelaterat problem.

Och då kör jag med Wi-Fi, så om inte spelet krånglar så borde hårdvaran kanske göra det.. men båda sköter sig fin fint

Så jag hade nog sagt att du borde kanske kolla drivrutiner även om det bara är Diablo som krånglar. Kan vara hårdvarurelaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag har inte haft en lagspike eller rubber banding eller dc eller nätverksrelaterat problem.

Och då kör jag med Wi-Fi, så om inte spelet krånglar så borde hårdvaran kanske göra det.. men båda sköter sig fin fint

Så jag hade nog sagt att du borde kanske kolla drivrutiner även om det bara är Diablo som krånglar. Kan vara hårdvarurelaterat.

Det är ju skönt att slippa det bekymret

Kör också med Wi-Fi, testat med kabel men samma bekymmer.

Inte haft det innan, bara sedan S4, både jag och dom jag spelar med har samma bekymmer och vi verkar inte ensam när man läser på Blizzard forumet. Men ska göra en snabb överblick på drivrutinerna för Wi-Fi kortet i datorn, för säkerhetsskull så att allt är up to date

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det är ju skönt att slippa det bekymret

Kör också med Wi-Fi, testat med kabel men samma bekymmer.

Inte haft det innan, bara sedan S4, både jag och dom jag spelar med har samma bekymmer och vi verkar inte ensam när man läser på Blizzard forumet. Men ska göra en snabb överblick på drivrutinerna för Wi-Fi kortet i datorn, för säkerhetsskull så att allt är up to date

Har inte heller haft ett enda problem med sådant. Det kanske är din isp som har taskig routing till deras servrar? Jag skulle testa att använda en vpn-klient som ligger geografiskt nära dig och se om det är någon skillnad.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det är ju skönt att slippa det bekymret

Kör också med Wi-Fi, testat med kabel men samma bekymmer.

Inte haft det innan, bara sedan S4, både jag och dom jag spelar med har samma bekymmer och vi verkar inte ensam när man läser på Blizzard forumet. Men ska göra en snabb överblick på drivrutinerna för Wi-Fi kortet i datorn, för säkerhetsskull så att allt är up to date

Som jag nämnde tidigare så löste jag mina problem med att avaktivera crossplay, hade det igång för att lira med polare men med det avstängt har nätverksstrul nu upphört helt, testade att aktivera cross play igen och det dröjde inte lång tid innan första DC. Kan vara värt ett test om du har det igång att slå av det. Säger inte att det är en superfix som alla måste göra utan bara att det kan vara en grej att prova.

Vet inte om det är lite beroende av isp och routing till olika servrar som gör att en del får problem och andra inte men för min del var det i vart fall orsaken till att jag fick sporadiska utloggningar.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har inte heller haft ett enda problem med sådant. Det kanske är din isp som har taskig routing till deras servrar? Jag skulle testa att använda en vpn-klient som ligger geografiskt nära dig och se om det är någon skillnad.

Aldrig haft detta bekymret innan som sagt.
Ska testa det och se hur det beter sig.

Skrivet av tellus82:

Som jag nämnde tidigare så löste jag mina problem med att avaktivera crossplay, hade det igång för att lira med polare men med det avstängt har nätverksstrul nu upphört helt, testade att aktivera cross play igen och det dröjde inte lång tid innan första DC. Kan vara värt ett test om du har det igång att slå av det. Säger inte att det är en superfix som alla måste göra utan bara att det kan vara en grej att prova.

Vet inte om det är lite beroende av isp och routing till olika servrar som gör att en del får problem och andra inte men för min del var det i vart fall orsaken till att jag fick sporadiska utloggningar.

Ja, ska testa att avaktivera crossplay! Tack för tipset

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Aldrig haft detta bekymret innan som sagt.
Ska testa det och se hur det beter sig.

Ja, ska testa att avaktivera crossplay! Tack för tipset

Just det, har sett andra nämna det också att avaktivera crossplay så det är ett bra tips!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Enda gången jag har problem med nätet och d4 är när jag skall tanka ner en patch. Har 250mbit men tankar i 8-10kb/s.
Slår jag igång vpn så tankar jag ner patchen med 25mb/s. Om jag inte har vpn igång så slår det ut hela nätverket och inte ens tv´n fungerar och slår jag igång vpn så återgår allt till det normala. Väl inne i spelet så har jag sällan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Enda gången jag har problem med nätet och d4 är när jag skall tanka ner en patch. Har 250mbit men tankar i 8-10kb/s.
Slår jag igång vpn så tankar jag ner patchen med 25mb/s. Om jag inte har vpn igång så slår det ut hela nätverket och inte ens tv´n fungerar och slår jag igång vpn så återgår allt till det normala. Väl inne i spelet så har jag sällan problem.

Battle.net är extremt kass på att tanka hem skit på sista tiden. Kan knappt ladda ner något utan att fastna på några enstaka bytes per sekund. Riktigt märkligt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Battle.net är extremt kass på att tanka hem skit på sista tiden. Kan knappt ladda ner något utan att fastna på några enstaka bytes per sekund. Riktigt märkligt.

Detta har jag inte råkat ut för, sitter visserligen på 1Gbit fiber men battlenet har levererat ungefär samma bandrbedd som övriga, dvs full 1Gbit lina, möjligen något slöare precis på släpp av stora patcher men absolut inte så lågt som bytes/s utan mer 10-50MB (som i megabyte). Här är en screenshot på installation bara för test

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Detta har jag inte råkat ut för, sitter visserligen på 1Gbit fiber men battlenet har levererat ungefär samma bandrbedd som övriga, dvs full 1Gbit lina, möjligen något slöare precis på släpp av stora patcher men absolut inte så lågt som bytes/s utan mer 10-50MB (som i megabyte). Här är en screenshot på installation bara för test
<Uppladdad bildlänk>

Har även jag 1Gbit via trådat, men just D4 går knappt att ladda ner Fungerar perfekt att ta hem spel på t.ex. Steam i 1Gbit

Måste starta om Bnet för att det ska återgå i hög hastighet

Men det är långt ifrån 1Gbit.
Startar jag om "Battle.net Update Agent" så hoppar det igång efter ett tag;

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Har även jag 1Gbit via trådat, men just D4 går knappt att ladda ner Fungerar perfekt att ta hem spel på t.ex. Steam i 1Gbit

<Uppladdad bildlänk>

Måste starta om Bnet för att det ska återgå i hög hastighet
<Uppladdad bildlänk>

Men det är långt ifrån 1Gbit.
Startar jag om "Battle.net Update Agent" så hoppar det igång efter ett tag;
<Uppladdad bildlänk>

Tänker slänga ur mig en vild gissning. Har du bredband2 som isp?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Har även jag 1Gbit via trådat, men just D4 går knappt att ladda ner Fungerar perfekt att ta hem spel på t.ex. Steam i 1Gbit

<Uppladdad bildlänk>

Måste starta om Bnet för att det ska återgå i hög hastighet
<Uppladdad bildlänk>

Men det är långt ifrån 1Gbit.
Startar jag om "Battle.net Update Agent" så hoppar det igång efter ett tag;
<Uppladdad bildlänk>

Alltså det där beteendet tyder mer på något lokalt i burken som spökar skulle jag gissa mig till i vart fall, kör du nån brandvägg med QoS eller nåt antivirus packe eller annat som kan spöka kanske? Vore det enbart ISP strul eller längre ut så skulle det inte reagera så på omstart av bnet update agent, det är inte att det cachelagrar på mekanisk disk som mår dåligt eller nåt annat märkligt kanske?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Tänker slänga ur mig en vild gissning. Har du bredband2 som isp?

Stämmer. Även läst tråden här om det

Skrivet av tellus82:

Alltså det där beteendet tyder mer på något lokalt i burken som spökar skulle jag gissa mig till i vart fall, kör du nån brandvägg med QoS eller nåt antivirus packe eller annat som kan spöka kanske? Vore det enbart ISP strul eller längre ut så skulle det inte reagera så på omstart av bnet update agent, det är inte att det cachelagrar på mekanisk disk som mår dåligt eller nåt annat märkligt kanske?

Nej det är alltså inget fel hos mig

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Stämmer. Även läst tråden här om det

Nej det är alltså inget fel hos mig

Har själv bredband2 (via ett bra öppet stadsnät) och just bandbreddsstrul så där pekar generellt på strulande cachelagring eller nåt annat som negativt påverkar lokal uppackning av den nedladdade datan, gällande cache alltså platsen där blizzard launchern tillfälligt lagrar det nedladdade, oftast där appen är lokaliserad på disk, det eller exempelvis en QoS som säger ifrån i routern. Det är inte ovanligt att få just det beteendet då. Vore det ISP som orsakar det så borde fler saker hos dig reagera på liknande sätt.

Sker det enbart när du laddat ner en större mängd, typ 50gig? Eller sker det ganska på en gång?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::