Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av Cove:

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

Samma som dig typ. Spelar mindre enn man önskat. Med 3 barn under 3 år har man inte mycket val.

Når det kommer til single player spel har jag dock lovad mig själv att inte köpa/starta ett nytt för jag är klar med det jag håller på med. Funkar bara inte och har en lång lista jag bara har spelat halva spelet på dom två sista åren.

Forbidden West blir det första spelet när jag får tag på en PS5, så får allt annat venta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

Inte förälder, men om du inte kan använda tvn så ska du kunna använda remote play för att kunna spela spelen på telefonen, inte optimalt men bättre än att vara helt blockerad.

Permalänk
Medlem

Microsoft har köpt Activision, vilket innebär att spel som Call of Duty, Overwatch och Diablo m.m har en osäker framtid på Playstation.

https://news.microsoft.com/features/microsoft-to-acquire-acti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

Det här är varför jag är en av dom som tjatar om att det behövs 1440p stöd på Ps5. Jag vill kunna koppla in Ps5an till datorskärmen på kontoret men gör jag det nu så skalas det från 1080p till 1440p och det ser inte bra ut minst sagt.

Så det blir att jag spelar mer på Switch än på Ps5 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Microsoft har köpt Activision, vilket innebär att spel som Call of Duty, Overwatch och Diablo m.m har en osäker framtid på Playstation.

https://news.microsoft.com/features/microsoft-to-acquire-acti...

WTF!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Kom på att även Playstation legender som Crash Bandicoot och Spyro nu tillhör Xbox..

Tydligen kostade affären 70 miljarder dollar, sjuk summa. I jämförelse kostade Bethesda ca 7.5 miljarder dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

är också småbarnförälder plus två bonusar på 12 och 16 år så tvn är väldigt ofta upptagen. Då jag har möjlighet att jobba hemma en del har jag satsat på en bra skärm och ett skrivbord som jag spelar vid. Då vet jag att det alltid är ledigt när tid ges för att spela lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanfors:

är också småbarnförälder plus två bonusar på 12 och 16 år så tvn är väldigt ofta upptagen. Då jag har möjlighet att jobba hemma en del har jag satsat på en bra skärm och ett skrivbord som jag spelar vid. Då vet jag att det alltid är ledigt när tid ges för att spela lite

Vad har du för en skärm?
Intresserad av att skaffa en bra skärm med 2 småbarn som slåss om TVn redan…

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

Ett spel åt gången enbart. Sen går jag upp par timmar före barnen och sambon på helgen och spelar lite

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Skrivet av Cove:

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

Generellt, med två barn i huset, så spelar jag på kvällen när barn och fru gått och lagt sig. Så ca 2 timmar per kväll har jag till mitt förfogande av egentid Sedan så även om PS5:an i TV-rummet är mest populär, så har vi två PS4:or på andra platser i huset, så om jag prompt vill spela på helgen (och frugan tillåter) så kan man ändå hänvisa ungarna till övriga konsoler...

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Microsoft har köpt Activision, vilket innebär att spel som Call of Duty, Overwatch och Diablo m.m har en osäker framtid på Playstation.

https://news.microsoft.com/features/microsoft-to-acquire-acti...

Jepp, det här onekligen trubbel för Playstation. Stort trubbel.

Nå, spännande tider iaf 🍿

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tack för all input! Jag får se vad som passar bäst. Tror mornar innan sonen vaknar blir nog för tidigt för min del.

Ser det är många som sitter vid skärm eller sovrumstvn. För mig är det något speciellt att sitta vid main tvn då jag planerade den lite efter ps5 inköpet. (85 tum, hdmi 2.1, 120hz, numera även VRR enabled för när ps5:an stödjer det).

Main pcn har en 21:9 skärm så hade inte fungerat att flytta in den här, och sovrumstvn är en gammal 1080p tv, så hade behövt uppgraderas om jag skall ta den. Detta hade vart ett ok alternativ annars känner jag. Får fundera lite.
För tillfället får speltiden slåss med "serietiden" jag använder när barn/fru lagt sig eller helger då man lyckas få lite egentid.

Skall försöka spela klart allt jag har startat innan jag plockar upp något nytt dock

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

som småbarnspappa så inser jag nu att jag kommer ha väldigt svårt att hinna med ifrån start på massor av spel. Spelar förnärvarande Last of Us 2, God of War och Jedi Fallen Order. Efter dessa hade jag tänkt ta tag i först Horizon spelet.

Hur fasen gör ni andra föräldrar? just också att ps5 är kopplad till huvudtvn i hushållet gör det svårt att få lite dedikerad tid som inte är på en kväll där varken fru eller barn nyttjar tvn / tvrummet.

Jag har en 42 tums 4K-tv i allrummet på övervåningen som PS5 är kopplad till nu. Köpte på nån rea på webhallen för flera år sedan. Är dock ute efter att ersätta den med en 42 tums Oled i år. 42-tum räcker bra för soffan är ganska nära tv:n. Har smugit ner PS5 till 65-tums OLED i vardagsrummet någon kväll, och det är verkligen så sjukt bra, men valet är just:

  1. Sjukt bra bild, men bara speltid sent på kvällen

  2. något sämre bild men mer speltid vid normala tider.

Jag valde alternativ 2 (coming soon med sjukt bra bild där också ).

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Jag har en 42 tums 4K-tv i allrummet på övervåningen som PS5 är kopplad till nu. Köpte på nån rea på webhallen för flera år sedan. Är dock ute efter att ersätta den med en 42 tums Oled i år. 42-tum räcker bra för soffan är ganska nära tv:n. Har smugit ner PS5 till 65-tums OLED i vardagsrummet någon kväll, och det är verkligen så sjukt bra, men valet är just:

  1. Sjukt bra bild, men bara speltid sent på kvällen

  2. något sämre bild men mer speltid vid normala tider.

Jag valde alternativ 2 (coming soon med sjukt bra bild där också ).

Om du får plats med en 48-tummare så rekommenderar jag dig att istället köpa en sådan nu, då de inte skiljer sig jättemycket storleksmässigt mellan en 42a och 48a men ändå känns som en uppgradering att köpa något som är större.

Om jag får gissa så lär en nyintroducerad 42a dessutom kosta mer än en 2021 års 48a gör just nu fram tills Black Friday i år förutsatt att dom inte har fått ner produktionskostnaden på årets modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Om du får plats med en 48-tummare så rekommenderar jag dig att istället köpa en sådan nu, då de inte skiljer sig jättemycket storleksmässigt mellan en 42a och 48a men ändå känns som en uppgradering att köpa något som är större.

Om jag får gissa så lär en nyintroducerad 42a dessutom kosta mer än en 2021 års 48a gör just nu fram tills Black Friday i år förutsatt att dom inte har fått ner produktionskostnaden på årets modeller.

Tyvärr så får jag inte det (annars hade den redan varit köpt). Har nån konstig halvvägg som dubblerar som räcke för trappan. Har testat med en 48 tidigare (En Philips LCD - mycket sämre modell och bild på den) och då stack den upp för mycket bakom, så den 48:an står i vårt sovrum nu (Ja! vi använder mycket skärm ). Får bli LG 42:an men jag kan vänta till nästa Black Friday. Den jag har nu funkar tills dess.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Tyvärr så får jag inte det (annars hade den redan varit köpt). Har nån konstig halvvägg som dubblerar som räcke för trappan. Har testat med en 48 tidigare (En Philips LCD - mycket sämre modell och bild på den) och då stack den upp för mycket bakom, så den 48:an står i vårt sovrum nu (Ja! vi använder mycket skärm ). Får bli LG 42:an men jag kan vänta till nästa Black Friday. Den jag har nu funkar tills dess.

Ah, förstår. Du klarar dig nog till dess 😀

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Jepp, det här onekligen trubbel för Playstation. Stort trubbel.

Nå, spännande tider iaf 🍿

Tror inte direkt att det är nån jättegrej för Sony, om än lite oroande såklart. Många spelar COD men ärligt talat, är det inte dags för nått nytt? Dom spelen är ju rejält på dekis. Tror inte många ps-codspelare kommer köpa en xbox nu för o spela cod. Man har 1,5 år på sig att spela cod minst, sen finns det annat.
Däremot sjukt tråkig utveckling som jag skrev i Xbox-tråden. Detta är inte bra för nån i längden. Vi behöver konkurrens för att spelutvecklare ska anstränga sig inte mindre.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Tror inte direkt att det är nån jättegrej för Sony, om än lite oroande såklart. Många spelar COD men ärligt talat, är det inte dags för nått nytt? Dom spelen är ju rejält på dekis. Tror inte många ps-codspelare kommer köpa en xbox nu för o spela cod. Man har 1,5 år på sig att spela cod minst, sen finns det annat.

Det är nog ganska många PS-spelare som kommer köpa ett Xbox för att spela Starfield, Fallout 5 eller Elder Scrolls 6. Call of Duty är ju större än Bethesdas spel, så nog är det många som kommer köpa ett Xbox för att spela Call of Duty om Microsoft skulle sluta släppa dessa till Playstation.

Men framför allt så tänker nog Microsoft långsiktigt och bryr sig väldigt lite om vad nuvarande PS-spelare gör. Troligtvis hoppas Microsoft att Xbox väljs som primärkonsol nästa generation istället, eller att det är Xbox som ligger på barnens önskelista nästa jul istället för Playstation.

Att Microsoft köper Activision Blizzard är nog det bästa som kunde hända i sammanhanget (jag håller dock med dig om att det inte är bra att ett enstaka företag äger "allt"). Acti-Blizz behövde detta och Ubisoft (med sina egna liknande problem) och EA hade aldrig haft råd. För dom anställda hos Activision Blizzard så är nog det här väldigt skönt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det är nog ganska många PS-spelare som kommer köpa ett Xbox för att spela Starfield, Fallout 5 eller Elder Scrolls 6. Call of Duty är ju större än Bethesdas spel, så nog är det många som kommer köpa ett Xbox för att spela Call of Duty om Microsoft skulle sluta släppa dessa till Playstation.

Men framför allt så tänker nog Microsoft långsiktigt och bryr sig väldigt lite om vad nuvarande PS-spelare gör. Troligtvis hoppas Microsoft att Xbox väljs som primärkonsol nästa generation istället, eller att det är Xbox som ligger på barnens önskelista nästa jul istället för Playstation.

Att Microsoft köper Activision Blizzard är nog det bästa som kunde hända i sammanhanget (jag håller dock med dig om att det inte är bra att ett enstaka företag äger "allt"). Acti-Blizz behövde detta och Ubisoft (med sina egna liknande problem) och EA hade aldrig haft råd. För dom anställda hos Activision Blizzard så är nog det här väldigt skönt.

Just Act-Bliz som du säger står inte högt i rank hos särskilt många så ett uppköp va väl inte helt oväntat. Det jag reagerar mest på är summan.. Jag ser 100ggr mer potential på Bethesdas spelserier än dessa.

Vet det är många som spelar cod, wow osv men gemensamma nämnaren på dessa är att båda har toppats sen länge tillbaka och kommer aldrig bli lika stora som dom en gång varit. Diablo får vi se hur det går för 4an. Känns som den har mest potential av dessa nya imo.

Skulle Sony(eller MS här också för den delen..) köpa Enix, Ubisoft eller Take 2 så är spelmarknaden körd. Då blir resten "indiespel" eller kommer köpas upp i bara farten. Då finns det 2 stora drakar och sen smulorna. Kommer inte bli bra.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jepp, det här onekligen trubbel för Playstation. Stort trubbel.

Tycker inte det verkar gå nån större nöd på Sony. Just nu är Sony kung på exklusiva titlar, dessutom så verkar deras studios få lite frihet att hitta på nya grejjer (som sedan blir succéer och genererar nya franchises. Tänker på Last of us, och Horizon). Nu kanske Microsoft kommer med i matchen iaf, men de måste plöja ner lite cash i helt nya grejjer.

Tror dealen absolut kan jämna ut spelplanen, men det är upp till bevis om de ska gå om. Kan bara se till mig själv. Hade både Xbox One och Ps4. Spelade aldrig på xbox för det intressanta fanns på PS. Kan absolut köpa en Xbox om det kommer nåt jag verkligen vill spela, men CoD, Diablo, och Overwatch ain't it.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Just Act-Bliz som du säger står inte högt i rank hos särskilt många så ett uppköp va väl inte helt oväntat. Det jag reagerar mest på är summan.. Jag ser 100ggr mer potential på Bethesdas spelserier än dessa.

Vet det är många som spelar cod, wow osv men gemensamma nämnaren på dessa är att båda har toppats sen länge tillbaka och kommer aldrig bli lika stora som dom en gång varit. Diablo får vi se hur det går för 4an. Känns som den har mest potential av dessa nya imo.

Skulle Sony(eller MS här också för den delen..) köpa Enix, Ubisoft eller Take 2 så är spelmarknaden körd. Då blir resten "indiespel" eller kommer köpas upp i bara farten. Då finns det 2 stora drakar och sen smulorna. Kommer inte bli bra.

Du kanske inte tyckte att det var oväntat av någon anledning, men industrin i stort är ju väldigt förvånade att detta hände. Summan i sig är ju bara galen förstås, men ett uppköp av Activision Blizzard kom ungefär från ingenstans.

Jag spelar inte själv Call of Duty eller något av Activision Blizzard-spel för tillfället och den enda serien jag är intresserad av är Diablo, men det är ju enorma summor pengar som dom drar in varje månad och varje gång dom släpper ett spel.

Spelen kanske nådde deras topp för flera år sedan och är nu på väg neråt, men med uppköpet av Microsoft (med nästan oändlig budget) så kan ju dom väldigt kompetenta utvecklarna från Infinity Ward, Treyarch och Sledgehammer ge sig ut på nya äventyr som inte har något med Call of Duty att göra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se om Sony nu kanske skapar något kompetent FPS spel som kan konkurrera med COD. Killzone är ju närmsta de kommit, kanske skulle Guerrilla kunna göra ett nytt försök nu när de lärt sig massa från Horizon spelen? Eller ge någon annan studio en chans. Nu är inte FPS spel mina favoritspel men det finns stunder jag kan tycka det är kul.

COD tycker jag bara verkar gå neråt, dock säljer det ju fortfarande som smör och kommer väl göra det i fortsättningen. Battlefield går ju inte heller något vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Tycker inte det verkar gå nån större nöd på Sony. Just nu är Sony kung på exklusiva titlar, dessutom så verkar deras studios få lite frihet att hitta på nya grejjer (som sedan blir succéer och genererar nya franchises. Tänker på Last of us, och Horizon). Nu kanske Microsoft kommer med i matchen iaf, men de måste plöja ner lite cash i helt nya grejjer.

Även om det inte drabbar dig personligen så är CoD en enorm kassako och år efter år slår det nya försäljningsrekord. Och vad händer med Warzone? Sånt spelar jag själv på PC men en hel del har inte möjlighet att göra det. Och CoD drar tillräckligt med spelare för att få nya konsumenter att inte ens snegla åt PS5 utan istället köper en Xbox. Krismöten hos Sony just nu, utan tvekan.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Någon som har koll på om detta fästet fungerar till en iPhone 13 Pro?

Det står visserligen 6”, men det är ju liksom skärmstorleken och säger ju inte maximala bredden på en telefon den klarar av. Min iPhone är 6,1”, så jag vågar inte riktigt chansa.

Någon som har en och har testat med iPhone 13 Pro?
Eller kanske har tips på ett bra och prisvärt phone mount till dualsense-kontrollern?

https://www.webhallen.com/se/product/336619-Smartphonefaste-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Inte förälder, men om du inte kan använda tvn så ska du kunna använda remote play för att kunna spela spelen på telefonen, inte optimalt men bättre än att vara helt blockerad.

Har bara testat Remote play på Android lite snabbt med touch kontrollerna. Men har man inte android 12 så funkar inte handkontrollen(ps5 kontrollen) & om du verkligen ska spela på android så måste du införskaffa en ps4 kontroll.

Nu har jag Android 12 och med PS5 kontrollen funkar det skitbra. Krävs bra internet bara.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Någon som har koll på om detta fästet fungerar till en iPhone 13 Pro?

Det står visserligen 6”, men det är ju liksom skärmstorleken och säger ju inte maximala bredden på en telefon den klarar av. Min iPhone är 6,1”, så jag vågar inte riktigt chansa.

Någon som har en och har testat med iPhone 13 Pro?
Eller kanske har tips på ett bra och prisvärt phone mount till dualsense-kontrollern?

https://www.webhallen.com/se/product/336619-Smartphonefaste-f...

Kontrollera så PS5 kontrollen funkar med din telefon innan du köper prylar. Det är möjligt att det är som för Android, då krävs den senaste operativsystem versionen (android 12 i detta fallet).

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

Bara God of War enskilt är bättre än hela Activision Blizzard, bara ren fakta. Och helt ärligt har COD inte varit densamma efter MW2 blir dock intressant vad SONY nästa steg blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masterx98:

Bara God of War enskilt är bättre än hela Activision Blizzard, bara ren fakta. Och helt ärligt har COD inte varit densamma efter MW2 blir dock intressant vad SONY nästa steg blir.

Ghost of Tsushima, Horizon Zero Dawn(finns dock på pc nu)/Forbidden west(ps4/5 exklusiv)/Horizon Call of the Mountain, Gran Turismo 7, Spider Man spelen, Star Wars: Knights of the Old Republic-Remake(kommer senare), Marvel’s Wolverine, Returnal, Ratchet and Clank: Rift Apart & såklart God of War Ragnarok som kommer 2022.

En liten lista på enorma exklusiva titlar som är bättre än vad ActiBlizz äger i dagsläget.

Ska man låta Xbox vara med o leka bland exklusiva titlar så har dem bara Halo & Gears of War som är relevanta stora titlar XD

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Kontrollera så PS5 kontrollen funkar med din telefon innan du köper prylar. Det är möjligt att det är som för Android, då krävs den senaste operativsystem versionen (android 12 i detta fallet).

Den fungerar finfint! Spelat God of War på telefonen hela dagen, men det hade varit skönt att kunna fästa den vid handkontrollen 😅