Bygga eget övervakningssystem?

Permalänk
Medlem

Bygga eget övervakningssystem?

Hej!

Som rubriken lyder, går det och är det i så fall krångligt att bygga / konfigurera ett eget övervakningssystem? Tanken i så fall är att använda en äldre modell av iMac som server, har nämligen en sådan till övers. Till denna dator / server skall ett antal övervakningskameror anslutas. Vilken programvara ska man använda?

Precis som befintliga tjänster så ska man kunna spela in och få notis vid rörelse, i detta fallet vill jag spara filmerna på datorn. Vill även kunna sköta / se övervakningen på mobilen, finns det "generella appar" för att se videoströmmar från övervakningskameror? Jag har nämligen iPhone och kan tänka mig att utbudet kan vara begränsat.

Kan givetvis tänka mig att betala för att få bra och pålitliga programvaror.

Är det ngn här som slängt ihop något liknande?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Hej!

Som rubriken lyder, går det och är det i så fall krångligt att bygga / konfigurera ett eget övervakningssystem? Tanken i så fall är att använda en äldre modell av iMac som server, har nämligen en sådan till övers. Till denna dator / server skall ett antal övervakningskameror anslutas. Vilken programvara ska man använda?

Precis som befintliga tjänster så ska man kunna spela in och få notis vid rörelse, i detta fallet vill jag spara filmerna på datorn. Vill även kunna sköta / se övervakningen på mobilen, finns det "generella appar" för att se videoströmmar från övervakningskameror? Jag har nämligen iPhone och kan tänka mig att utbudet kan vara begränsat.

Kan givetvis tänka mig att betala för att få bra och pålitliga programvaror.

Är det ngn här som slängt ihop något liknande?

nvr på dator skulle jag säga blueiris är bäst för, dock osäker på om imac stöds.
annars kan du ju inhalera ha och köra som nvr om dina kameror stödjer tex onvif, och då kan man ju även köra diverse sensorer,lås,brytare till det.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.