Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Melding Plague

Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Med start den 17 december ger Epic Games Store bort ett spel varje dag. Enligt läckor blir det en episk speluppställning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där listan känns orimligt bra.

Permalänk
Medlem

Wow riktigt bra spel med. Stämmer detta så kommer epic få många nya användare gissar jag på.

Permalänk

Imponerande generöst!
Känns som en bra taktik dock för att få marknadsandelar. Kan ju bara utgå från mig själv, men mitt Epic bibliotek har börjat växa till sig, och det är inte längre helt självklart att köpa alla spel till Steam-launchern.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Det där KÄNNS för bra för att vara sant. Men tummar hålls!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Verkar för bra för att vara sant :o.

När ska man hinna spela dem?

Man hinner starta ett spel om dagen.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice, tack Epic!
Steam monopolet behöver brytas och för det behövs konkurrens som detta.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd

nej tack, jag har ingen lust att ge min data till epic.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Kan man äntligen lira igenom Witcher 3 medan vi väntar på att CP ska bli patchat!

Permalänk
Medlem

Låter nästan för bra för att vara sant, men är det sant så tackar jag och tar emot.

Köpte CP på Epic eftersom det var billigare där också.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

nej tack, jag har ingen lust att ge min data till epic.

Vilken data tänker du på då?

Permalänk
Medlem

Inga dåliga spel heller, nu gäller det bara att komma ihåg att claima...

Permalänk
Medlem

Wow! Flertal av dessa spel har jag varit intresserad av att köpa. Borderlands 3 var en trevlig överraskning!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittar dying light i epic store alls, inte ens betald?

Permalänk
Medlem

Då har man ju något att göra under julledigheten

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Har inte flera av de spelen getts bort ut tidigare?
Jag kanske å andra sidan tänker på giveaways från andra sajter, eller föregångare inom diverse spelserier.

Permalänk
Medlem

Sjukt trevligt om det stämmer! Blir nog att börja köpa mer spel på Epic, brukar vara billigare där än steam.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Ingen dålig lista det där. Det visar sig väl imorgon i fall den stämmer eller inte om Dying Light är först ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har det komunicerats med utgivarna denna gången? Var ju kalabalik där några veckor för borderlands 3 om jag kommer ihåg då spelet gavs ut gratis några veckor efter release utan att utgivaren fick veta innan.
Så har säg CD project red och bethesda gått med på att ge ut spelen gratis eller är detta nyhet för dem också?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Helt galen lista. Hade tänkt köpa både Horizon Zero Dawn och Monster Hunter: World så detta är ju fantastiskt om det stämmer

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det där ser för bra ut för att vara sant, Epic konkurrerar på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Har inte flera av de spelen getts bort ut tidigare?
Jag kanske å andra sidan tänker på giveaways från andra sajter, eller föregångare inom diverse spelserier.

Du tänker nog på saker du laddat ner på fulnätet, eller blandar du ihop GoG's drm fria med fritt att pirata?
Av dessa är det nog bara Witcher 3 jag har fått och det förutsatte att du redan ägde det på något sätt,
jag hade utan att blinka betalat 500:- för att få dessa i ett paket, många bra spel.

Skrivet av infigo:

Så har säg CD project red och bethesda gått med på att ge ut spelen gratis eller är detta nyhet för dem också?

CDPR samarbetar ju faktiskt med Epic, men de har inte gett bort något gratis...
Bethesda har ju inget att göra med Epic alls så risken är att detta är en stor bluff...

Trots allt förväntar jag mig 15 bra spel, om det istället blir ett antal indie-spel så blir jag inte missnöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

En polare som är epic hater har 2st epic konton och tar varje gratis spel de släpper till båda konton. Säger att han inte bryr sig vad för spel det är men att det gör att epic behöver betala licenskostnader för 2 extra konton.... suck

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn, Borderlands 3, Metal Gear Solid 5... Wow.

Vilken tjänst är det jag måste påbörja en 3 månaders gratis prenumeration på för att få allt detta "gratis"?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugu:

En polare som är epic hater har 2st epic konton och tar varje gratis spel de släpper till båda konton. Säger att han inte bryr sig vad för spel det är men att det gör att epic behöver betala licenskostnader för 2 extra konton.... suck

Han ljuger, han älskar epic i smyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazey95:

Bara jag som inte hittar dying light i epic store alls, inte ens betald?

Kanske på väg och introduceras. Syns inte hos mig heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazey95:

Bara jag som inte hittar dying light i epic store alls, inte ens betald?

Gratisspel på Epic brukar dyka upp som nya spel. Det vill säga att man inte har sålt det tidigare, men efter att gratisperioden är slut gör man det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Well, jag ser iaf 3 spel som är totalt värt det. Kanske får bli att man skapar ett konto nu då... Trots att jag inte gillar Epic...

FML, tydligen hade jag haft ett epic konto sedan 2016 när Paragon hade nån grej. Aja, Tyranny har jag skaffat nu iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Låter nästan för bra för att vara sant, men är det sant så tackar jag och tar emot.

Köpte CP på Epic eftersom det var billigare där också.

/hulle.

Ahhh, CyberPunk