Mining Risers + Focusrite Ljudkort Scarlett 2i2 + Asus Xonar Essence ST

Permalänk
Medlem

Mining Risers + Focusrite Ljudkort Scarlett 2i2 + Asus Xonar Essence ST

Halvsugen på att sälja av lite utrustning. Gör mer en intressekoll.

6st Risers, är av följande variant: https://se.grandado.com/products/pcie-pci-express-riser-card-...

Totalt finns 4 molex-sladdar och 5st SATA sladdar. Så det går att välja vilken sorts sladd man vill ha med till sin Riser.

Pris: 90kr per Riser.

Focusrite Scarlett 2i2 Externt ljudkort. perfekt om du producerar musik på laptop eller vill koppla in elgitar till datorn.

Pris: 800kr

Asus Xonar Essence ST
Äldre variant av STX som har PCI- uttag istället för PCI-e. Perfekt om du har ett äldre moderkort på en dator där du producerar musik eller bara vill ha bra HiFi-ljud på den datorn.
Pris: 400kr

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Halvsugen på att sälja av lite utrustning. Gör mer en intressekoll.

6st Risers, är av följande variant: https://se.grandado.com/products/pcie-pci-express-riser-card-...

En av dessa risers har dock en molex-kabel istället för sata-kabel.
Pris: 90kr per Riser.

Focusrite Scarlett 2i2 Externt ljudkort. perfekt om du producerar musik på laptop eller vill koppla in elgitar till datorn.

Pris: 800kr

Asus Xonar Essence ST
Äldre variant av STX som har PCI- uttag istället för PCI-e. Perfekt om du har ett äldre moderkort på en dator där du producerar musik eller bara vill ha bra HiFi-ljud på den datorn.
Pris: 400kr

Läs hela annonsen här

Bara för att informera eventuella köpare.
PCI-E leverar upp mot 75W via risern, medans S-ATA bara är speccad för 54W.
Det är brandfara att köra S-ATA ist för molex på risers.

Molex leverarar +140W även med dåliga kablar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Köper den riser'n som kommer med molex och en SATA riser. PM

Permalänk
Medlem

Vad bra gällande den infon ! Har fler molex sladdar hemma så kan byta ut isåfall

Permalänk
Medlem

Är priset på 2i2 fast eller tar du bud?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Är det första versionen av Focusrite Scarlett 2i2 eller gen 2/gen 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Är priset på 2i2 fast eller tar du bud?

priset är verkligen inte fast, det är mer intressekoll. Så bud är ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Är det första versionen av Focusrite Scarlett 2i2 eller gen 2/gen 3?

Bra fråga, jag vet inte faktiskt. Hur ser man det? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Bra fråga, jag vet inte faktiskt. Hur ser man det? Mvh

Står på förpackningen kortet kom i. Ser dock inte ut att vara third gen så gissar på första eller andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Står på förpackningen kortet kom i. Ser dock inte ut att vara third gen så gissar på första eller andra.

Den köptes begagnad så fick den utan förpackning. Hmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Står på förpackningen kortet kom i. Ser dock inte ut att vara third gen så gissar på första eller andra.

Skrivet av bobish:

Den köptes begagnad så fick den utan förpackning. Hmm...

Jämförde mot bilderna på prisjakt och är rätt säker på att det är en 1st gen (baserat på placeringen av texterna focusrite och scarlett 2i2).

Anyways, jag bjuder en femhundring. Du är inte i närheten av tumba i helgen? Bor i västerås så jag pröjsar frakt annars.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Står på förpackningen kortet kom i. Ser dock inte ut att vara third gen så gissar på första eller andra.

Skrivet av bobish:

Den köptes begagnad så fick den utan förpackning. Hmm...

Ser ut att vara gen1. https://www.amazon.com/Focusrite-2i2-GENERATION-USB-Recording...

På min gen 2 är Scarlett 2i2 texten helt åt vänster sida

Permalänk
Medlem

Ok tack allesammans då vet jag!

#Garvey Tack för ditt bud!

Permalänk
Medlem

Bjuder 200kr + frakt på restrerande 4st risers om dem finns kvar.

Permalänk
Medlem

Alla Risers är slutsålda Mvh/