Mobilhögtalare köpråd

Permalänk
Medlem

Mobilhögtalare köpråd

Är på jakt efter en vattentålig mobilhögtalare att främst ha i badrummet men även för lite ute aktivitet ibland. Ser gärna att den har både bt5,USB C och wifi. Hade varit trevligt om det fanns något som liknar chromecast streamnade men även har bt när man är ute. Kan man koppla en wifi högtalare med hotspot på telefonen??Kommer vara ute rätt sällan. Samtidigt vill jag också skaffa en högtalare till köket så då är det kanske bäst att skaffa något wifi system. Är Ikea symfonisk något att ha? Tål dock inte vatten ser jag nu.

2st Sonos One kostar drygt 3500kr på Amazon:

https://www.amazon.de/Sonos-Smart-Speaker-Sprachsteuerung-Wan...

Edit: tydligen har dom inget batteri dock. Jag tror en Sonos Move passar mig bättre men dom är sjukt dyra.

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan använda Gogle Nest Mini för att strömma via blåtand och den kan du ju använda hemma till valfri högtalare och se övriga funktioner som "bonus"
Ikea Eneby är inte vattentäta men den lille "20" har de ett batteripack till och den är billig och låter bra för pengarna, om du inte tänker dränka den i badrummet så ska det nog inte vara någon fara att använda den med batteridrift i badrummet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan använda Gogle Nest Mini för att strömma via blåtand och den kan du ju använda hemma till valfri högtalare och se övriga funktioner som "bonus"
Ikea Eneby är inte vattentäta men den lille "20" har de ett batteripack till och den är billig och låter bra för pengarna, om du inte tänker dränka den i badrummet så ska det nog inte vara någon fara att använda den med batteridrift i badrummet.

Hmm det visste jag inte, dock känns det något osmidigt. Antar att det blir lite som chromecast audio som fanns för några år sedan?

Högtalaren kommer att stå på en hylla långt ifrån duschen så den behöver bara klara lite fuktig luft egentligen. Har nytt badrum med bra ventilation, blir inte ens imma på speglarna.

Men jag är nog mest inne på att skaffa ett 2 st wifi högtalare istället.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Baxtex:

Hmm det visste jag inte, dock känns det något osmidigt. Antar att det blir lite som chromecast audio som fanns för några år sedan?

Högtalaren kommer att stå på en hylla långt ifrån duschen så den behöver bara klara lite fuktig luft egentligen.

Men jag är nog mest inne på att skaffa ett 2 st wifi högtalare istället.

Chromecast audio var unik för den hade digitalutgång vilket inte finns på nån billig enhet idag Nest har inte ens linjeutgång utan bara BT om man inte vill lyssna på dess inbyggda högtalare men den låter iofs bättre än Home gjorde.
Använder en Nest (ensam) som köksradio och har en Home med en Eneby 30 i sovrummet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Chromecast audio var unik för den hade digitalutgång vilket inte finns på nån billig enhet idag Nest har inte ens linjeutgång utan bara BT om man inte vill lyssna på dess inbyggda högtalare men den låter iofs bättre än Home gjorde.
Använder en Nest (ensam) som köksradio och har en Home med en Eneby 30 i sovrummet.

Aha! Jag får fundera lite till i så fall, verkar ju en vettig lösning.

Just nu har jag fått upp ögonen för JBL Link som verkar ha CC stöd och BT samt batteridrift samt lite vattentålig.