Permalänk
Medlem

Mus känns långsammare

Hej på er har ett konstigt problem, min mus känns som att den reagerar långsammare än vad den gjorde när jag startade datorn. Musen reagerar alltså inte lika snabbt som den gör efter att datorn har varit igång några timmar. Jag har inte ändrat nånting i inställningarna, startar jag om datorn så känns det normalt igen men efter några timmar så börjar musen att bli seg.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Min muspekare betedde sig roligt när jag hade fifflat för mycket med mitt RAM. Det var dock väldigt tydligt och tog inte så långt tid att uppenbara sig. Jag kan tänka mig windows har något att göra med det annars, men jag har inte haft några udda windows-relaterade GUI problem sedan w7 så jag vet inte om w10 har mycket fuffens för sig däromkring (om du kör windows då)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Min muspekare betedde sig roligt när jag hade fifflat för mycket med mitt RAM. Det var dock väldigt tydligt och tog inte så långt tid att uppenbara sig. Jag kan tänka mig windows har något att göra med det annars, men jag har inte haft några udda windows-relaterade GUI problem sedan w7 så jag vet inte om w10 har mycket fuffens för sig däromkring (om du kör windows då)

Kör win 10 det är en enorm skillnad mot om datorn är "nystartad" eller om burken varit igång några timmar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

På min Logitech finns en knapp där man kan ändra "snabbheten" i tre olika steg, kanske något liknande på din modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

På min Logitech finns en knapp där man kan ändra "snabbheten" i tre olika steg, kanske något liknande på din modell?

Det finns på min också men har inte rört de musen känns bara långsammare.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det finns på min också men har inte rört de musen känns bara långsammare.

Du kan väl testa det, kolla hur långt du kommer med musen från punkt X, till punkt Y på musmattan. Börja på ett ställe sedan vänta några timmar utan att röra datorn och kolla om det ändras.

Kan det vara så att du bara upplever det långsammare för att du är tröttare?

Permalänk

Hej!
Kan det vara något program/bakgrundstask som spökar?

Jag har själv märkt att när jag har f.lux igång på kvällarna så får jag input lag på musen, har inte alltid varit så men kom förmodligen efter någon uppdatering till programmet.

Använder själv Logitech GPW och märker att jag har lite extra input lag när Logitech Gaming Software är igång i bakgrunden så nu har jag bara igång programmet om jag behöver ändra någon inställning i musen och sen stänger jag av det helt.

Om ingen av de ovannämnda hjälper så hade jag kört någon slags uteslutningsmetod i aktivitetshanteraren. Stäng av alla program/processer i aktivitetshanteraren som möjligt samt inaktivera program från autostart som inte behövs och se om problemen löser sig.

Lycka till!