Hälla i koncentrat i loopen i efterhand?

Permalänk
Medlem

Hälla i koncentrat i loopen i efterhand?

Jag byggde ihop en ny loop för nån dag sedan och använde då bland annat en radiator som jag köpt beggad här på forumet. Trots att jag spolade igenom radiatorn ca 5-6ggr så verkar det som att det ändå suttit en del färg kvar i den och nu har mitt vatten blivit svagt lila. Jag funderar nu därför på om jag ska köra med färg i för första gången och blanda i koncentrat i loopen.

Nu till frågan, kan jag blanda i koncentrat i loopen i efterhand genom att bara dra i det direkt i reservoiaren i små omgångar? Jag har prick en liter vatten i loopen så att få i rätt mängd koncentrat borde i alla fall inte vara några problem.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Du kan hälla det direkt i reservoiren i efterhand utan problem. Det krävs dessutom inte många droppar koncentrat för önskat resultat.
Om du vill få bort alla avlagringar från allt så måste allt demonteras, om nu fler saker än radiatorn kom från samma säljare dvs.
De sitter i så fall bakom o-ringar och svåråtkomliga ytor

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolerfreak:

Du kan hälla det direkt i reservoiren i efterhand utan problem. Det krävs dessutom inte många droppar koncentrat för önskat resultat.
Om du vill få bort alla avlagringar från allt så måste allt demonteras, om nu fler saker än radiatorn kom från samma säljare dvs.
De sitter i så fall bakom o-ringar och svåråtkomliga ytor

Gött, då kör jag på det! Blev lite förvånad i och med att det bara är radiatorn av hela loopen som kommer från den säljaren och jag såg inte ens rester av lila när jag spolade ur den från början. Men det blir väl kul att testa nåt annat, jag kanske får överväga att byta ut mina Noctuafläktar mot svarta för en mer clean look också

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.