Permalänk
Medlem

Fitbit Versa 2

Sambon är intresserad av detta armbandet, men vi fattar inte vad som funkar/inte funkar utan premium abn. Någon som har ett och kan upplysa oss lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khwaj:

Sambon är intresserad av detta armbandet, men vi fattar inte vad som funkar/inte funkar utan premium abn. Någon som har ett och kan upplysa oss lite?

Nu var det någr månader sedan min lade av.
Men fritt från minnet så funkade Steg, puls, trappor sömn, "aktiva minuter" m.m.
Om den var ansluten mot telefonens GPS höll den koll på distans för träningen med.

Jag kände aldrig något behov av att betala, även om den tjatade en hel del att man borde göra det. Men jag minns faktiskt inte ens vad man fick extra.

Blev lite nyfiken så jag öppnade appen och klicka premium knappen, och möttes då av detta erbjudande

Dold text

Min huvudvy i appen ser ut såhär, och det fanns ju värden där när klockam funkade:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Nu var det någr månader sedan min lade av.
Men fritt från minnet så funkade Steg, puls, trappor sömn, "aktiva minuter" m.m.
Om den var ansluten mot telefonens GPS höll den koll på distans för träningen med.

Jag kände aldrig något behov av att betala, även om den tjatade en hel del att man borde göra det. Men jag minns faktiskt inte ens vad man fick extra.

Blev lite nyfiken så jag öppnade appen och klicka premium knappen, och möttes då av detta erbjudande

Min huvudvy i appen ser ut såhär, och det fanns ju värden där när klockam funkade:

Dom har en jättefin lista på sin sida över alla saker som finns på den, men när dom säger vad som ingår i premium så är det väldigt "luddigt/fluffigt" listat.. 🙃

Det hon främst verkar vara ute efter är att få förslag på övningar baserat på tidigare "ansträngningar" och sömn. Även andningsövningar. Men känns som dessa kräver premium!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khwaj:

Dom har en jättefin lista på sin sida över alla saker som finns på den, men när dom säger vad som ingår i premium så är det väldigt "luddigt/fluffigt" listat.. 🙃

Det hon främst verkar vara ute efter är att få förslag på övningar baserat på tidigare "ansträngningar" och sömn. Även andningsövningar. Men känns som dessa kräver premium!?

Vanlig sömnspårning funkar utan premium.
Dvs längd i olika sömn stadier, syrevariation, en "poäng". Finns även lite statistik över sen aktuella natten/veckan jämfört med 30dagars medel.

Men du får två extra parametrar med premium. Rastlöshet och puls under sömn.

Andningsövningar verkar ligga under mindfullness, som helt kräver premium.

Ang träning, tänker du typ couch 2 5k scheman och sånt? Något sånt har jag inte sett alls.
Det är mer att du kan registrera den träning du gör.
Jag provade köra samsung health som löp couch några ggr och det funkade ju rätt ok, man valde sitt pass med given ansträngning och sen sa couchen om man skulle öka eller sänka tempot under övningens gång. Fitbit reda på lite data om löpningen och lade till det i hälsologgen eller vad man ska kalla det.
Det finns en uppsjö appar som kan ge dig sådana träningsförslag.

Men i överlag så kan man väl säga att Fitbit är mer en lifestyle klocka än en träningsklocka.
Dvs det är högre fokus på sånt runt om kring än att den är din exakta och perfekta träningskompis. Då är väl garmin och sådana armband bättre.

En bonus med Fitbit är att den håller koll på mensen om man är tjej också. Kan underlätta om man är i fertil ålder och pricka rätt dagar för barntillverkning 😉