Permalänk
Medlem

Noctua setup

Hej

Jag hade en vision för ett bra tag sedan att skapa en dator som gjorde att Noctua fläktarna i sitt sanna jag smälte in i ett helt system utan att bli en stor kontrast så jag började med att göra om chassit med lite sprayfärg sedan ett par nya fläktar till grafikkortet och en faceplate.
Sedan gick det lite överstyr och jag började modifiera och måla så som kontroll, tangentbord, mus och mus matta.

Full build log: Mehsify i Noctua tema

Specs:
CPU: Intel Core i5 8600K
Cooler: Noctua NH-D15
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB Windforce OC
Mobo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
Storage: WD Blue 1TB + Seagate Barracuda Compute 4TB
PSU: Corsair RM650x V2 / 650W / 80+ Gold

Tangentbord: Cooler Master CM Storm QuickFire TK Cherry MX Brown
Mus: Logitech G502 lightspeed

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen inte om Noctuas färgval, men jäklar vad jag gillar fanboy vibben 5/5

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Unraid | Smarthem: Homey 2023 |

Permalänk
Medlem

Men hallå! Så jävla läckert! Snacka om att gå all in.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag säga, vilket jobb

Permalänk
Medlem

Tom huset utanför fönstret passar in i färgtemat

Riktigt snyggt, bra jobbat!

Visa signatur

| Fractal Design North TG | Corsair HX1000i Platinum | Rog Strix Maximus Hero XIII | Intel i9 11900k @ stock | Deepcool LT520 240mm | Team group DDR4 32GB 4000MHz CL18 | Rog Strix RTX 3080 TI | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Jäklar, bra jobbat!

Vilken färg använde du till musen? Eller printade du nya delar för den? Har funderat på att modda min med, men är rädd för att skava av färg etc efter all använding.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, PNY 1TB m2, Samsung 960 EVO 500Gb, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Philips Envia 49" OLED 144hz,
Galleri Ancalagon The Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Jäklar, bra jobbat!

Vilken färg använde du till musen? Eller printade du nya delar för den? Har funderat på att modda min med, men är rädd för att skava av färg etc efter all använding.

Tack

Jo jag har använt Montana Gold och Montana Varnish på allt som vart målat, har vart lat och inte någon grundfärg. Men som musen har vart aktivt använd i nu snart 6 månader och den ser exakt lika dan ut som efter jag målade den så är jag inte så orolig.

Inga nya delar har vart printade men om du har en liknande mus med skruvar under glidytorna skulle jag rekommendera att köpa nya och inte återanvända de som tas bort.

Och från egen erfarenhet skulle jag inte rekommendera att måla en gummi yta så som spakarna på en kontroll, all färg må sitta kvar men är väldigt mycket glattare yta så man tappar en hel del grepp.

Permalänk
Gallerikonnässör

När får vi se en noctufiering av skärmen?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight