Apple spikar datum för nytt evenemang

Permalänk
Melding Plague

Apple spikar datum för nytt evenemang

Iphone 12 är med största sannolikhet högst upp på dagordningen, när Apple om en vecka kör igång nästa avtäckande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fan vad negativ man känner sig men behövs verkligen en ny Iphone?
5G är väl något som ska in men sen då, bättre kamera, snabbare processor och vad mer?

Själv har jag en Iphone 8 och saknar inget på den direkt. Modellen börjar bli till åren men passar mig bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Stefflo:

Fan vad negativ man känner sig men behövs verkligen en ny Iphone?
5G är väl något som ska in men sen då, bättre kamera, snabbare processor och vad mer?

Själv har jag en Iphone 8 och saknar inget på den direkt. Modellen börjar bli till åren men passar mig bra.

Hoppas verkligen på en 120hz skärm och USB-C. Då blir det nog ett byte

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Rycktas om en 12:a med 5.4” skärm som skulle sitta fint, hoppas även på en ny Äpple TV men får väl se om den kommer nu.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hoppas verkligen på en 120hz skärm och USB-C. Då blir det nog ett byte

Enligt trovärdiga rykten blir det ingen 120hz skärm i år, frågan är om Apple lyder EU direktivet med USB-C...knappast troligt.
Däremot nästa år kanske det dyker upp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Datavetare

"Speed" lär tyvärr referera till 5G, detta event lär bara handla om Iphone 12 och tillhörande A14 Bionic.

Händer väldigt mycket spännande slutet av detta år, för egen är ändå Ampere, Zen 3, RDNA 2 och Rocket Lake statister jämfört med Apples kommande ARM64 CPU för bärbara datorer.

Både Zen 3 och Rocket Lake ryktas får 15-20 % högre IPC, det är något som får folk att hoppa högt av entusiasm. Eventuellt får A14 bara ~16 % högre prestanda jämfört med förra året, om det stämmer ses det lite med besvikelse (vi lär veta exakt nästa vecka).

Om ~16 % stämmer blir det ändå lite historiskt, i det läget kommer Apples Firestorm passera gräsen för att utföra 100 % mer jobb mer cykel jämfört med Skylake och Zen 2. Får se om AMD laserar Zen 3 imorgon eller bara presenterar den, det avgör om Apple hinner peta ner x86 i korpen några dagar i alla fall

Oavsett lär kretsen i MBP vara högre klockad vilket lär betyda att 15-20 % högre IPC för AMD/Intel pekar allt på att när året är slut kommer Apple sitta med CPU-prestandakronan sett till prestanda per kärna. Det med en helt annan nivå på perf/W, MBP ryktas ju komma med 12 kärnor, 8 "stora" och 4 "små", och förutsatt att frekvenserna inte kapas likt vad vi ser för AMDs/Intels CPUer för bärbar när alla kärnor jobbar (de fixar inte ens 3 GHz i det läget) kommer Apple då ha en bärbar dator som i praktiken kommer vara snabbare än något annan CPU i majoriteten av desktop-laster (den kanske inte vinner Cinebench, men är väl ungefär det).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av KingCobra:

Enligt trovärdiga rykten blir det ingen 120hz skärm i år, frågan är om Apple lyder EU direktivet med USB-C...knappast troligt.
Däremot nästa år kanske det dyker upp.

Riktigt trist! Men håller tummarna!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

frågan är om Apple lyder EU direktivet med USB-C...knappast troligt.
Däremot nästa år kanske det dyker upp.

Tror samma, men det börjar mest bli märkligt att de håller fast vid lightning när alla deras andra produkter bara har usb-c. Hoppas vi har fel och det kommer nu, så man slipper hålla rätt på en kabel extra.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Datavetare

TSMC lär se fram emot detta event: Apple Books TSMC’s Entire 5nm Production Capability.

Det betyder rimligen också att ryktena om att Qualcomm kommer använda Samsungs 5 nm process för Snapdragon 875 stämmer. Blir spännande att se hur Samsung klarar det, Snapdragon 875 ryktas lanseras början av december.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Hoppas att 5,4" modellen gör att andra tillverkare följer efter och erbjuder alternativ som inte fortsätter trenden med allt fläskigare dimensioner.

Permalänk

Ta mina pengar!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

iPhone 12 mini 5,4” är precis vad man har väntat på sen Apple började med helskärm, så jag är kalas taggad inför detta.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Proffsmoddare

Stämmer det att 5.4-an blir så kompakt som rykten säger så kommer jag gå över från Android

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Stämmer det att 5.4-an blir så kompakt som rykten säger så kommer jag gå över från Android

Åh nej sluta... Kommer Apple med en kompakt mobil så kommer jag få höra det konstant. Har en Xperia XZ1 Compact som nu börjar spöka lite. Men jag har inget att byta upp mig till. Det finns inte mobiler i detta fickformat längre.
Det är mitt försvar när kompisar pikar mig för att jag har en gammal mobil. "jag har det bästa som finns i detta formatet". Sambon, svärfar, svärmor, bästa kompisen, klubbkamrater och andra kommer säga skaffa nya ifån. Nej tack. Har varit där och går inte tillbaka.

I stället sitter jag, dumt nog, och överväger Xperia 5 II om jag kan leva med att mobilen blir två centimeter längre. Jag får ju shyssta hörlurar på köpet intalar jag mig.

Ryktet säger att det kan komma en ny Compact till våren från Sony. Jag hoppas att det är sant och att jag och min mobil orkar hålla ut tills dess.
Fördelen med att apple kommer med en kompakt mobil är att dom brukar vara trendsättare för hur mobiler kommer se ut. Titta bara så fula alla mobiler har blivit med hitlermustasch och hålkameror.

Permalänk
Medlem

En kompakt 5.4 tum med oled, ligger priset runt 7000kr så kanske det blir ett köp.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av napahlm:

Åh nej sluta... Kommer Apple med en kompakt mobil så kommer jag få höra det konstant. Har en Xperia XZ1 Compact som nu börjar spöka lite. Men jag har inget att byta upp mig till. Det finns inte mobiler i detta fickformat längre.
Det är mitt försvar när kompisar pikar mig för att jag har en gammal mobil. "jag har det bästa som finns i detta formatet". Sambon, svärfar, svärmor, bästa kompisen, klubbkamrater och andra kommer säga skaffa nya ifån. Nej tack. Har varit där och går inte tillbaka.

I stället sitter jag, dumt nog, och överväger Xperia 5 II om jag kan leva med att mobilen blir två centimeter längre. Jag får ju shyssta hörlurar på köpet intalar jag mig.

Ryktet säger att det kan komma en ny Compact till våren från Sony. Jag hoppas att det är sant och att jag och min mobil orkar hålla ut tills dess.
Fördelen med att apple kommer med en kompakt mobil är att dom brukar vara trendsättare för hur mobiler kommer se ut. Titta bara så fula alla mobiler har blivit med hitlermustasch och hålkameror.

För mig är ett litet format betydligt viktigare än vilket os som körs på. Jag har haft en Xperia 10 (i princip samma yttermått som 5an) och 21:9 är verkligen inte ett bekvämt format i den storleken. Rekommenderar att du testar en i handen först innan du handlar. Sålde den nyligen och gick tillbaka till min förra mobil då den var för stor och osmidig.

Med tanke på att Sony marknadsför både 5an och 10an som kompakt så är jag inte speciellt hoppfull

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Trevligt med nya prylar från Apple!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hoppas verkligen på en 120hz skärm och USB-C. Då blir det nog ett byte

Ingen 120hz skärm och USB-C dementerades enligt alla läckor för väldigt länge sedan.

Själv var det enda jag ville ha 120hz skärm. Men Apple envisas med sin sketna 60hz mögskärm denna generation också.

Men de kanske har en super ultra mega modell som inte läckt, höga omöjligt men hey

Permalänk
Musikälskare

Äntligen!!! Ska bli så spännande!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

För mig är ett litet format betydligt viktigare än vilket os som körs på. Jag har haft en Xperia 10 (i princip samma yttermått som 5an) och 21:9 är verkligen inte ett bekvämt format i den storleken. Rekommenderar att du testar en i handen först innan du handlar. Sålde den nyligen och gick tillbaka till min förra mobil då den var för stor och osmidig.

Med tanke på att Sony marknadsför både 5an och 10an som kompakt så är jag inte speciellt hoppfull

Det är ju visserligen sant att dom är mer kompakta än likvärdiga telefoner från andra tillverkare, då 21:9 gör att mobilen blir lite lättare att greppa med en hand. Men man når absolut inte från toppen till botten med tummen. Men det gäller också ALLA andra mobiler i dagens läge.
En tidigare arbetskamrat försökte förklara för mig att man visst kunde använda en iphone x med en hand och han började visa. Han stod och kasade telefonen upp och ner i handen för att nå övre hörnet och undre delen av skärmen. "Du är ju trög på riktigt sa jag bara till honom".

Men. Att som Sony kalla sina mobiler för kompakta är en hårt väldigt vinklad beskrivning. Jag köper det inte. Men jag kan tänka mig dom som kommer från samsung, apple, huawei eller liknande faktiskt känner att mobilen blir lättare att hantera.
Sen har vi den optiska biten att Sonys mobiler ser väldigt långsmala ut. Det är något dom behöver jobba på för att få ner den totala längden. En mobil längre än 14 cm vill jag inte ha.
Under-skärmen-kamera eller som vissa koncept visat, tre pytte-kameror som knåpar ihop en bild med nån fancy algorithm. De tre kamerorna tar inte mycket mer plats i anspråk än hålet för ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Fan vad negativ man känner sig men behövs verkligen en ny Iphone?
5G är väl något som ska in men sen då, bättre kamera, snabbare processor och vad mer?

Själv har jag en Iphone 8 och saknar inget på den direkt. Modellen börjar bli till åren men passar mig bra.

Jag skulle säga att en ny iphone är i stort behov, tyvärr kommer antagligen inte Apple leverera.
- Notchen behöver bli mindre
- USB-C behövs
- 120hz skärm
- Fingeravtryckläsare under skärm hade varit trevligt

Det här är saker som resterade tillverkade haft i flera år och Apple börjar hamna efter riktigt rejält. Det är tur att dem har ett bra operativsystem, för rent hårdvarumässigt har dem inte imponerat sedan 2017, och ser inte ut att göra det i år heller tyvärr. 5G struntar jag fullt i, kommer ändå inte kunna använda förren om 3-5 år gissar jag på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur många fler är det som ser både en Airtag och en Homepod ovanifrån i cirklarna? Telefoner är det garanti på att vi får men dessa verkar det också bli om man ska tolka djupare i bilden. Finns alltid lite hintar från Apple.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Enligt ryktena så har de i princip inget nytt att komma med jämfört med iPhone 11. Lite smått här och där men inget speciellt. Tråkigt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Enligt ryktena så har de i princip inget nytt att komma med jämfört med iPhone 11. Lite smått här och där men inget speciellt. Tråkigt.

För mig verkar det vara den bästa nyheten på många år, 12an ska finnas i ett mindre format, har för mig mindre än SE och 6an till och med.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

För mig verkar det vara den bästa nyheten på många år, 12an ska finnas i ett mindre format, har för mig mindre än SE och 6an till och med.

Alright visste inte att folk vill ha små telefoner i dagens läge. Eftersom det är en liten dator man går runt med.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Alright visste inte att folk vill ha små telefoner i dagens läge. Eftersom det är en liten dator man går runt med.

Aha, ne, jag är nog inte ensam om att inte vilja ha en hel surfplatta i fickan. Hoppas fler tillverkare tar efter.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Aha, ne, jag är nog inte ensam om att inte vilja ha en hel surfplatta i fickan. Hoppas fler tillverkare tar efter.

Håller med. Vill inte gå omkring med en stor klump i fickan.
Anser att min privata Android med 6,1" skärm är för stor och kommer bytas till iPhone.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen ha en iPhone MEN det är en sak jag inte fattar. Morsan har en iPhone SE 2020 och det finns ingen bakåtknapp?! Varken fysisk eller på samma ställe på skärmen. Istället tycks bakåtknappen vara appspecifik och finnas allokerad på olika ställen på skärmen beroende på vilken app man använder? På vissa appar hittar jag ingen bakåtknapp och tvingas därmed stänga ned appen istället när jag navigerat fel för att sedan börja om?! Vad gör jag för fel? Eller är det tänkt att det ska vara så fatalt idiotiskt? Om jag hittar en väg runt det problemet köper jag en iPhone 12, annars inte. Kan någon förklara hur man ska göra?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Aha, ne, jag är nog inte ensam om att inte vilja ha en hel surfplatta i fickan. Hoppas fler tillverkare tar efter.

Surfplattor idag är 10 tum som standard och telefoner runt 6.5 tum så du överdriver rätt grovt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Surfplattor idag är 10 tum som standard och telefoner runt 6.5 tum så du överdriver rätt grovt.

Det är jag medveten om att jag gjorde, men det är så jag upplever nyare telefonernas mått
Blir ju än mer ett problem om man vill ha ett fodral/case till luren. Min arbetstelefon som är en Iphone 11 med fodral får jag knappt ner i fickan.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65