Permalänk

Var är flaskhalsen i min dator?

Hej!

Jag har fått en ersättningsdator från elgiganten och blir inte klok på den. Jag har lägre FPS i samtliga spel idag jämfört med vad jag hade i förra datorn, som då alltså hade äldre delar.

Gamla datorn:
Chassi Phanteks p400
Moderkort MSI z270 Tomahawk
MSI geforce gtx 1070 armor ac
i5 7600k
16gb ram 2666mhz
Deepcool 212 kylare

Nya datorn:
Chassi Nzxt H510 elite
Moderkort Asus Strix b460-f gaming
Geforce RTX 2060 8g super
16gb minne 2666mhz
i5 10400f
Bequiet pure rock 2 kylare

Vad är det som är fel? Var ska jag börja? Kan det vara nya processorn som spökar? Den är ju 2.9ghz mot den förra som låg på 3.8ghz?

Hjälp mig ni som är vassare på sånt här

Permalänk
Inaktiv

Datorerna är rätt likvärdiga, men den nya ska vara bättre. Hur mycket lägre FPS får du?

Det är ju en riktigt klassiker, och jag antar att det egentligen är påtänkt men är drivrutiner uppdaterade?

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Datorerna är rätt likvärdiga, men den nya ska vara bättre. Hur mycket lägre FPS får du?

Det är ju en riktigt klassiker, och jag antar att det egentligen är påtänkt men är drivrutiner uppdaterade?

Det är något som inte stämmer då.. drivrutiner installerade å uppdaterade. Insurgency ligger just nu på 80!!! Fps???

Pubg mellan 150-180. Har för mig jag låg på 250-300 förut men minns ej.

Vad är det som är galet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av priinseen:

Det är något som inte stämmer då.. drivrutiner installerade å uppdaterade. Insurgency ligger just nu på 80!!! Fps???

Pubg mellan 150-180. Har för mig jag låg på 250-300 förut men minns ej.

Vad är det som är galet?

Är du säker på att det är samma inställningar då? Har du samma skärm som innan? Sådan extrem skillnad är väldigt konstigt men det finns inga lätta svar.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Är du säker på att det är samma inställningar då? Har du samma skärm som innan? Sådan extrem skillnad är väldigt konstigt men det finns inga lätta svar.

Jag lirade lite nu och spelet flyter på bra som tusan.. men får för mig att jag hade bra mkt högre fps tidigare. Får ge det ett tag och se. Tusen tusen tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av priinseen:

Jag lirade lite nu och spelet flyter på bra som tusan.. men får för mig att jag hade bra mkt högre fps tidigare. Får ge det ett tag och se. Tusen tusen tack för svar

Jag kan garantera dig att du inte hade några 250-300fps i PubG med den datorn du hade innan

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ta en titt på dessa tester så ser du vad du har att förvänta dig:

https://www.youtube.com/watch?v=o6SJzuOk_5s

https://www.youtube.com/watch?v=pwtBc4dc6Ag&t=134s

Tänk på att de kör med RTX2080Ti.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)