3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Jo så är det definitivt, men 10 stycken ändå liksom

Folk som egentligen vill ha 3080 som spelat klart CP2077 och skickar tillbaka på öppet köp

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyludde:

Jag såg korten i lager på Komplett men bedömde att jag inte ville ha någon av de modellerna. Får väl se om jag får käka upp att jag var för kräsen i efterhand!

Fanns några 3070-demoprodukter tidigare idag.
Ville ta Aorus och om inte det gick ta Vision OC.
I min snålhet ville jag chatta snabbt med komplett för att se varför Aorus-demo var 400:- dyrare än ett nytt.
Satt i kö i ca. 10 min, och alla kort försvann :(((

Permalänk
Medlem

För i helvete fortfarande köplats 151 på tuf gaming oc på inet beställde 09/22

Permalänk
Skrivet av Jerkan123:

Sjukt att det tagit ASUS 116 dagar än så länge att skeppa över ett flak med vanliga STRIX 3080 kort, båtarna måste paddlas för hand.

Nja tror mer att de simmar.. undrar när man får kortet.. om man får det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

För i helvete fortfarande köplats 151 på tuf gaming oc på inet beställde 09/22

Jag har köplats - 310 beställde 10/01 kl 14:04 från Inet........ Om det är till någon tröst😓
Sa dom något om vilken lista dom gick efter?

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk

Sisjön har ett evga 3080 ftw3 ultra i butikslager om nån är sugen på att springa. Jag bor tyvärr i stockholm

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Undrar om trådar som denna även hetsar folk att uppgradera? Alla skriker efter de nya korten så då måste jag väl också ha ett?;) Känsla av att det blir lite av en "fear-of-missing-out"-effekt...

Så är det det garanterat. Vidare... saker som är svåråtkomliga vill man automatiskt ha. Ju svårare det är att få vara med i en klubb eller sällskap, ju mer vill man det. Vi människor är sådana - dessvärre. Tror även att företagen medvetet utnyttjar det. Dessutom gör ett högt pris det mer "lyxigt och attraktivt".

Skulle jag lyckas ro hem ett kommer jag ju känna mig speciell fastän det inte är något märkvärdigt. Synd det blivit så... men jag har ett 3070 som back up ifall jag inte lyckas med projektet att få hem ett bättre 3080 då jag siktar på 4K

Permalänk
Skrivet av pocke-boy:

Sisjön har ett evga 3080 ftw3 ultra i butikslager om nån är sugen på att springa. Jag bor tyvärr i stockholm

"En eller flera produkter i din kundvagn är slutsålda i samtliga butiker."

Så man kan alltså inte ens köpa det via nätet för att ta sig till butiken och köpa det där. Lär väl bli en del som chansar och hamnar i butiken och hoppas - eller tänker alla som jag (nu bor jag ju visserligen i Skåne men...) att jag orkar inte ta mig dit då det redan är massa som stuckit dit före...

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

För i helvete fortfarande köplats 151 på tuf gaming oc på inet beställde 09/22

Skrivet av Onicoz:

Jag har köplats - 310 beställde 10/01 kl 14:04 från Inet........ Om det är till någon tröst😓
Sa dom något om vilken lista dom gick efter?

Haha, jag har köplats 620, beställde 18/12 😅

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Yaxer:

Haha, jag har köplats 620, beställde 18/12 😅

Hur vet ni er köplats?

Permalänk

De försvann lika snabbt som allt annat

De här fick jag åtminstone se en grön symbol på

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Hur vet ni er köplats?

Mejla/chatta med supporten.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Detta fanns i lager nyss så jag la en beställning, och när jag lagt min order så var lagerstatus ändrat. Får se om jag lyckades nypa ett. Fick iaf en orderbekräftelse precis från NoN.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onicoz:

Jag har köplats - 310 beställde 10/01 kl 14:04 från Inet........ Om det är till någon tröst😓
Sa dom något om vilken lista dom gick efter?

Nej det gjorde dom inte deras system är så bakåtsträvande det kan bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Detta fanns i lager nyss så jag la en beställning, och när jag lagt min order så var lagerstatus ändrat. Får se om jag lyckades nypa ett. Fick iaf en orderbekräftelse precis från NoN.

Samma här, någon som vet ifall NoN har något slags skydd för överförsäljning dvs ifall saldot är slut så går det inte att beställa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Samma här, någon som vet ifall NoN har något slags skydd för överförsäljning dvs ifall saldot är slut så går det inte att beställa?

Det beror på hur många som lagt beställningar. Om det är fåtal extra som lagt beställningar så är de sjyssta, om det är flera så brukar de oftast neka och säga att de inte kan hedra ordern typ.

De hedrade en 3700x order för länge sen för mig men tyvärr inte på en 3070 jag lyckades nappa för billig peng. Så lite tur är det

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Samma här, någon som vet ifall NoN har något slags skydd för överförsäljning dvs ifall saldot är slut så går det inte att beställa?

Min kompis beställde ett kort därifrån när det stod i lager. Han har fått mail att de ska återkomma pga slut i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Min kompis beställde ett kort därifrån när det stod i lager. Han har fått mail att de ska återkomma pga slut i lager.

Eftersom jag inte fått något sådant mejl ännu så verkar det lovade för mig iaf 👍

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Eftersom jag inte fått något sådant mejl ännu så verkar det lovade för mig iaf 👍

Vet inte. Han beställde ett i december.. vet dock inte när han fick mailet.. tror det var några dagar efter.. (förlåt för att jag inte skrev att det inte gällde detta kort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Vet inte. Han beställde ett i december.. vet dock inte när han fick mailet.. tror det var några dagar efter.. (förlåt för att jag inte skrev att det inte gällde detta kort)

Aha okej trodde såklart det gällde 3070 Suprim 😊

Men men, får se om jag hann nypa ett kort...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det är väl själve ¤%¤%& att det inte är ett 3070-kort jag jagar! Undrar ifall de släpper några åt gången eller vad det är som gjort att det kom upp igen!

Men trevligare att de portioneras ut lite då och då... jag gillar inte kösystem eller att allt släpps på samma gång så man bara har "en" chans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Det beror på hur många som lagt beställningar. Om det är fåtal extra som lagt beställningar så är de sjyssta, om det är flera så brukar de oftast neka och säga att de inte kan hedra ordern typ.

De hedrade en 3700x order för länge sen för mig men tyvärr inte på en 3070 jag lyckades nappa för billig peng. Så lite tur är det

Skrivet av Spidercat12:

Min kompis beställde ett kort därifrån när det stod i lager. Han har fått mail att de ska återkomma pga slut i lager.

Tack, får hoppas jag får positivt svar och kortet kommer i veckan. Att hamna på någon väntelista för kommande leveranser känns inte lika lockande, då avbeställer jag hellre och väntar.

Permalänk
Medlem

Härligt, jag beställde under första rundan. Då borde det betyda att jag har ett kort.

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Härligt, jag beställde under första rundan. Då borde det betyda att jag har ett kort.

Eller blev alla de beställningarna fel och det är de i "runda två" som blir de riktiga beställningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Det är väl själve ¤%¤%& att det inte är ett 3070-kort jag jagar! Undrar ifall de släpper några åt gången eller vad det är som gjort att det kom upp igen!

Men trevligare att de portioneras ut lite då och då... jag gillar inte kösystem eller att allt släpps på samma gång så man bara har "en" chans!

Kanske de fått 2 pallar och levererat in dem i systemet per pall.

Permalänk
Medlem

Skriv ner vilka kort ni har beställt ifrån netonet som ni tror ska levereras snart tack. Jag själv knep gigabyte 3080 vision OC för några dagar sen och fick ett mail efter beställningen att det ska levereras mellan 2021-01-12 - 2021-01-19 sen om det stämmer får tiden avgöra.

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Kanske de fått 2 pallar och levererat in dem i systemet per pall.

Pallar? Hur många kort tror du de får? Men hoppas det ligger en pall med 3080 bakom och väntar på att bli inlagda i systemet

Permalänk

Nöp ett suprim (ej x) den 8/1 kl. 13:15 från NoN. då de stod i lager 12/1.

Ordern står bara som mottagen, så inväntar om jag får eller ej, konstigt att de blev gröna idag?