Edgerouter-X & UAP-AC-LITE PoE Passthrough?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Edgerouter-X & UAP-AC-LITE PoE Passthrough?

Morgon

Kör denna setup hemma, har en idé om att skipa strömadaptern som följer med ER-X och bara köra PoE-injektorn som kom med AP'n för att driva båda enheterna. Jag har läst mig till div. olika svar där vissa har haft problem

Är det möjligt att köra WAN -> PoE-injektor -> ER-X Eth0 - Eth4 passthrough -> AC-Lite utan problem?

Permalänk
Medlem

Ska funka enligt Ubiquiti i alla fall. Går väl också att strunta i injektorn och bara använda strömadaptern? Känns som att det blir färre kablar då?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nu1mlock:

Ska funka enligt Ubiquiti i alla fall. Går väl också att strunta i injektorn och bara använda strömadaptern? Känns som att det blir färre kablar då?

Funkar inte så har jag för mig, edit: Pga den har inte PoE ut

AP'n vaknar inte till liv pga för lite W antar jag så jag tänkte göra tvärtom även om at köra strömadapten hade gett mindre clutter.

Citat:

If the included Power Adapter (12V, 0.5A) is used, there may not
be sufficient passthrough to power another device because
the EdgeRouter can consume up to 5 watts on its own.

AP'n drar enl. specs 6.5W

Permalänk
Medlem

Det kommer att fungera att göra som du föreslår! Det enda att se upp med är att inget annat av misstag kopplas in i eth4.

Precis som du skriver så är edgerouterns strömadadpter inte till för att ge ut någon PoE. Men ditt förslag med PoE injector först funkar

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Aiwi:

Det kommer att fungera att göra som du föreslår! Det enda att se upp med är att inget annat av misstag kopplas in i eth4

Det är lugnt
Har bara en Hue Bridge och i Eth1 går kabel till Switch i vardagsrummet.

Permalänk
Protectera AB

Det där är standardkoppling i våra nät, så inga problem!

Visa signatur

protectera.se

Permalänk
Medlem

Kör med en sådan setup oss morsan, dock med en UAP-AC-LR.
Fungerar riktigt bra, smidigt som fan.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag har exakt den uppsättningen, WAN -> PoE-injektor -> ER-X Eth0 - Eth4 passthrough -> AC-Lite.
Fungerar helt utan problem hos mig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tomas_protectera:

Det där är standardkoppling i våra nät, så inga problem!

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Kör med en sådan setup oss morsan, dock med en UAP-AC-LR.
Fungerar riktigt bra, smidigt som fan.

Skrivet av Tespo:

Jag har exakt den uppsättningen, WAN -> PoE-injektor -> ER-X Eth0 - Eth4 passthrough -> AC-Lite.
Fungerar helt utan problem hos mig.

Gött.

Tack för svar allihopa! När jag nyktrat till pluggar vi om systemet.