Vad lockar mest med PS5 och Xbox Series X?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Vad lockar mest med PS5 och Xbox Series X?

Som rubriken lyder är jag nyfiken på att veta vad ni är mest sugna på med de kommande konsolerna? I marknadsföringen pratas det en del om 4K och även 8K, och stödet för ray tracing. För min del är jag betydligt mer intresserad av vad laddningstiderna med SSD-lagring och tekniker som VRS och VRR-bildsynkronisering kan tillföra.

Med Playstation 5 specifikt är jag väldigt sugen på vad 3D-ljud kommer tillföra upplevelsen. När jag spelade Hellblade: Senua's Sacrifice med hörlurar gjorde det 3D-inspelade ljudet enormt mycket för upplevelsen. När 3D-ljud är inbyggt som funktion i hårdvara/mjukvara uppmanas alla utvecklare att börja anamma tekniken, och det kan faktiskt vara ett minst lika stort steg för upplevelsen som ray tracing och snabbt strömmande data med SSD i min mening.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Annat: Bättre grafik, jag vill se begåvade utvecklare med massor av tid och pengar (inte minst Sonys 1st party) kan skaka fram för ögongodis. Japp, Im a graphics-whore. Förhoppningsvis slösar de inte allt på att nå så många pixlar som möjligt (dvs 4K/8K skiter jag lite i).

Det och vad "supersnabb SSD som standard/baseline" kan göra för speldesign, dvs hur man rent mjukvarumässigt drar nytta av att massminnet är toksnabbt (utöver den trevliga och välbehövliga snabbare laddtiden då).

Permalänk
Medlem

Vill mest ha en för 4K blu-ray. Visst, kan köpa en nuvarande generation Xbox för det då jag uteslutande lirar spel på PC. Men det känns som slöseri med pengar. Köper hellre nästa generation så har man den senaste OM man mot förmodan vill använda den till något spel i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Mer minne och kraften att rendrera allt;
Detaljerade miljöer, enklare att göra open-world då även laddning av nya områden kan bli seamless,

Då dagens spel redan rendrerar i 4k kan man lätt bli o-imponerad av kantiga polygoner i miljöerna och dåligt detaljerade modeller på avstånd.
Studerade ett vattenfall för nära i Hellblade som var gjort av ett 10-tal polygoner och en oinspirerad textur....