Permalänk
Medlem

Vad tar plats på mobilen

Hej, jag har en Samsung A3 2017 som har 16GB internminne. Enligt status så används 12GB av dessa, jag kikade med utforskaren och såg att dom mappar man kan se endast använder ~3GB (inklusive Android mappen). Då undrar man ju vart resterande 9GB tagit vägen?

Det finns inga bilder eller filmer sparade på internminnet så det är inte det.

//Kenneth

Permalänk
Medlem

@styken
Gå igenom dina appar och töm deras cacheminne.
T.ex. Youtube, instagram, m.fl. kan lätt ha tagit 500 MB var om du använder dem flitigt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

5-6GB är troligen reserverat till OS:et och inget du ser i Windows utforskaren.
Se Androids egna utrymmeshanterare istället så ser du vad som tar vad och hur mycket som är reserverat.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren. Kollade i Androids hanterare men där visas inte så mycket. Det enda som var stort var Spotify som tog 1.5GB. I övrigt var det knappt något. Nåja man får väl acceptera att det blir trångt om man köper en lite billigare telefon.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av styken:

Tackar för svaren. Kollade i Androids hanterare men där visas inte så mycket. Det enda som var stort var Spotify som tog 1.5GB. I övrigt var det knappt något. Nåja man får väl acceptera att det blir trångt om man köper en lite billigare telefon.

Som tidigare nämnt i tråden kan det ofta vara appars cacheminne som fyller upp. Det finns en del smidiga rensningsprogram som kan hjälpa till att ta bort filer som ligger och inte används.
Om du behöver extra utrymme kan du ju också sätta i ett SD-minneskort på upp till 256GB i A3 om jag inte ser fel.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av styken:

Tackar för svaren. Kollade i Androids hanterare men där visas inte så mycket. Det enda som var stort var Spotify som tog 1.5GB. I övrigt var det knappt något. Nåja man får väl acceptera att det blir trångt om man köper en lite billigare telefon.

Något är garanterat reserverat för systemet (Settings --> Storage --> Internal shared storage i mitt fall). Jag har 19 av 128 GB i min telefon. Detta var förstås mindre i den gamla som hade 32 GB internt, men några GB lär det vara i din telefon också.