Permalänk

Moderkort till i9 9900K

Jag behöver tips på vilket moderkort som är lämpligt för en Intel i9 9900K processor.
Jag går som så många andra i uppgraderingstankar på min gamingdator som nu börjar bli för gammal.

Tänkte först satsa på en i7 då min nuvarande pc stöder dessa, men har under årets gång sett hur priserna sjunkit i rasande hastighet på de flesta komponenter så lika bra att gå ett steg längre och välja i9 så man garderar sig ett bra tag framöver.

Har kikat på diverse Z390-moderkort men är lite osäker på vilket jag ska välja. Jag är inte så intresserad av överklockning och RGB är ointressant då mitt nuvarande ATX-shassi är en helsluten svart låda så det lär inte synas ändå.

Har sedan tidigare köpt ett nytt grafikkort, Asus Geforce 2080 Super så det ska ersätta mitt gamla kort är det tänkt.

Spelar en del MMO-spel där frameraten är av högsta prioritet vilket blir märkbart när det är fullt ös i striderna

Visa signatur

i9-10850K 3.60 GHz | Asus ROG STRIX Z490-F GAMING | Nvidia GeForce RTX 2080 Super OC 8GB | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200 2x16GB | Samsung SSD 860 QVO 2TB | Samsung SSD 960 EVO 500GB M2 | Crucial MX500 500GB 2.5 | Corsair RM750X V2 | AOC 27G2SAE, HP Omen 27"