PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Sant. Dock var det väl någon som fick bekräftat att deras skulle skickas i veckan som kommer

Skulle det skita sig kan du komma till Helsingborg och spela med mig

Permalänk

Finns det någon PS5 leverans imorgon?

Permalänk

Fick mail nyss att min order från netonnet har skickats nu, någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romisch96:

Fick mail nyss att min order från netonnet har skickats nu, någon annan?

När beställde du? beställde själv 13.05 och har inte fått något mail, står inget på deras hemsida heller.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

När beställde du? beställde själv 13.05 och har inte fått något mail, står inget på deras hemsida heller.

Beställde 13:07 och har nu bokat tid med postnord för hemleverans imorgon. Valde express leverans kanske därför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romisch96:

Beställde 13:07 och har nu bokat tid med postnord för hemleverans imorgon. Valde express leverans kanske därför?

Troligen därför ja Men verkar ju iallafall som man kommer få en!

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Valde också express men till ombud, vad jag hört så ska express inte spela någon roll dock? Har inte hänt något med min order iaf, (13:47)

Permalänk

Good times! Nu är min skickad från Netonnet. Så fint!
Fick orderbekräftelse 13:13 och valde express frakt.

Permalänk

Jag fick orderbekräftelse kl 13.14 med gratis frakt och den står fortfarande som mottagen om någon undrar....

Permalänk
Medlem

Samma här, bekräftelse 13:05, gratisfrakt och ingen statusuppdatering.

Permalänk
Medlem

De tar säkert i någon konstig ordning, vi får hålla tummarna

Permalänk
Medlem

Min skickades nu. Order bekräftad runt 13:50 i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Min skickades nu. Order bekräftad runt 13:50 i fredags.

Valde du expressfrakt eller vanlig?

Permalänk
Medlem

Min skickades runt 16:10 (idag söndag), beställde 11:55 i fredags.

Edit: Gäller då Netonnet-beställning, glömde säga det.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Elgiganten fortfarande lottar ut sina ps5 eller hur ser det ut? Jag har en egen, men en kompis är sugen på att få tag på en och utlottning känns som det lättaste när man inte kan sitta på f5 knappen om dagarna.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Någon som vet om Elgiganten fortfarande lottar ut sina ps5 eller hur ser det ut? Jag har en egen, men en kompis är sugen på att få tag på en och utlottning känns som det lättaste när man inte kan sitta på f5 knappen om dagarna.

https://www.instagram.com/p/CP-sEeUIiZ_/

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Tackar. Känner nu att jag faktiskt hade kunnat kolla deras instagram själv. hahaha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Valde du expressfrakt eller vanlig?

Expressfrakt. Beställningar utan express väntar de nog med ett par dagar. Brukar vara så.

Permalänk
Medlem

Express, faktura, order bekräftelse 13:47, mitt skickades nu

Permalänk

Äääääääntligen som Gert Fylking skulle ha sagt! Grejerna skickade från Netonnet.
Jag fick min orderbekräftelse kl1310 i fredags!

Visa signatur

F.Wester

Permalänk

Offtopic: Någon som vet hur det är med fläktarna på de modeller som kommit till Sverige nyligen? Lyckades köpa från Kjell.com i torsdags. Hoppas på att få den imorgon med lite tur. Skulle vara tråkigt om det är en högljudd jävel. En av de stora sakerna man sett fram emot är just en relativt tyst PS-konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Offtopic: Någon som vet hur det är med fläktarna på de modeller som kommit till Sverige nyligen? Lyckades köpa från Kjell.com i torsdags. Hoppas på att få den imorgon med lite tur. Skulle vara tråkigt om det är en högljudd jävel. En av de stora sakerna man sett fram emot är just en relativt tyst PS-konsol.

Vi får väl helt enkelt vänta å se. Min kommer först tisdag, men jag bor helt uppe i Piteå, så tar alltid lite längre tid att få skickat grejor. Enligt postnord är den hos ombud tisdag.

Permalänk

Någon som vet om man kan gå med i Elgigantens utlottning med flera konton? Gick att skapa ett andra konto ialf. Rimligtvis kan man bara regga ett personnummer i utlottningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Någon som vet om man kan gå med i Elgigantens utlottning med flera konton? Gick att skapa ett andra konto ialf. Rimligtvis kan man bara regga ett personnummer i utlottningen

Endast 1 konto per hushåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Offtopic: Någon som vet hur det är med fläktarna på de modeller som kommit till Sverige nyligen? Lyckades köpa från Kjell.com i torsdags. Hoppas på att få den imorgon med lite tur. Skulle vara tråkigt om det är en högljudd jävel. En av de stora sakerna man sett fram emot är just en relativt tyst PS-konsol.

Min ps5a är från webhallen och den är den tysta modellen.
Vet inte om man kan se de utan att ta loss ena sidopanelen, men jag tog loss och räknade fläktbladen.
Den högre modellen med fler fläktblad är den man "vill" ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

Endast 1 konto per hushåll.

Jag förstår inte hur man registrerar sig för utlottningen.
Gick in på Elgigantengaming på Instagram, men där hittade jag bara information att det skulle bli utlottning denna vecka, inget om hur man ställde upp i den, ännu mindre att man skulle registrera ett konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Jag förstår inte hur man registrerar sig för utlottningen.
Gick in på Elgigantengaming på Instagram, men där hittade jag bara information att det skulle bli utlottning denna vecka, inget om hur man ställde upp i den, ännu mindre att man skulle registrera ett konto.

Det har nog inte kommit igång än. Förra gången slängde de upp en länk till en sida där man fick välja Standard Edition eller Digital Edition, och därefter kunde du registrera dig för utlottningen.

För den som överväger att registrera flera konton - var försiktiga, förra gången hade de en ganska nitisk granskningsprocess och makulerade ordrar hit och dit om man på något sätt hade fuskat.

Permalänk
Medlem

Det finns en tredje fläkt också som har 23 blad. NMB heter den och ska vara relativt tyst jämfört med Nidecfläkten. Jag har Nidecfläkten och den har ett UFO-ljud som är märkbart irriterande. Så NMB eller Deltafläkten är de som låter minst och det är dessa du får hoppas att du får om du köper PS5:an.

Skrivet av weewee:

Min ps5a är från webhallen och den är den tysta modellen.
Vet inte om man kan se de utan att ta loss ena sidopanelen, men jag tog loss och räknade fläktbladen.
Den högre modellen med fler fläktblad är den man "vill" ha.

https://img2.lesnumeriques.com/news/15/157521/b421da8a-labo-playstation-5-et-bruit-toutes-les-consoles-ne-sont-pas-dotees-du-meme-ventilateur_wtmk.jpeg

Permalänk
Medlem

Nu var det dags. In och tävla, lycka till!

https://www.elgiganten.se/cms/ps5-digital-rc/exklusiv-utlottn...

Verkar bara vara Rachet & Clank-bundle med Standard Edition den här gången. Skumt om de bara fått in bundle-versioner när så många andra fått in "rena" PS5:or. Men man får väl ta det som finns tillgängligt antar jag!

Permalänk
Skrivet av weewee:

Min ps5a är från webhallen och den är den tysta modellen.
Vet inte om man kan se de utan att ta loss ena sidopanelen, men jag tog loss och räknade fläktbladen.
Den högre modellen med fler fläktblad är den man "vill" ha.

https://img2.lesnumeriques.com/news/15/157521/b421da8a-labo-playstation-5-et-bruit-toutes-les-consoles-ne-sont-pas-dotees-du-meme-ventilateur_wtmk.jpeg

Behöver inte ens räkna de egentligen. Om bladen sträcker sig till mittcirkeln är det 17-bladig, vilket man kan se på bilden