Permalänk
Medlem

USB hubb till Samsung tv

Har köpt en ny Samsung tv modell UE55RU7405UXXC, funderingen är kan man köpa en vanlig usb hubb med flera portar som man har normalt till datorer och koppla in via tv usb port? har bara 2 portar och en är redan upptagen av min led list. Och i andra porten har jag en trådlös mus. Skulle alltså behöva några mera portar om det funkar att göra så.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Ser inte varför det inte skulle gå. Ansluter du många prylar och/eller något som drar en del gissar jag att det kan bli problem med strömtillförsel dock, USB-portar på TV brukar väl inte ha så hög rating. Kan nog vara idé att kika på en hubb med extern strömtillförsel isf. Borde rimligtvis finnas något överbelastningsskydd så det är väl bara att testa sig fram och se vad som funkar.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Ser inte varför det inte skulle gå. Ansluter du många prylar och/eller något som drar en del gissar jag att det kan bli problem med strömtillförsel dock, USB-portar på TV brukar väl inte ha så hög rating. Kan nog vara idé att kika på en hubb med extern strömtillförsel isf. Borde rimligtvis finnas något överbelastningsskydd så det är väl bara att testa sig fram och se vad som funkar.

Tänkte bara eventuellt en mus, tangentbord o köra usb sticka med film musik på ibland.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Tänkte bara eventuellt en mus, tangentbord o köra usb sticka med film musik på ibland.

Tror inte det är några problem med en vanlig passiv USB-hubb även om USB-porten skulle vara begränsad till 500mA. Testade lite snabbt med ett vanligt fullstort tangentbord och kabelansluten mus (båda med påslagen belysning) samt en Sandisk USB 3.0-sticka ansluten till en hubb. När jag skrev till USB-stickan såg jag som mest 450mA. Såvida inte OS:et i TV:n verkligen inte tycker om kontroller-IC:n i hubben borde det lira tycker jag.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

tack för all info

Visa signatur

Fear