Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
ang: viresonics pixel polecy...
http://www.viewsonic.com/support/qa.cfm?topic=lcd&question=01

Dustins utmärka dödapixelgaranti guide
http://www.dustin.se/menyer/kundtjanst/felsokning/d_felsoknin...

Det är väl ingen viewsonic ägare som fått dödpixel än?

Vad rekomenderar ni man beställer ifrån... Datorbutiken.com eller Dustin? Typ samma pris, skilje rnågra 100 lappar.

5932 inwarehouse
5995 Dustin
5779 datorbutiken.com

HJÄLP....

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Nån som testat Nec MultiSync LCD1760nx, Response Time: 16 ms (4 ms white to black, 12 ms black to
white).
Nån som vet om den är bra?

Permalänk
Medlem

Fått min 1710s från lg nu....la märke till att min modellbetyckning var lb700-gd medans min kompis som köpte en för 2 månader sedan fick en lb700-gl undrar vad de har ändrat, får hoppas det är samma platta i dem....ska prova den lite senare ikväll håller på och sätter ihoppa en dator till en jobbarkompis...

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
5932 inwarehouse
5995 Dustin
5779 datorbutiken.com

HJÄLP....

Dustin!

Visa signatur

Hälsningar RM!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RM Andersson
Dustin!

Av anledningen?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Av anledningen?

Snabb leverans. Otroligt billig frakt. Snabb hjälp om det uppstår problem. Man vill ju kunna lita på att man kan byta ut en skärm snabbt om den t.ex har döda pixlar.
Dustin skickar nästan alltid samma dag man beställer om produkten finns i lager. Köpte precis en ny skärm av dem. Beställde den klockan 16.00 och hade skärmen dagen efter. 20 timmar tog det bara.
Jag är väldigt nöjd i alla fall. Hade tur med skärmen också. Inte en enda defekt pixel.

Mvh!

Visa signatur

Hälsningar RM!

Permalänk
Medlem

RM Andersson, det är inte Dustin som hanterar bytet av skärmen om du får döda pixlar.

Fick min Q17S idag från acp, hyfsat nöjd, dock över fyra döda pixlar på den (en röd, en svart, sen en klump med 2+ svarta) så det blir att byta den. De som redan bytt ut sina skärmar, skickar man in den först och hoppas att de ska skynda sig med en ny, eller skickar de en ny och man själv sänder tillbaka sin skärm sen?

Det jag även störde mig lite på var att enl. ITWorkshop som hanterar returerna i Sverige så ska skärmen ha över 7 pixlar döda för att man ska få byta den, om det inte är två eller fler som sitter bredvid varandra. Detta är ju helt annorlunda mot vad som stor på Toms, så har mailat Hyundai nu och hoppas på ett korrekt svar. (Vilket påminner mig, kan man räkna varje svart död som tre döda subpixlar?)

Edit: Har även ett problem, om jag kör filmer i fullscreen får jag vad som liknar deinterlace artifacts, dvs en massa streck över hela bilden. Detta är dock endast om jag kör via DVI, kan det vara så att DVI-utgången på mitt PoV Ti4200 är för kass och orsakar detta?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Dom skickar ut en en skärm därefter retunerar du den trasiga skärmen.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att om skärmen vid leverans innehåller så pass många döda pixlar att den faller under kategorin "Dead On Arrival" så borde nog Dustin hjälpa till trots allt?

Är det inte vanligare att de döda pixlarna finns redan vid leverans och att det är mer sällsynt att de uppstår efterhand?

På tal om detta... Det här att företagen inte skulle ta ansvar för en defekt vara redan vid leverans till kund låter väldigt märkligt och jag har inte upplevt det förrän företag ploppat upp som har billiga priser och använder sig av metoden "köp och försvinn".

Permalänk

Så här står det i alla fall på Dustins egen sida angående LG skärmar.

"Upp till 4 felaktiga pixlar. Läs hela LG:s pixelpolicy.
För mer information och frågor, vänligen kontakta Anta Service på 0680-716654."

Hade jag upptäckt 5 döda på min hade jag helt enkelt krävt att få en ny skärm. Oavsett vilken typ av pixlar och oavsett var de satt. Hade man börjat argumentera emot hade jag kopplat in allmänna reklamationsnämnden med en gång.

Det kan säkert hända att det finns företag som försöker luras. Men står det som jag citerade ovan i direkt anslutning till sidan där man köper skärmen måste det också betraktas som bindande.
Att Dustin tydligt anger detta för alla märken man säljer tycker jag tyder på att man bryr sig om sina kunder. Då kan man ju lätt hänvisa till den texten om det skulle uppstå tvist. Det är ju inte Dustins fel i så fall utan tillverkarens.

Den information som var tillgänglig vid köptillfället kan ju också anses vara avgörande för kundens val. DVS det kan inte ändras i efterhand efter att köpet ägt rum. T.ex att tillverkaren vid ett senare tillfälle hävdar att "numera är det 7 pixlar som gäller". Den tillverkaren lär förlora om det uppstår tvist och man kan bevisa att det var 4 pixlar som gällde när man köpte.

Väldigt många orkar inte bråka om det händer något sådant. Men ofta går det att få rätt om man inte ger sig. Det är ju väldigt dålig PR för ett företag också. Om de fortsätter att sätta sig på tvären fast det är uppenbart att de har fel.

Mvh

Visa signatur

Hälsningar RM!

Permalänk
Avstängd

Hur uppkommer en dödpixel, eller låstpixel?
Kan man inte pilla lite själv så dom dör eller låser sig.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Hur uppkommer en dödpixel, eller låstpixel?
Kan man inte pilla lite själv så dom dör eller låser sig.

Vad jag vet är det tillverkningsfel då en transistor gör något tokigt. Tror inte du kan producera några egna trasiga.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

Ska beställa min nästa vecka ifrån Dustin.
Håller tummarna för jag inte ska få några döda pixlar.

Hmm. Kan man inte köra två datorer på en skärm? Typ switcha mellan olika då det är så många ingångar?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte läsa igenom alla inläggen här, jag kom till sidan 4 och kan bara säga att det var ett fasligt tjatande om Hyundai och Viewsonic och för lite tjatande om LG

Jag är själva sedan en dryg månad tillbaka en lycklig ägare av en LG L1710B. Den är mycket prisvärd! Jag har spelat igenom snabba spel såsom Quake III och UT2003 utan att se någon "Ghosting", och med ynderbara färger!

Ni som funderar på en 17" TFT för under 5000kr, lägg till LG L1710B till listan över potentiella köp!

Denna skärm har både D-SUB och DVI-I ingång, samt USB-hub i tassen. Den har en enorm ljusstyrka (kör på 65% och den är ändå ca 10% skarpare än min gamla CRT på full ljusstyrka), för att inte tala om skärpan! Jag har inte heller fått några döda pixlar på mitt exemplar, och jag vet inte om det är bara tur eller om det är kvalité då en kompis till mig köpte en likadan och han har heller inga döda pixlar.

Ett litet varnande finger dock: Flugor och diverse andra insekter verkar dras till ljuset från TFT-skärmar mer än till CRT. Jag har ingen aning om varför, men jag skulle vilja ha en förklaring varför jag har fått putsa bort minst femton fluglortar från bildytan på mindre än en månad?!

-PhatCat

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Det är väl ingen viewsonic ägare som fått dödpixel än?

Jag har två döda pixlar på min VP171. De är ganska långt ut i kanten, och ljusgrå, så de märks inte. De släcks när omgivningen slocknar. Jag tänker inte på dem, och de märks knappt heller.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhatCat
Jag orkar inte läsa igenom alla inläggen här, jag kom till sidan 4 och kan bara säga att det var ett fasligt tjatande om Hyundai och Viewsonic och för lite tjatande om LG

Jag är själva sedan en dryg månad tillbaka en lycklig ägare av en LG L1710B. Den är mycket prisvärd! Jag har spelat igenom snabba spel såsom Quake III och UT2003 utan att se någon "Ghosting", och med ynderbara färger!

Ni som funderar på en 17" TFT för under 5000kr, lägg till LG L1710B till listan över potentiella köp!

Denna skärm har både D-SUB och DVI-I ingång, samt USB-hub i tassen. Den har en enorm ljusstyrka (kör på 65% och den är ändå ca 10% skarpare än min gamla CRT på full ljusstyrka), för att inte tala om skärpan! Jag har inte heller fått några döda pixlar på mitt exemplar, och jag vet inte om det är bara tur eller om det är kvalité då en kompis till mig köpte en likadan och han har heller inga döda pixlar.

Ett litet varnande finger dock: Flugor och diverse andra insekter verkar dras till ljuset från TFT-skärmar mer än till CRT. Jag har ingen aning om varför, men jag skulle vilja ha en förklaring varför jag har fått putsa bort minst femton fluglortar från bildytan på mindre än en månad?!

-PhatCat

trevligt hitta den skärmen för 4443kr från datorhandel.com

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Fick min LG L17010S idag....har kollat på q17s innan och på denna och tyckte bilden kändes skarpare på lg'n och jag är nöjd. Bra pris oxo 4030:- +frakt men där är ingen dvi....

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Jag har två döda pixlar på min VP171. De är ganska långt ut i kanten, och ljusgrå, så de märks inte. De släcks när omgivningen slocknar. Jag tänker inte på dem, och de märks knappt heller.

var dom när du köpte skärmen? o testa den första gången?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

blev en viewsonic vp171b för mig..

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Avstängd

Kan man switcha mellan olika skärmar?
Typ jag har två maskiner bredvid varandra, en server och en workstation. Kan jag komma åt serverns desktop med min skärm? Förstår ni?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk

Jag har inte lyckats hitta några recensioner på LG L1710B, är just i funderingar på att köpa en skärm nu, och valet står mellan den och hyundai Q17S. Har sett att en del upplever LG-skärmen som väldigt trevlig, och jag undrar om ni vet några recensioner på den?

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk
Medlem

jlw: klart att du kan, köp en switch på kjell och Co

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
jlw: klart att du kan, köp en switch på kjell och Co

Grrr. Mena inte så.
typ ändra via skärmen!
så servern o workstationen kan använda sammas skärm!
det ska väl inte behövas någon switch?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Grrr. Mena inte så.
typ ändra via skärmen!
så servern o workstationen kan använda sammas skärm!
det ska väl inte behövas någon switch?

Är det både D-sub och DVI på den? I så fall borde du kunna koppla in
ena skärmen via DVI och den andra via D-sub, och sedan switcha
mellan skärmarna genom ett enkelt knapptryck. Det kan iaf jag på min
Q17S. Detta är dock till en förutsättning att du har DVI på det
ena grafikkortet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

På VP171b finns det två D-sub och en DVI ingång så det går att ansluta upp till tre skärmar som man växlar mellan med en knapp på fronten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Master[B]
Jag har inte lyckats hitta några recensioner på LG L1710B, är just i funderingar på att köpa en skärm nu, och valet står mellan den och hyundai Q17S. Har sett att en del upplever LG-skärmen som väldigt trevlig, och jag undrar om ni vet några recensioner på den?

Tror att M3 recenserar den tillsammans med 9 andra 17"i det nya nummret som kommer ut den 26:e aug

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Då vart en hyundai Q17S beställd.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd

Vad betyder egentigen "3 år, utbyte på plats garanti?"

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Vad betyder egentigen "3 år, utbyte på plats garanti?"

Att de skickar dig en ny skärm och sen skickar du tillbaka den defekta skulle jag tro

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Jag har en LG L1710B med DVI/D-Sub och på panelen sitter en "Source"-knapp. Så den borde fungera att ha två datorer till.

Helt fantastisk skärm för det priset. Ska man klaga så kan man kanske göra det på den något ojämna backlighten.

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!