Tråden om PlayStation 5

Permalänk

Såg detta på instagram nyss och skulle googla fram. De hade tydligen bytt ut en 4:a mot en 5:a, så det var en lite äldre nyhet från förra året egentligen, men ändå sjuk story haha 😁

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Snabb hjälp!!!!

Han på Elgiganten säger att tv som finns kvar är optimerad sen ångrade kunden sig.

Kostar 700 kr extra, å då har dom packat upp tv:n och satt på nåt mätinstrument och optimerat tv:n.

Skitsnack?

Hände mig med utan min vetskap. Så åkte och lämna tillbaka den och fick en helt ny.

Beror på hur känslig du är. Själv vill jag inte att någon ska ha packat upp det jag köper.

Samt elgigantens kalibreringar är inte av de bästa slaget.

Permalänk
Medlem

Det här är tv:n jag har idag Sony 55X8509C
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3048332

Är det en bra uppgradering till LG GX?

Permalänk
Medlem

Jag har en OLED 1080P TV (lG 55g910v)

Någon mer som sitter med 1080P TV och funderar på uppgradering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Det här är tv:n jag har idag Sony 55X8509C
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3048332

Är det en bra uppgradering till LG GX?

GX är mil bättre. Går inte ens jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag har en OLED 1080P TV (lG 55g910v)

Någon mer som sitter med 1080P TV och funderar på uppgradering?

Jag har en Panasonic ZT60 1080p plasma och ska inte byta. Men en oled har man ju varit sugen på ett gäng år nu.....

Permalänk
Medlem

Tänkte ladda ned Borderlands 3 ikväll (köpte det till PS4 vid release) på min PS5, med prat om olika versioner, är det någon som har koll hur man försäkrar sig om att det är den förbättrade PS5 versionen man laddar ner?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Skrivet av RobbiL:

Tänkte kolla om det är någon här som beställt hämta i butik på mediamarkt i bäckebol (göteborg) och har fått ut sin? Har nämligen en kompis som bokat för ett år sedan som de vägrar att lämna ut till även fast han var garanterad en på releasedagen. De säger typ olika, att de har delat upp det, att leveransen inte kommit än mm det känns som det är nått fuffens på gång i den butiken.

Jag råkade ut för samma sak!! fick inte min konsol hade ringt kundtjänst både samma dag och 2 dagar innan release och fått besked att jag var "garanterad" en vid release dagen, kom till butiken och fick besked om att posten inte hade skickat alla konsoler och sedan sa dom att det var schenker som inte hade skickat? vet f#n inte vad jag skall tro om detta längre. Satt 3.5tim i kundtjänst kö igår och dom orkade inte ens ringa upp butiken för att prata med dom. Kom ut ett meddelande 10min efter kundtjänsten hade stängt igår för att önska mig en trevlig helg!! dra åt h#%vete med Media Markt. (MM i Bäckebol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Lycka till så du inte får hem en kartong med ris, har svårt att tro att någon säljer för endast 500kr mer ifall den är ny oöppnad

Får hoppas inte, postombudet säger iaf 7kg så får hoppas att det inte är 7kg ris. Dock så kunde de varit värre Men då får man hoppas på råris allt annat ris kan ta sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pdot:

Får hoppas inte, postombudet säger iaf 7kg så får hoppas att det inte är 7kg ris. Dock så kunde de varit värre Men då får man hoppas på råris allt annat ris kan ta sig

Det stod 7,2 kg för mig men senare uppdaterades det till och gick tillbaka till 6,6kg. Så jag tror du kommer få en konsol och inte ris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Det stod 7,2 kg för mig men senare uppdaterades det till och gick tillbaka till 6,6kg. Så jag tror du kommer få en konsol och inte ris

Härliga tider. Ebay säljaren fottade paketet innan så tror det blir bra Känner mig sjukt lyckligt lottad att jag nappade en så "billig" scalper. Speciellt när man missade alla förhandbokningsdagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av william.appel:

Gjort samma som dig, nu har jag ju precis köpt VG279QM skärmen trivs något väldigt med bild och färger. Men skall man lämna tillbaka den? För bortkastade pengar ifall inte ps5 släpper någon uppdatering som fixar det. Hörde att skärmen måste ha 1080p/120Hz VESA support.

Hm de har jag ingen aning om min skärm har men de är denna jag köpte i våras: https://www.asus.com/se/Displays-Desktops/Monitors/TUF-Gaming...

Supernöjd annars men vore kasst av sony om de inte öppnar upp nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tänkte ladda ned Borderlands 3 ikväll (köpte det till PS4 vid release) på min PS5, med prat om olika versioner, är det någon som har koll hur man försäkrar sig om att det är den förbättrade PS5 versionen man laddar ner?

Du ska kunna kolla om du trycker på egenskaper på spelet och sen version, så står det vilka som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Köper någon seriöst julklapp för 5-6k till sitt barn? Låter sjukt om man jämför med hur det var när jag var liten på 90 talet.

Folk älskar att skämma bort sina barn nu för tiden, sorgligt men sant.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Köper någon seriöst julklapp för 5-6k till sitt barn? Låter sjukt om man jämför med hur det var när jag var liten på 90 talet.

Ja?

Shit jag växte upp i arbetarområde och många kompisar fick julklappar för 10-20k på lågstadiet. Jag fick en skoter (20k~) när jag var 6år och detta var på 90 talet.

Hade några kompisar som fick 10k kontant av sina mor och farföräldrar varje jul och födelsedag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Folk älskar att skämma bort sina barn nu för tiden, sorgligt men sant.

Det är egentligen ingen skillnad mellan att få ett ps5 i julklapp år 2020 än vad det var att få ett ps1 1995. Priset är högre men det är lönerna med.

Sen är det mycket pengar. Speciellt om man har två-tre barn som har olika intressen. Man kan ju inte köpa ett ps5 till en unge sen köpa något för mycket mindre pengar till en annan.

Permalänk
Skrivet av dartan:

Kalibreringen är inget jag skulle betala extra för, du gör den bättre själv med en kalibreringsskiva o två öl.

De skall absolut inte få extra betalt för det, eftersom du har inte beställd det...

Jag fick sista tv en gång på EG och den var kalibrerar, betalade inget extra... i Kungsbacka var det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

Man kan ju inte köpa ett ps5 till en unge sen köpa något för mycket mindre pengar till en annan.

Jodå, ps5 till ena och ett packe strumpor till andra. Bara ha popcornen redo 😈

P.s tack för ett gott skratt d.s

Permalänk
Medlem

Fy fan vänner, för första gången på 27 år ser man fram emot att helgen tar slut så att paketet kommer fram!

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att ladda kontroll eller headset när PS5 är i viloläge? Den laddar inte. Kör med front USB porten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Någon mer som har problem att ladda kontroll eller headset när PS5 är i viloläge? Den laddar inte. Kör med front USB porten.

På PS4 finns det en inställning där man kan välja om USB-portarna ska vara aktiva eller inte i viloläge. Kanske finns något likande på PS5?

EDIT: Settings>System>Power Saving>Features Available in Rest Mode>Supply Power to USB Ports>Always

Om inte det funkar kan man använda de bakre USB-portarna. Är tydligen lite buggar med just de främre portarna i rest mode.

Permalänk
Medlem

På Måndag kommer min PS5, med Spider-Man. Blir att ställa klockan tidigt för upp och träna, så man kan äta godis med gott samvete medans man tar en spelkväll

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

På PS4 finns det en inställning där man kan välja om USB-portarna ska vara aktiva eller inte i viloläge. Kanske finns något likande på PS5?

EDIT: Settings>System>Power Saving>Features Available in Rest Mode>Supply Power to USB Ports>Always

Om inte det funkar man man använda de bakre USB-portarna. Är tydligen lite buggar med just de främre portarna i rest mode.

Precis, har just nu 3 timmar aktivt med ström.

Okej, lär ju komma uppdatering så sett. Tänkt om fler hade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

På Måndag kommer min PS5, med Spider-Man. Blir att ställa klockan tidigt för upp och träna, så man kan äta godis med gott samvete medans man tar en spelkväll

Satan vad härligt det låter ☺️ Mys!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Du ska kunna kolla om du trycker på egenskaper på spelet och sen version, så står det vilka som finns.

Jag hittar inte riktigt det du pratar om, har du testat själv?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chade:

Jodå, ps5 till ena och ett packe strumpor till andra. Bara ha popcornen redo 😈

P.s tack för ett gott skratt d.s

Tror mina föräldrar betalade 1500kr år 1987 för ett Nintendo med Ice Climber och Kid Icarus, det var en hiskelig summa för en leksak, speciellt när vår familjs ekonomi var väldigt ansträngd. Vilken julklapp dock, minns fortfarande glädjen.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

GX är mil bättre. Går inte ens jämföra.

Så pass? Okej, spännande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Satan vad härligt det låter ☺️ Mys!

Ja det kommer bli sjukt roligt, och så är man ledig ifrån jobbet två dagar med.
Varit inställd på att jag skulle få min enhet 2021, men jag lyckades vara snabb på Amazon när dom öppnade där på natten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av CryREED:

Hm de har jag ingen aning om min skärm har men de är denna jag köpte i våras: https://www.asus.com/se/Displays-Desktops/Monitors/TUF-Gaming...

Supernöjd annars men vore kasst av sony om de inte öppnar upp nu..

Vi får hoppas dom fixar det, annars är det surt. Inget lockande att spela fps på stor tv.
Kanske är samma som min fast jag inte har curved, inte så kunnig

Permalänk
Medlem

Första Platinum på den här generationen.