Röd LED på mus, aldrig sett förut. Inte "kritiskt batterinivå"

Permalänk
Medlem

Röd LED på mus, aldrig sett förut. Inte "kritiskt batterinivå"

G pro superlight, LED har börjat lysa rött, jag spillde vatten på den nyligen men fick den att fungera, men nu har den börja lysa rött men den funkar. Vad borde jag göra?

Permalänk
Medlem

Jag hittade en tråd på Reddit där någon hade liknande fenomen (dock utan vatten), där den lyser rött trots batterinivån.
Ett kännetecken verkar vara att GHUB inte känner av musen, samt tillåter ändring av DPI och liknande (enligt tråden)

Det kan vara relaterat till enhetens firmware, så prova följande steg om du inte har det redan:

1. Uninstall GHUB.
2. Open search box(windows+R) and type %Appdata%.
3. Delete the Logitech folder in AppData.
4. Open Device Manager, and uninstall the device entry.
5. Disconnect the device.
6. Download latest GHUB from the web.
7. Restart PC.
8. Reconnect the device.

Reinstalling the software will delete all the customization done. Also, make sure to run it as admin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShinyChrome:

Jag hittade en tråd på Reddit där någon hade liknande fenomen (dock utan vatten), där den lyser rött trots batterinivån.
Ett kännetecken verkar vara att GHUB inte känner av musen, samt tillåter ändring av DPI och liknande (enligt tråden)

Det kan vara relaterat till enhetens firmware, så prova följande steg om du inte har det redan:

1. Uninstall GHUB.
2. Open search box(windows+R) and type %Appdata%.
3. Delete the Logitech folder in AppData.
4. Open Device Manager, and uninstall the device entry.
5. Disconnect the device.
6. Download latest GHUB from the web.
7. Restart PC.
8. Reconnect the device.

Reinstalling the software will delete all the customization done. Also, make sure to run it as admin.

Ska prova, tack!