Samsung Odyssey G9 – allmän diskussion

Permalänk

hade konstiga scanlines som såg ut som väldigt små streck typ som om de var mellan varje pixel vertikalt och horisontellt i mörkare ställen som discord. ändrade från sRGB till custom i menyn och höjde brightness till 75% så försvann det. Konstigt..

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Hmmm....testade koppla in G9an igen och trodde först jag inbillade mig men nu är jag helt säker. Det kommer "knäppningar" från skärmen som jag tycker absolut låter som någon elektronisk komponent som håller på att ge upp. Tycker mig även känna en svag röklukt, klassisk bränd elektroniklukt, men sen Coronan är det lite si och så med förmågan att fånga upp det sistnämnda

Har aldrig haft förra G9an som väl också hade en del märkliga ljud, men här är jag absolut övertygad om att det inte är mekaniska ljud utan något som har att göra med drivningen eller så. Det är inget jag tycker mig ha hört tidigare från samma exemplar.

Edit:

Verkar inte som jag är den första

https://www.youtube.com/watch?v=8aEwU4ZUGPA

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hmmm....testade koppla in G9an igen och trodde först jag inbillade mig men nu är jag helt säker. Det kommer "knäppningar" från skärmen som jag tycker absolut låter som någon elektronisk komponent som håller på att ge upp. Tycker mig även känna en svag röklukt, klassisk bränd elektroniklukt, men sen Coronan är det lite si och så med förmågan att fånga upp det sistnämnda

Har aldrig haft förra G9an som väl också hade en del märkliga ljud, men här är jag absolut övertygad om att det inte är mekaniska ljud utan något som har att göra med drivningen eller så. Det är inget jag tycker mig ha hört tidigare från samma exemplar.

Edit:

Verkar inte som jag är den första

https://www.youtube.com/watch?v=8aEwU4ZUGPA

Jag såg någonstans att man trodde det berodde på att plasten expanderar av värmen vilket skapar knäppande ljud och därmed ingen fara.
Hörde dock aldrig något från min Neo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ79:

Jag såg någonstans att man trodde det berodde på att plasten expanderar av värmen vilket skapar knäppande ljud och därmed ingen fara.
Hörde dock aldrig något från min Neo.

Så lär det dock inte vara här för det upphörde så fort jag drog ut strömsladden, och temperaturen i plasten osv lär knappast per omgående förändrats av det om inte något fundamental ändrats sen tiden på KTH

Permalänk

hade sjuka problem med att få igång 240hz, stängde av adaptive sync och nu fungerar det galant utan några krascher alls. ser ingen tearing heller även fast fpsen går hej vilt kör dock windows inbyggda VRR så kanske är den.

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

hade sjuka problem med att få igång 240hz, stängde av adaptive sync och nu fungerar det galant utan några krascher alls. ser ingen tearing heller även fast fpsen går hej vilt kör dock windows inbyggda VRR så kanske är den.

Verkar som 240Hz har "gått sönder" på mitt ex, innbränningseffekten uppkommer bara vid 240Hz. Så blir till att returnera detta ex...

Lite sugen på att prova en LG CX men är rädd för att formatet kommer kännas för stort för ett skrivbord och för mkt "in your face"... Annars får jag gå tillbaka till min 27" igen tills att Samsung fixar alla problemen med NEOn. (I wish)... Hade det inte varit för att alla 38" använder nano-IPS så hade jag lätt tagit en sådan istället.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Verkar som 240Hz har "gått sönder" på mitt ex, innbränningseffekten uppkommer bara vid 240Hz. Så blir till att returnera detta ex...

Lite sugen på att prova en LG CX men är rädd för att formatet kommer kännas för stort för ett skrivbord och för mkt "in your face"... Annars får jag gå tillbaka till min 27" igen tills att Samsung fixar alla problemen med NEOn. (I wish)... Hade det inte varit för att alla 38" använder nano-IPS så hade jag lätt tagit en sådan istället.

Innbränningseffekt? inte hört om detta på denna skärm hur ser det ut exakt?
LG CX är ju sjukt trevlig inte haft några problem via HDMI 2.1 med den. Men det är ju ingen ultrawide så beror väll på vad man gör på den osv.

Jag har mörkt rum så jag behöver inte ha den på 100% styrka så UI element har mycket lägre risk att bränna fast sig i den om man nu spelar väldigt länge och samma spel ofta.

Men jag tyckte aldrig den var så bekväm att spela på om man inte körde spel som fungerar bra med handkontroll och man kan sitta mer relaxed. Typ spel som walking sims eller bilspel haha. Jag har ju dock 55" och sitter typ 1.8m (yes lite extremt) från den så lite skillnad om man kör 48" jag använder min oftast för film å serier.

Såg denna i sido panelen nu haha: https://www.sweclockers.com/marknad/203086-lg-cx48-oled

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Innbränningseffekt? inte hört om detta på denna skärm hur ser det ut exakt?

Halva skärmen är mörkare än den andra. Hade även en effekt där det såg ut som vissa av FALD-zonerna hade hängt sig. (mörka och ljusa fyrkanter).

Ska bli skönt att returnera G9an faktiskt då jag aldrig var särskilt nöjd med färgerna (läs solbränna) och skärpan. Jag är väl lite av en IPS-fanboy och kontrastproblemen har väl aldrig direkt stört mig på PC. Svärtan är betydligt viktigare när jag tittar på film och det har jag min OLED 65" till :).

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Fått min andra Neo nu.
NoN och Postnord levererade verkligen blixtsnabbt.
Det som jag blev förvånad över var att denna kartongen var brandad med en färgbild på skärmen vilket den första saknade.
Strömkabelns ände som man sätter i skärmen hade 90 graders vinkel. Jag är ganska säker på att den första var rak.
Samma firmware 1005.
Gick iaf igång direkt utan några problem. Fick trixa mer med den första skärmen.
HDR var lika urvattnad, men det är inte så viktigt för mig.
Ska testa mycket mer ikväll och helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ79:

Fått min andra Neo nu.
NoN och Postnord levererade verkligen blixtsnabbt.
Det som jag blev förvånad över var att denna kartongen var brandad med en färgbild på skärmen vilket den första saknade.
Strömkabelns ände som man sätter i skärmen hade 90 graders vinkel. Jag är ganska säker på att den första var rak.
Samma firmware 1005.
Gick iaf igång direkt utan några problem. Fick trixa mer med den första skärmen.
HDR var lika urvattnad, men det är inte så viktigt för mig.
Ska testa mycket mer ikväll och helgen.

Hoppas den nya lirar bättre!
Varit i kontakt med Samsung ang 120 > 240hz strulet vid kalltart. Black screen ifall man försöker starta med 240hz inställt.

Var också i fas att åka in för retur idag. Men avvaktar någon vecka till. Förhoppningsvis kommer en fix ut.

Vad menade du med brandad färgbild? Lust att slänga upp en bild? Ska kika på min kartong hemma. Du bytte pga strul med hdr el?

Visa signatur

Fetischism

Permalänk
Medlem
Skrivet av yopiboy:

Hoppas den nya lirar bättre!
Varit i kontakt med Samsung ang 120 > 240hz strulet vid kalltart. Black screen ifall man försöker starta med 240hz inställt.

Var också i fas att åka in för retur idag. Men avvaktar någon vecka till. Förhoppningsvis kommer en fix ut.

Vad menade du med brandad färgbild? Lust att slänga upp en bild? Ska kika på min kartong hemma. Du bytte pga strul med hdr el?

Här är en bild på färgbilden på kartongen.
Så såg inte min första kartong ut.
https://imgur.com/a/xxRhNSS

Jag returnerade den pga att skärmen ibland vägrade starta, blinkade och startade om datorn utan anledning.
HDR är bara en bonus för mig och inget jag känner att jag behöver, men det är ju kul om de fixar det problemet senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ79:

Här är en bild på färgbilden på kartongen.
Så såg inte min första kartong ut.
https://imgur.com/a/xxRhNSS

Jag returnerade den pga att skärmen ibland vägrade starta, blinkade och startade om datorn utan anledning.
HDR är bara en bonus för mig och inget jag känner att jag behöver, men det är ju kul om de fixar det problemet senare.

Tack,

Tror nog jag fick den utan med. Vore snopet om det är av en annan (bättre batch)
Hoppas för din del på det iaf.

Får du igång den med 240hz från kall start? DisplayPort. Eller måste du starta med 120hz?

Såg att vi har samma setup av Gpu.

Så ledsamt.

Visa signatur

Fetischism

Permalänk
Medlem
Skrivet av yopiboy:

Tack,

Tror nog jag fick den utan med. Vore snopet om det är av en annan (bättre batch)
Hoppas för din del på det iaf.

Får du igång den med 240hz från kall start? DisplayPort. Eller måste du starta med 120hz?

Såg att vi har samma setup av Gpu.

Så ledsamt.

Fabriksinställningen i skärmen är 120 Hz, så det fick jag byta till 240 Hz. Sedan fick jag ställa in rätt upplösning i Nvidia CP.
Därefter fungerat perfekt i 240 Hz i det lilla jag testat, men provat stänga Neo och starta den igen, starta om datorn och ha fler skärmar inkopplade till GPU.
Inga problem att skärmen inte startar hitills. Ska testa mer senare.

Permalänk
Skrivet av AJ79:

Fabriksinställningen i skärmen är 120 Hz, så det fick jag byta till 240 Hz. Sedan fick jag ställa in rätt upplösning i Nvidia CP.
Därefter fungerat perfekt i 240 Hz i det lilla jag testat, men provat stänga Neo och starta den igen, starta om datorn och ha fler skärmar inkopplade till GPU.
Inga problem att skärmen inte startar hittills. Ska testa mer senare.

Har du adaptive sync igång på skärmen och gsync på i Nvidia CP?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Har du adaptive sync igång på skärmen och gsync på i Nvidia CP?

Ja, jag kör adaptive sync med G-Sync i Nvidia. Inga problem än så länge. Har kört lite iRacing och än så länge fungerar det här exemplaret bra. Dock har jag lärt mig att inte ta ut något i förskott med den hör skärmen. Det första exemplaret var väldigt random.

Permalänk
Skrivet av AJ79:

Ja, jag kör adaptive sync med G-Sync i Nvidia. Inga problem än så länge. Har kört lite iRacing och än så länge fungerar det här exemplaret bra. Dock har jag lärt mig att inte ta ut något i förskott med den hör skärmen. Det första exemplaret var väldigt random.

Hm det fungerar bra för mig ända tills jag kopplar in min oled cx tv med gsync. Den verkar inte vilja lira med 2 gsync monitorer samtidigt

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Hm det fungerar bra för mig ända tills jag kopplar in min oled cx tv med gsync. Den verkar inte vilja lira med 2 gsync monitorer samtidigt

Intressant. Jag har också en sådan tv.
LG65CX. Är det samma modell som du?
Det strulade rejält när den var inkopplad med HDMI samtidigt som min första Neo på DP.. även när TVn var avstängd.
Dock körde jag inte TVn i G-Sync.

Permalänk
Skrivet av AJ79:

Intressant. Jag har också en sådan tv.
LG65CX. Är det samma modell som du?
Det strulade rejält när den var inkopplad med HDMI samtidigt som min första Neo på DP.. även när TVn var avstängd.
Dock körde jag inte TVn i G-Sync.

Yes fast 55". Har inte prövat att stänga av gsync för tvn dock ska pröva det också då jag tror att det blir någon konstig krock där.

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Yes fast 55". Har inte prövat att stänga av gsync för tvn dock ska pröva det också då jag tror att det blir någon konstig krock där.

Vad har du mer inkopplat för grejor? Både ljud och bild från PC till TV eller går du via en receiver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ79:

Här är en bild på färgbilden på kartongen.
Så såg inte min första kartong ut.
https://imgur.com/a/xxRhNSS

Jag returnerade den pga att skärmen ibland vägrade starta, blinkade och startade om datorn utan anledning.
HDR är bara en bonus för mig och inget jag känner att jag behöver, men det är ju kul om de fixar det problemet senare.

Vore dock uppskattat om du ändå testade HDR och såg om det var nån skillnad, ja om det var någon skillnad i någonting då annat än de problem som verkar varit unika för just ditt exemplar. Personligen är jag väldigt tveksam till att Samsung skulle ha lyckats göra några ändringar i sin produktionslinje och dessutom hunnit skeppa hit några enheter som är det minsta annorlunda från de som redan finns här. Speciellt med samma firmware.

Sen funderar jag själv på om HDR verkligen är trasigt på denna skärm eller om det är så bra som det kan bli när en ljusstark LCD ska möta local dimming zoner som är väsentligt färre än antalet pixlar. Vi snackar ju trots allt om nästan 4000 pixlar per dimmingzon. Många tycks ju tro att HDR innebär generellt högre ljusstyrka när det väl eg innebär högst temporärt högre ljusstyrka. Om skärmen utan problem kunde visa en ljusstarkare bild hela tiden borde den väl göra det hela tiden även i SDR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Yes fast 55". Har inte prövat att stänga av gsync för tvn dock ska pröva det också då jag tror att det blir någon konstig krock där.

Att ha två olika GSync skärmar inkopplade samtidigt borde väl kunna skapa vissa problem i sig kan man tycka iom att hela iden väl är att synka skärmen med datorn. Om det då plötsligt är två oiika skärmar så borde det kunna bli strul.

Permalänk
Skrivet av AJ79:

Vad har du mer inkopplat för grejor? Både ljud och bild från PC till TV eller går du via en receiver?

yes ljud via receiver, och sedan en lenovo ultra dock som kör 2st 1080p displays.

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vore dock uppskattat om du ändå testade HDR och såg om det var nån skillnad, ja om det var någon skillnad i någonting då annat än de problem som verkar varit unika för just ditt exemplar. Personligen är jag väldigt tveksam till att Samsung skulle ha lyckats göra några ändringar i sin produktionslinje och dessutom hunnit skeppa hit några enheter som är det minsta annorlunda från de som redan finns här. Speciellt med samma firmware.

Sen funderar jag själv på om HDR verkligen är trasigt på denna skärm eller om det är så bra som det kan bli när en ljusstark LCD ska möta local dimming zoner som är väsentligt färre än antalet pixlar. Vi snackar ju trots allt om nästan 4000 pixlar per dimmingzon. Många tycks ju tro att HDR innebär generellt högre ljusstyrka när det väl eg innebär högst temporärt högre ljusstyrka. Om skärmen utan problem kunde visa en ljusstarkare bild hela tiden borde den väl göra det hela tiden även i SDR.

Ja absolut. Jag testade det som hastigast och skrev det tidigare idag också, men det har ju blivit en del meddelanden, så förstår att det missas.
Vad jag kunde se så var HDR lika urvattnad, grå och tråkig på denna andra Neo som den första. Ingen skillnad.

Som tur är har jag haft en bra kväll med skärmen annars och inte alls de problem med att starta skärmen, att datorn startar om sig eller slår ut de andra skärmarna, så det verkar nästan som att min första Neo verkligen var trasig och denna andra fungerar.
Får se hur det går i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ79:

Ja absolut. Jag testade det som hastigast och skrev det tidigare idag också, men det har ju blivit en del meddelanden, så förstår att det missas.
Vad jag kunde se så var HDR lika urvattnad, grå och tråkig på denna andra Neo som den första. Ingen skillnad.

Som tur är har jag haft en bra kväll med skärmen annars och inte alls de problem med att starta skärmen, att datorn startar om sig eller slår ut de andra skärmarna, så det verkar nästan som att min första Neo verkligen var trasig och denna andra fungerar.
Får se hur det går i helgen.

Ryser av tanken att den enda skillnaden kanske var dp-kabeln

Sett så många inlägg där fölk löst såna problem med att köpa en ny kabel av bättre kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ79:

Här är en bild på färgbilden på kartongen.
Så såg inte min första kartong ut.
https://imgur.com/a/xxRhNSS

Jag returnerade den pga att skärmen ibland vägrade starta, blinkade och startade om datorn utan anledning.
HDR är bara en bonus för mig och inget jag känner att jag behöver, men det är ju kul om de fixar det problemet senare.

Ser ut som du har fått den vanliga G9 om man utgår från kartongen, säker på att du verkligen fått en Neo som ersättningsskärm?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ser ut som du har fått den vanliga G9 om man utgår från kartongen, säker på att du verkligen fått en Neo som ersättningsskärm?

Tänkte också på det, det brukar väl stå Neo Odyssey på bilderna ja sett. Kanske står det på andra sidan annars kanske de tagit en gammal g9 kartong o skickat den i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Ryser av tanken att den enda skillnaden kanske var dp-kabeln

Sett så många inlägg där fölk löst såna problem med att köpa en ny kabel av bättre kvalitet.

Haha. Nej. Jag testade två certifierade 4k@120Hz-DP.-kablar med min första Neo och samma problem med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ser ut som du har fått den vanliga G9 om man utgår från kartongen, säker på att du verkligen fått en Neo som ersättningsskärm?

Det var också min första tanke när jag hämtade ut paketet och såg bilden, men jag var noga och säkerställde att det stod Odyssey Neo på kartongen

Permalänk
Skrivet av AJ79:

Haha. Nej. Jag testade två certifierade 4k@120Hz-DP.-kablar med min första Neo och samma problem med dem.

Vesa certade?

För den kan vara en jäkla skillnad tydligen

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vesa certade?

För den kan vara en jäkla skillnad tydligen

Jaha okej. Vet inte faktiskt.
Kan ju inte svära på att det inte var kabeln som var orsaken, men jag tycker att man borde fått mer konsekventa problem i så fall.
Huvudsaken är att min andra Neo fungerar mycket bättre än den första, så jag är väldigt glad just nu
Peppar peppar.