Permalänk
Medlem

Skivspelarhjälp!

Hej!

Jag har en JBL Flip 4, (ej aktiv högtalare), och undrar om en Audio Technica AT-LP60 XBT, länk här
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/hifi/skivspelare/au...

Jag undrar om dessa skulle fungera ihop? Så att man bara kan koppla skivspelaren till högtalaren å köra? Eller krävs det något mellanting pga att högtalaren inte är aktiv?

Finns det isåfall någon skivspelare som skulle funka direkt ihop med min högtalare? Eller något praktiskt mellansteg som inte tar upp så mycket plats?

Tack för hjälpen!
Mvh Quirex

Permalänk
Medlem

Du måste ha en förstärkare mellan skivspelare och passiva högtalare

Permalänk
Medlem

JBL Flip 4 är väl en Bluetooth-högtalare? I högsta grad aktiv.
Och Audio Technica AT-LP60XBT har Bluetooth, så de bör fungera tillsammans.

Permalänk
Medlem

Flip har ju en inbyggd liten förstärkare. Annars hade den inte kunnat spela upp ljud via bt.
Du har ju bt på at-lp60xbt men om du kan koppla den till Flip vet jag inte.
Annars bör du nog kunna ta en 3.5mm från spelaren till Flipens ingång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

JBL Flip 4 är ju visst en aktiv högtalare, eller missar jag något?
Skivspelaren har inbyggd RIAA förstärkare, så det bör bara vara att koppla en 3,5mm auxkabel mellan högtalarens AUX IN och skivspelarens LINE/PHONO OUT.

Permalänk
Medlem

Finns ingen 3,5mm på den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Quirex9:

Hej!

Jag har en JBL Flip 4, (ej aktiv högtalare), och undrar om en Audio Technica AT-LP60 XBT, länk här
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/hifi/skivspelare/au...

Jag undrar om dessa skulle fungera ihop? Så att man bara kan koppla skivspelaren till högtalaren å köra? Eller krävs det något mellanting pga att högtalaren inte är aktiv?

Finns det isåfall någon skivspelare som skulle funka direkt ihop med min högtalare? Eller något praktiskt mellansteg som inte tar upp så mycket plats?

Tack för hjälpen!
Mvh Quirex

Står på netonnet att de går att koppla ihop ifall båda enheterna har BT, vet dock inte hur du gör, står nog i bruksanvisning
Audio Technica AT-LP60XBT är en helautomatisk skivspelare med remdrift som ger dig möjligheten att spela vinyl trådlöst till en Bluetooth-mottagare som exempelvis hörlurar, aktiva högtalare eller en förstärkare med Bluetooth.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Finns ingen 3,5mm på den.

Jo, högtalaren har 3,5mm.
https://www.jbl.se/barbara/JBL+Flip+4.html?dwvar_JBL%20Flip%2...

Features
Vattentät Ja
Röstassistent Ja
JBL Connect+ Ja
Högtalartelefon Ja
Bluetooth Ja
3,5 mm ljudingång Ja
Auto-avstängning Ja

Likaså har skivspelaren

Info från TS länk.
Anslutningar
Kontakter Utgående ljudlinje/telefonutgång (minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm) - bak

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

JBL Flip 4 är väl en Bluetooth-högtalare? I högsta grad aktiv.
Och Audio Technica AT-LP60XBT har Bluetooth, så de bör fungera tillsammans.

Jaha okej shit va grymt! Tack så mycket! ☺️

Skickades från m.sweclockers.com