Samsung S10+ fukt i laddar uttaget

Permalänk
Medlem

Samsung S10+ fukt i laddar uttaget

Tja!
jag har som i titel på tråden problem med fukt i laddar uttaget. Har haft det innan, de har tagit kanske max fyra timmar från att jag har fått notisen till den har försvunnit igen. Idag så fick jag det igen. Problemet är att jag märkte det på förmiddagen vid 10-11 tiden. Det är fortfarande kvar. Jag har kollat fukt indikatorn som säger att den inte är skadad. Men hur lång tid ska det ta? ska jag förutsätta att den är trasig eller vad kan man göra?
Jag fattar ju att något har hänt, men att jag fortfarande inte kan ladda med kabel efter såhär lång tid känns mycket konstigt. Jag vet att jag inte heller har sprutat vatten direkt på telefonen. så jag fattar inte alls. Någon som vet vad man kan göra?

Permalänk
Vila i frid

Har du telefonen nära kroppen? Byxficka och innerficka på kavaj är döden för en mobil om du transpirerar (mer eller mindre). Att hålla den i en varm svettig hand är också lika illa.

Min billiga icke-trendiga XCover4 har inte den typen av problem då den är IP68-certad att kunna vara under vatten i 30 minuter på 1-1/2 meters ljup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Har du telefonen nära kroppen? Byxficka och innerficka på kavaj är döden för en mobil om du transpirerar (mer eller mindre). Att hålla den i en varm svettig hand är också lika illa.

Min billiga icke-trendiga XCover4 har inte den typen av problem då den är IP68-certad att kunna vara under vatten i 30 minuter på 1-1/2 meters ljup.

Du vet väl att s10+ har samma ip certifiering som din lur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Har du telefonen nära kroppen? Byxficka och innerficka på kavaj är döden för en mobil om du transpirerar (mer eller mindre). Att hålla den i en varm svettig hand är också lika illa.

Min billiga icke-trendiga XCover4 har inte den typen av problem då den är IP68-certad att kunna vara under vatten i 30 minuter på 1-1/2 meters ljup.

Är de inte så de flesta förvarar sina telefoner? I byxfickor där jag har min ligger de nära kroppen och det har gått bra i alla år. Behövs ingen xcover 4 för att klara en så simpel grej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Vila i frid

Lixom, om den är IP68-certad, vad finns det att fundera på att inte lämna in den för åtgärd? Vänta tills garantin går ut och ta det på drulleförsäkringen? Den lär ju inte reparera sig självt. Doh! <tm_Homer>

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Lixom, om den är IP68-certad, vad finns det att fundera på att inte lämna in den för åtgärd? Vänta tills garantin går ut och ta det på drulleförsäkringen? Den lär ju inte reparera sig självt. Doh! <tm_Homer>

Jo, de tog bara 12 timmar sen kunde jag ladda igen inga konstigheter alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

Jo, de tog bara 12 timmar sen kunde jag ladda igen inga konstigheter alls.

Står väl något i bruksanvisningen om att låta den torka i 24 timmar eller något sånt?

Edit: Stod ingen tid
"Om du laddar enheten när flerfunktionsuttaget är fuktigt kan enheten skadas. Torka flerfunktionsuttaget ordentligt innan du laddar enheten."

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

sätt en hårtork vid porten i någon minut. borde värma upp hålet.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Lego Master

Sist jag hade liknande problem med min S9 så lade jag den på en Qi-laddare ett par timmar. Det höll telefonen laddad samtidigt som den blev varm av laddningen och det drev ut fukten ur laddkontakten snabbare än om den bara hade legat nånstans svalt.
IKEAs Livboj-laddare för 49kr duger alldeles utmärkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield