Over ear hörlurar som passar till gymmet?

Permalänk
Medlem

Over ear hörlurar som passar till gymmet?

Söker några lurar som är (ej openback) over ear så att det går runt/över hela öronen istället för att bara sitta och trycka på. Har glasögon och det brukar snabbt göra rätt ont, och sitter det inte hårt nog att göra ont så läcker det in för mycket oväsen från resten av gymmet i min erfarenhet. Ni förstår säkert dilemmat!

Ni som kan sånt, vad finns det för bra over-ear hyfsat väl ljud-isolerande hörlurar som tål en droppe svett eller två? Trådlöshet spelar inte lika stor roll som prislappen som helst inte får överskrida 1000-2000 området, men jag vill hellre ha bra valuta per krona i ljudkvalité än att håller mig under budget. I min vardag vid datorn så använder jag oftast Sennheiser HD650 med en basic extern DAC/AMP setup vilket jag är väldigt nöjd med till det, men till dessa gym/skogslöpningslurar vill jag helst ha något med mindre fokus på ljudkvalité och mer fokus på oumph i basänden.

Alla tänkabara tips vore mycket uppskattat, generellt så är jag någorlunda insatt i Hi-Fi världen men för sånt här är jag helt okunnig!

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Måste det vara Over Ear? Annars är Jaybird X4 dom ultimata in ear gymhörlurarna om man gillar bas. Med appen kan du programera om high low och mid i dom precis som du vill så dom blåser rent öronen på gymmet om du skulle önska det. Sitter som berget också med dom nya konformade silikontipparna och öronvingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Måste det vara Over Ear? Annars är Jaybird X4 dom ultimata in ear gymhörlurarna om man gillar bas. Med appen kan du programera om high low och mid i dom precis som du vill så dom blåser rent öronen på gymmet om du skulle önska det. Sitter som berget också med dom nya konformade silikontipparna och öronvingen.

Har en del problem med hörselgångarna så skulle föredra over-ear om det finns något sådant alternativ eller i värsta fall on-ear. Men tackar för tipset, den där öronvingen var något nytt jag inte sett förut

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Rekordmedlem

Fungerar det svettmässigt ? Det mest tåliga som inte snabbt blir helt genomsvettäckligt är nog hörselskydd med "hygienringar" som man byter, det är en typ av svettabsorberande ringar man sätter på kanten på öronringen och så byter man dem när de är för hemska så man slipepr byta hela öronkragen.

Bra dämpning av omgivningsljud får du på köpet men vanliga glasögon är ju alltid ett problem men behöver du dem verkligen om du ska träna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.