Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kopiera-klistra in funktionen

Permalänk
Medlem

Kopiera-klistra in funktionen

Vet inte riktigt vart detta passar? Men såvida jag inte har missat något så har inte mkt hänt för förenkla markera-kopiera-klistra in. Finns lite olika sätt att göra det på, men inga superenkla. Så detta blir lätt något jobbigt i längden och påfrestar handleder och armar etc på ett onödigt sätt och blir allmänt jobbigt.

Jag tycker det är lustigt att inget direkt har skett för förenkla detta mig veterligen. Det borde vara en standardfunktion på alla möss och tangentbord att det åtminstone finns en kopiera och klistra in knapp, och att man kan ställa in så att allt man markera automatiskt blir kopierat, så man slipper trycka på högerpil-kopiera eller ett kortkommandon på tangentbordet. Det finns massa andra knappar som man aldrig använder så varför inte det? Sedan skulle det inte skada om den funktionen kunde bli lite smartare och ha ett minne på senaste kopierade eller favoriter etc. Det finns otroligt mkt som kunde göras för förbättra denna funktion, men av vad jag kan se så har inget gjorts.

Även markera i sig borde bli lättare. Att sitta som en kirurg ibland och försöka markera blir jobbigt i längden.

Permalänk
Rekordmedlem

Men det skulle väl bli ganska opraktiskt om det vore helt automatiskt på det sättet i alla program för hur ska programmet veta vad du vill göra ?
Att man kan markera nått och dra det till en inmatningsruta i webbläsarna är nog det mest automatiska jag vill ha för där fungerar det men tänk hur illa set skulle fungera med automatik när du skriver inom samma ruta, tex denna forumpost jag gör nu.
Dessutom går det ju att ha klipp och klistra via musknapparna utan större problem om man gillar det om man har tillräckligt med musknappar, det är egentligen mer förvånande att 2 knapps möss fortfarande säljs för de om något är ju nått man blir tokig på, själv tycker jag att fram/ back borde vara minimum normen för utan tumknapparna blir man ju närmast handikappad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.